#


شجاع ترین حیوان جنگل

شجاع ترین حیوان جنگل
20 فوریه 2017 بدون نظر 2485 بازدید

شجاع ترین حیوان جنگل

No votes yet.
Please wait...

شجاع ترین حیوان جنگل

حیوانات جنگل بزرگ دور هم جمع شده بودند تا شجاع ترین حیوان جنگل را معرفی کنند.فیل خاکستری گفت:زیر باران تندی که هفته ی پیش می آمد من تا کنار سدی که روی رودخانه است رفتم و سنگ بزرگی جلوی آن گذاشتم تا سد نشکند.چون خانه ی من نزدیک رودخانه است.

زرافه گفت:این که چیزی نیست.من از روی آن صخره بلند و تیز بالا رفتم تا بتوانم برگ های روی بلندترین درخت جنگل را بخورم.روباه گفت:من برای پیدا کردن غذا به مزرعه ی کنار جنگل رفتم و از سگ قوی هیکل صاحب مزرعه هم نترسیدم.جغدعاقل و کلاغ پیر با دقت به حرف های آن ها گوش می دادند.

چون داوران مسابقه بودند و باید شجاع ترین حیوان جنگل را انتخاب می کردند.حیوانات کوچک تر هم از اینکه خودشان به اندازه ی فیل زرافه و روباه شجاع نبودند خجالت می کشیدند.

گنجشک کوچولو با خودش گفت:من از همه ی اینها کوچکترم.زور و قدرتم هم از همه ی آن ها کمتر است من به درد هیچ کاری نمی خورم.

در این هنگام خرگوش سفید دوان دوان و نفس نفس زنان در حالیکه فریاد می کشید به آنجا رسید.کمی که نفس تازه کرد با عجله گفت:شکارچی ها شکارچی ها وارد جنگل شده اند خودم دیدم خودم دیدم.

جغد

جغد عاقل گفت:ما باید به بقیه ی حیوانات هم خبر بدهیم که از خانه هایشان بیرون نیایند همه به هم نگاه کردند و سر به زیر انداختند.جغدعاقل گفت:فیل خاکستری تو این کار را بکن فیل جواب داد شما که می دانید شکارچی ها به خاطر عاج های با ارزشم بیشتر دنبال من هستند.

باید زودتر فرار کنم.جغد به زرافه و روباه گفت:شما چطور؟می توانید به دیگران خبر بدهید؟هرکدام بهانه ای آوردند چون ترسیده بودند.در همین موقع گنجشک کوچولو جلو آمد و گفت:اگر اجازه بدهید من این کار را انجام بدهم چون می توانم پرواز کنم.

قبل از آنکه گنجشک کوچولو پرواز کند جغدعاقل از همه خواست تا سرجایشان برگردند و گفت:لازم نیست حیوانات جنگل را خبر کنی چون شکارچی ها به جنگل نیامده اند.

این نقشه ی من و کلاغ پیر بود.شجاع ترین حیوان جنگل نه فیل است نه زرافه و نه روباه.آن ها حاضر نبودند برای دیگران فداکاری کنند.پس شجاع ترین حیوان جنگل گنجشک کوچولو است.

گنجشک کوچولو از خوشحالی بال هایش را به هم می زد او فهمیده بود شجاعت به کوچکی و بزرگی نیست.هرکس می تواند با کارهای خویش شجاع و مفید باشد.

نام قهرمان قصه:گنجشک کوچولو

مکان قصه:جنگل

زمان قصه:روز

پیام قصه:شجاعت به کوچکی و بزرگی نیست.

عناصرقصه:حیوانات جنگل

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *