#


زایمان در تاریخ دلخواه تخلف بیمارستان است

15 اکتبر 2018 بدون نظر 2095 بازدید

زایمان در تاریخ دلخواه تخلف بیمارستان است

No votes yet.
Please wait...

تخلف بیمارستان در پذیرفتن سزارین در تاریخ خاص

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در مورد شرایط زایمان سزارین در روزهای خاص سال که یکی از نمونه های آن در روزهای اخیر و در هفتم مهر ماه اتفاق افتاد، عنوان کرد:« تخلفاتی در رابطه با سزارین در روزهای خاص مثل ۰۶/۰۶/۹۶را نمی توان کنترل کرد. مهم ترین رشد مغزی جنین در هفته های پایانی جنینی است که مادران با به دنیا آوردن دو هفته زودتر از تاریخ سزارین، نوزاد خود را از رشد مغزی، محروم می کنند.»

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این جمله که بیشتر سزارین ها در ساعات نه صبح تا ۱۴ انجام می شود، افزود: «امکان دارد سزارین ها در تاریخ های خاص مثل۶/۶/۹۶ یا ۷/۷/۹۷ یا تاریخ های مناسبتی برای خانواده ها مثل سالگرد ازدواج، بیشتر از روزهای دیگر باشد. شمار عمل های سزارین در تعدادی از بیمارستان های خصوصی، به صورت قابل توجهی، بیشتر از دیگر بیمارستان های خصوصی است.

به صورتی که در یک بیمارستان در شهرستان، در روز ۶/۵/۹۶ آمار سزارین ها ده مورد بوده ولی یک ماه آینده و در تاریخ ۶/۶/۹۶ آمار سزارین ها به ۱۰۴مورد افزایش پیدا کرده است و یا در یک بیمارستان خصوصی در شهر تهران، در تاریخ ۶/۵/۹۶، آمارعمل سزارین ها یازده مورد بوده و یک ماه بعد و در تاریخ ۶/۶/۹۶ آمار سزارین ها به ۲۳۱ افزایش پیدا کرده است. بیمارستان هایی که شمار سزارین در بعضی از تاریخ های خاص در آن ها زیاد می شود، در ارزشیابی و اعتبارسنجی، دارای مشکل می شوند و امتیاز آن ها به صورت قابل توجهی پایین می آید.»

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *