#


چگونه به فرزندان سخت گیر خود غذا های سالم دهیم؟

کودک
13 جولای 2017 بدون نظر 871 بازدید

چگونه به فرزندان سخت گیر خود غذا های سالم دهیم؟

No votes yet.
Please wait...

آیا فرزند شما در خوردن غذا های سالم سخت گیر است و شما را اذیت می کند ؟

در این پست راهکار هایی برای تغذیه سالم کودک تان ارائه شده است :

قطعا شما پس از مدتی تصمیم می گیرید که شروع به غذا دادن به فرزند خود کنید و دیگر تنها به او شیر ندهید و از جایگزین هایی چون کراکر ، گوشت و پروتئین و آب میوه های مختلف استفاده کنید . ( چرا که بعضی از ویتامین های مکمل شیر در این مواد وجود دارد ) قطعا این کار طبیعی و عاقلانه ای است . هنگامی که شما کودک  خود را محدود به یک رژیم غذایی خاص و یک نواخت می کنید در واقع فرزند شما وارد اولین مراحل یک تغذیه نا درست شده است . در اینجا چگونگی مقابله با آن را بررسی می کنیم .

چرا این اتفاق می افتد؟

به دلایل بسیاری کودکان ممکن است از یک غذا دل زده شوند و از یک غذا لذت ببرند بنابراین  به خوردن یک رژیم غذایی یکنواخت و ثابت روی می آورند ، اما نگران نباشید مهم است بدانیم که این یک بخش عادی و طبیعی رشد فرزندتان است . دکتر ناتالی موت ، متخصص اطفال و نویسنده اصلی کتاب « رژیم غذایی سالم تر خانواده » و مسئول پروژه « ۶ هفته تا سلامتی و شادابی » توضیح می دهد: « در سنین خرد سالی مخصوصا تا سن ۳ یا ۴ سالگی ، طبیعی است که کودک به چیز های جدید مشکوک و کنجکاو شود از جمله غذا های متنوع . »  اما دیگر دلایل ممکن که باعث گیج شدن فرزندتان می شود چیست ؟ در واقع فرزند شما در حال امتحان کردن استقلال خود می باشد ( گفتن کلمه نه برای او یک سرگرمی به حساب می آید 🙂 )

حال از خود میپرسید که آیا شما در این مساله مقصر هستید؟

جواب شما نه است . و هر چند ممکن است حالا دادن هر لقمه غذا به فرزندتان احساس یک نبرد را به شما بدهد اما مطمئن باشید که این دوره گذرا است .  اما دکتر موت در مورد واکنش شما به رژیم غذایی فرزندتان ابراز نگرانی می کند زیرا مدت این سخت گیری رژیمی فرزندتان به واکنش شما بستگی دارد. به عنوان مثال یک شام دوم یه راه حل سریع و موقت برای این مشکل است اما میتواند در طولانی مدت اوضاع را برای شما بدتر کند.

اما در این مواقع چکار باید کرد ؟

دکتر موت میگوید : اگر والدین پی ببرند که سخت گیری غذایی کودکان یک پدیده طبیعی در رشد فرزند است و میتوانند بدون منت کشیدن یا اجباری غذا دادن به کودک با آن کنار بیایند پس این یک فاز طبیعی در رشد فرزند است . بهترین کاری که میتوان انجام داد دادن خوراکی های مغذی به کودک است .  یک مطالعه در دانشگاه لفبورو در انگلستان نیز به این مطلب پی بردند که حواس پرتی ( مانند اسباب بازی ها و تلوزیون ) در هنگام وعده های غذایی و دادن انتخاب های بیشتر غذایی به کودکان میتواند به کمتر سختگیر شدن کودکان کمک بسزایی کند .

آیا بچه من برای همیشه از سبزی ها متنفر خواهد بود ؟

اگر فرزند شما اولین بار کلم بروکلی را دوست نداشته باشد ، تسلیم نشوید . تکرار کردن پیشنهاد یک ماده غذایی به فرزند می تواند حتی طعم آن را نیز برای او عوض کند و بر اساس گفته های دکتر موت تا ۱۵ یا ۲۰ بار میتوانید در پیشنهاد دادن یک غذا به کودک تلاش کنید . به احتمال زیاد حتی خودتان نیز در سنین کودکی از سبزیجات به ویژه اسفناج متنفر بوده اید ( غیر از این است ؟ ) اما حالا حتما پی برده اید که این ماده غذایی یکی از سالم ترین و مغذی ترین سبزیجات است ( همچنین  سایر سبزی ها مثل کلم و کاهو در رشد ذهنی و جسمی فرزند عزیز تان بسیار تاثیر گذار است و پیشنهاد می شود . )

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *