#


ناتوانی های یادگیری در کودکان

8 می 2018 بدون نظر 1127 بازدید

ناتوانی های یادگیری در کودکان

No votes yet.
Please wait...

ناتوانی های یادگیری دارد

هدف ما در این بخش متفاوت از بخش های دیگر است، چون ما اطلاعاتی در زمینه ناتوانی های یادگیری بسیار شایع و تعدادی راهنماها برای شناخت مشکل احتمالی در کودک شما ارائه می دهیم. ما همچنین توصیه هایی برای خانواده ها نشان داد دایم تا به آنها کمک کنیم چگونه با کودک مبتلا به این ناتوانی مواجه شوند و همچنین فهرستی از مطالب مرجع را ارائه داده ایم. برای اطلاعات بیشتر با بخش انجمن کودکان مبتلا به ناتوانی های یادگیری (ACDL) واقع در منطقه ی خود تماس بگیرید. به دلایل متعددی ممکن است کودک در مدرسه چیزی یاد نگیرد. اصطلاح ناتوانی در یادگیری به معنی عقب ماندگی ذهنی یا اختلال عاطفی نیست. در دهه ۱۹۷۰، این اصطلاح به یک توضیح رایج و نیرومند از عدم موفقیت در میان کودکانی تبدیل شد که هوش متوسط یا هوش بالای سطح متوسط داشتند و با سوابق اجتماعی خوب و همچنین مزایای تحصیل خوب را دارا بودند. توانایی آنها مثل بچه های دیگر بود، اما فقد مثل آنها بطور طبیعی و یا آسان نمی توانستند صحبت کنند. با وجود این با معرفی این نام، تحقیقات و کانون توجه آموزشی از علل پزشکی به مشخصات آموزشی و رفتاری کودک تغییر کرد.

از هر ده مورد هشت کودک ناتوان در یادگیری پسر هستند. او کودکی است که خیلی کمتر از سنش عمل می کند، شاید کاملا هیجانی باشند و به آسانی تحریک شود و همینطور ممکن است حساس و درونگرا باشد. او، والدین و معلمانش را کاملا گیج و متحیر می کند چون یک روز با آمادگی کامل مهارت با مفهومی را فرا می گیرد و روز بعد به سرعت آن را فراموش می کند. او توانایی های نامتوازن متناقض و غیر قابل پیشگویی دارد.

ایجاد راه حل های واقع گرایانه نهایی

ناتوانی یادگیری مشکلی نیست که در یک شب ناپدید شود. احتمالا مجبورید به کودک ناتوان یادگیری مهارت های زیادی بیاموزید که خداوند آنها را به شما عطا کرده است، چون به نظر میرسد أو جهان را از یک دیدگاه کاملا متفاوت می بیند. وقتی شما این نقاط ضعف و قوت را درک می کنید، خواهید دید که او از روی عمد نیست که روحیه همکاری ندارد. بنابراین شما میتوانید باهم وارد عمل شوید تا راه حل های نهایی را بیابد.

  • اهداف خود را مشخص کنید. وقتی شما رفتاری را کشف کردید که برای کودکتان بسیار سخت و دشوار است، آن را به عنوان یک مشکل در نظر بگیرید و باید برایش برنامه ریزی کنید تا بر آن غلبه نماید. از یک روز خاص پرتلاش به عنوان فرصتی استفاده کنید و نشان دهید چگونه این ناتوانی های کودک به عملکرد و احساساتش تأثیر می گذارند.
  • روشی تدبیر کنید. مشکل هرچه باشد، برنامه ای برای غلبه بر آن پایه ریزی کنید. برای مثال، اگر کودک در بخاطر آوردن آنچه که باید انجام دهد مشکل دارد از او بخواهید فهرستی آماده نماید و از پیش برنامه ریزی کند. اگر مشکل ترتیب گذاری و ضعف حافظه کوتاه مدت دارد فقط یک یا دو دستورالعمل به او بدهید. شاید معلم به او اجازه دهد که مسائل تکلیف ریاضی اش را در مدرسه انجام دهد تا برای بقیه تمرینات، نمونه داشته باشد. از بخش های مناسب این کتاب استفاده کنید تا روی نقاط ضعف خاص کار کنید و مهارت های سازماندهی را افزایش دهید.

بر نقاط قوت کودک تاکید کنید

به دنبال راههایی باشید تا به کودک امکان موفقیت بدهید و احساس خوبی نسبت به خودش داشته باشد. برای کارهایی که به خوبی انجام داده است او را تشویق کنید. ممکن است با جمع ریاضی مشکل داشته باشد، اما ممکن است هنرمند خوبی باشد یا یک خواهر بزرگ مهربان و یک فرد مسئول در برابر حیوان خانگی اش باشد. او می تواند بسیار وظیفه شناس، مصمم و با اراده باشد و باید تمام ویژگی های فوق العاده را بشنود. به کودک کمک کنید فعالیتهای فوق برنامه ای بیابد تا از آنها لذت ببرد. از معلم بخواهید نقاط قوت کودک را به کار ببرد. برای مثال، اگر خوب صحبت می کند اما مشکل در نوشتن دارد ، شاید بتواند گزارشات خود را شفاهی بدهد، شاید عاشق بازیگری یا خوانندگی باشد کنید.

به کودک کمک کنید تا مهارتهای اجتماعی را پرورش دهد

بیشتر کودکان دچار ناتوانی یادگیری، در روابط اجتماعی مشکل دارند. این توصیه ها را امتحان کنید.

دوستی ها را تشویق کنید. کودکان هم سن را برای بازی دعوت کنید با کودک خود را در شرایط بازی نظارت شده وارد کنید. در صورت لزوم به او پاسخ های درست را آموزش دهید و از او بخواهید آنها را با شما تمرین کند.

مهارتهای اجتماعی را آموزش و الگو قرار دهید. کودکان ناتوان یادگیری اغلب از روی احساسات لحظه ای عمل می کنند صحبت کردن خارج از نوبت یا بطور نامناسب رفتار کردن شرایط اجتماعی را نقش بازی کنید و به او نشان دهید چگونه با افراد دیگر تماس برقرار کنند، به او توصیه کنید تا رفتار و اعمال دوستانش را در زمینه اجتماعی مشاهده کند و سپس رفتارهایشان را الگوبرداری کند.

متنظر معجزه نباشید

برای ناتوانی یادگیری هیچ درمانی وجود ندارد. فقط روش مواجه شدن با آن هستند که نقاط ضعف را جبران می کنند، فریب اصلاحات اثبات نشده و غیرموثق را نخورید همچنین سعی نکنید با رژیم غذایی، ویتامین ها یا شرح و تفصیل دادن به الگوهای عادی روزانه این ناتوانی را درمان کنید. به یاد داشته باشید بسیاری از افراد که از کودکان ناتوان یادگیری بودند می گویند که مدرسه ابتدایی سخت ترین زمان برای آنها بوده است و وقتی بزرگتر شدند، یاد گرفتند از نقاط قوت خود استفاده کنند. این امر زمان طولانی و تلاش بی پایان نیاز دارد، ولی به طور مطبوع می توان بر آن غلبه کرد. فقط نگاهی به زندگی آلبرت انیشتین، نلسون راک فلر و توماس ادیسون بیندازید، همه آنها دچار ناتوانی هایی از یادگیری داشتند.

ایجاد انگیزه و تقویت کنید

همیشه به یاد داشته باشید تا با استفاده از روش های مناسب دیگر حواس کودک را از جویدن ناخن دور کنید و بگذارید. بداند وقتی او بر این عادتش غلبه می کند، شما احساس فوق العاده ای به او دارید.

  • تشویق کنید و پیشرفت را نشان دهید. به کودک نشان دهید چقدر قرمزی انگشتانش کمتر شده و التیام یافته است، به او نشان دهید که ناخن هایش بلندتر شده اند و برایش مانیکور کوچک انجام دهید تا نقاط ناهموار از بین بروند (این کار باعث میشود تجربه ناخن بد داشتن را از دست بدهد.) کودک بزرگتر می تواند پیشرفت های خود را یادداشت کند.
  • از انگیزه مثبت استفاده کنید. مهم ترین کار، یافتن وسیله ای است که کودک بخواهد در آن جهت فعالیت کند. دختر کوچک خود را با برق ناخن کودکان، دستکش های فانتزی با انگشتر و پسرها می توانند بر چسب، حلقه های سری یا گیره های ناخن و زنجیر دریافت کنند. اسباب بازی هایی مثل عروسک های خیمه شب بازی، عینک های بزرگنمایی (برای معاینه ناخن ها)، مقداری خمیر بازی و رنگ های انگشتی مناسب پاداش دادن هستند. گاهی عکس هایی بگیرید تا پیشرفت خوب را نشان او دهید.
  • مراقبت از ناخن را به او بیاموزید. یک مانیکور مناسب، مراقبت از ناخن را آموزش خواهد داد و یک وسیله لوکس، زیبا و سالم است.
No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *