#


چگونه کودک خود را تربیت کنیم؟

21 اکتبر 2018 بدون نظر 1267 بازدید

چگونه کودک خود را تربیت کنیم؟

No votes yet.
Please wait...

روانشناسان هدایت کودک

به احتمال زیاد والدین نمیدانند فرق یک روانشناس و روانپزشک چیست و  هر یک از آنها وظایفی دارند، متخصص امراض روانی کودکان طبیبی است که برای تشخیص و معالجه انواع مشکلات تربیتی و روانی کودکان و تربیت شده و متخم گشته است . در قرن نوزدهم، وظیفه أساسی وعیده متخصصین امراض روانی عبارت از درمان اشخاص دیوانه بود و بهمین دلیل هنوز هم عده ای از مردم از مراجبه و مشاوره با این نوع منخمد بنا کر اس دادند، ولی از آنجا که منخصین أمراض روانی متوجه شده و آموخته اند که مشکلات و عوارض شدید روحی معمولا از انواع خفیف آنها ناشی میشود و در دنباله آنها بروز میکند بیش از پیش توجه و دقت خود را بمسائل و مشکلات روزمره زندگی معطوف میدادند. آنها این ترتیب در کوتاهترین مدت موفق به اخذ بهترین نتیجه می شوند. علتی ندارد که برای مراجعه به متخصص امراض روانی آنقدر صبر کنیم که حالت روحی طفل شدید، وخیم و ناراحت کننده گردد.

روانشناس عنوان بسیار کلی و عمومی است که شخصی : له طبیب ، اطلاق میگردد که در یکی از رشته های مختلف علم روانشناسی تربیت و تخصص پیدا کرده است. روانشناسانی با کودکان سر و کار دارند در رشته هایی از قبیل آزمایش استعداد و ملل و درمان مشکلات و مسائل تعلیم و تربیت در سده ، کار کرده و تربیت شده اند.

در درمانگاه کودک

پزشک بیماری روانی که مریض تحت شکر و مسئولیت او است ، کوشش میکند طفل را بشناسد و علل اضطراب و نگرانی های طفل را بیاد و او را راهنمایی و هدایت کند که ملل مشکلات با خود بخوبی فهمد و آنها را برطرف نماید یا اگر طفل مثلا در خواندن دچار مشکلاتی است تعلیمات عالی به کودک بدهد.

در تعداد قلیلی از شهرها ، درمانگاه هدایت کودک برای آنکه بتواند تمام مشکلات می بینی اطفال آن شهر رسیدگی و اقدام نماید، وابسته بشورای فرهنگی آن شهرستان است که اعضای آن از پرشکان متخصص بیماری روانی، روانشناسان و مددکاران اجتماعی تشکیل میگرده بعضیا ایالات دارای درمانگاههای سیار می باشد که در شهرهای مختلف می گردند بسیاری از تشکیلات فرهنگی ولایتی و ایالتی برای آزمایش های روانی و تعلیمات درمانی اطفالی که دچار مشکلات تحصیلی هستند دارای یک روانشناسی می باشد.

در هر شهری برای یافتن درمانگاه هدایت کودک با پیدا کردن یک روانشناسی برای انجام دادن آزمایشهای روانی و با طبیب منخیص امراض کودکان که دارای مطب خصوصی باشد و می توانید از طریق طبیب خانوادگی خود با بیمارستان بود که شهر و یا از طریق رئیسی با ناظم مدرسه و یا از طریق موسسه امور اجتماعی ، جستجو و تحقیق نمائید . یا می توانید کتاب راهنمای تلفن نگاه کنید که آیا انجمن باکمېنه بهداشت روانی در آن شهر وجود دارد یا خیر. اگر بخت با شما یاری نکرد و یا در شهر کوچکی زندگی میکتید، می توانید با انجمن ملی برای سلامتی روان ماتبه کنید و آنها آدرس نزدیک ترین محلی که می توانید از آن کمک بگیرید در اختیار شما خواهند گذاشت. اگر درمانگاه هدایت کردک وجود ندارد ، مؤسسه خانوادگی امور اجتمامی ممکن است پنواند کمک و راهنمائی های لازم را به شما بکند.

من امیدوارم که روزی در آتیه هر مدرسه ای دارای طبیب متخم امراض روانی و روانشناس بشود تا کودکان و والدین و معلمین آنها بتوانند در مورد هر نوع مشکلات کو چک روانی ، به همان سادگی و سهولتی که اکنون آنها می توانند در باره تزریق واکنار پیشگری امراش بدنی و رژیم غذائی طفل سئوالاتی از متخصص اطفال بنمایند ، اطلاعاتی از آنها کسب نمایند.

موسسه خانوادگی امور اجتماعی

در اغلب شهرها لااقل بک مؤسسه خانوادگی امور اجتماعی و به بعضی از شهرهای بزدگی مؤسسات جداگانه ای برای کاتولیکها، یهودیها و پرتستانها وجود دارد و کارمندان این مؤسسات عبارتند از مددکاران اجتماعی که برای کمک و راهنمائی والدین در تمام مسائل و مشکلات خانوادگی، از قبیل؛ روش تربیت و اداره الشال و روش سلوک و سازش در زندگی زناشوئی، تنظیم بودجه خانوادگی ، روش پرستاری اشخاصی که مبتلا به أمراض مزمن هستند ، تهیه جا ومسکنه پیدا کردن شغل ، تهیه پزشک و دارو و غیره، تربیت شده اند.

بسیاری از والدین هنوز تصور میکنند که موسسه امور اجتماعی فقط برای مردم بی بضاعت و تثیر است و کار عمده آن دستگیری از فقرا از طریق امور خیریه میباشد، این تصور در شرایط امروزی درست خلاف حقیقت است. مؤسسه خانوادگی جدید و امروزی همانقدر که برای حل مشکلات مهم و بزرگی آماده است، برای راهنمائی و کمک بحل مسائل کوچک و ناچیز خانوادگی نیز اظهار علاقه و تمایل میکند ؛ بعلاوه این مؤسسه باکمال مسرت بکلیه خانواده ها اعم از اینکه قادر به پرداخت حق الزحمه باشند یا نباشند بطور مساوی و یکسان کمک وراهنمائی میکند.

اگر طفلی دچار مشکلی گشته است و شما میتوانید خیلی زود از پزشک متخصص امراض روانی کودکان در مطبش یا از یک درمانگاه هدایت کردک وقت ملاقات بگیرید البته در اسرع اوقات تماس ممکنه را خواهید گرفت . ولی اگر هیچ درمانگاهی در دسترس نباشد و یا برای گرفتن نوبت باید مدتی خیلی طولانی صبر کنید و ممکن است مشاوره با مؤسسه خانوادگی امور اجتماعی کار عاقلانه ای باشه اگر مشکل طفل طوری باشد که آنها بتوانند به طرد رضایت بخشی رسیدگی و حل و فصل نمایند آنها خودشان البته کار را ادامه میدهند و مشکلات طفل شما را تحت نظر خود رسیدگی و حل خواهند کرد، ولی اگر آنها تصور کنند که فرزند شما محتاج درمان بوسیله درمانگاه هدایت کودک است ، در این صورت ممکن است شمارا خارج از نوبت درمانگاه مزبور معرفی نمایند.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *