#


دوشیدن پستان و شیر دوشها

پستان
24 فوریه 2019 بدون نظر 2114 بازدید

دوشیدن پستان و شیر دوشها

No votes yet.
Please wait...

دوشیدن پستان و شیر دوشها

هدف از دوشیدن پستانها با دست یا شیردوش ، تهیه شیر برای نوزادی است که نمی تواند با نمی خواهد پستان را بگیرد ، حتی اگر شیر مادر زیاد باشد ، نوزاد کوچک و نارس ممکن است ناتوان تر از آن باشد که بتواند پستان را بمکد و با بتوان به منظور تغذیه او را از گرمخانه ( دستگاه با اکیمانور) بیرون آورد . این نوزاد را می توان با شیر دوشیده شده مادر ، به وسیله شیشه با قطره چکان غذا داد ، ولی مادری بیمار وبستری است و با تماس او با نوزاد به گونهای قطع شده است ، می توان شیرش را دوشید و به کودک داد با دور ریخت ، تا زمانی که بتواند باردیگر فرزندش را خود تغذیه کند .

اگر می خواهید با شیر فراوان کودک را تغذیه کنید ، باید پستانها را به شکل منظم بدوشید . ولی اگر می خواهید فرزند را از شیر بگیرید ، هروقت سینه ها پرشیر بود که نیمی از آنها را خالی کنید .

دانستن چگونگی دوشیدن پستان لازم است و آن را می توان از پرستاران با افراد با تجربه آموخت و این کار ابتدا دشوار به نظر می رسد اما با تمرین آسان می شود.

شیر به وسیله غده های ترشحی که در تمام بسان پراکد ماند تولید می شود و از راه مجراهای باریک در۱۵ تا ۲۰ حفره با کیسه شبری ، زیر هاله (دایره تیره اطراف نوک پستان )  جمع می شود هرحفره شیری به وسیله مجرایی کوتاه بوک پستان راه دارد و بنابراین دوشیدن ، عبارتست از فشردن این کیسه های شیری و خارج کردن شیر از آنها .. و اگر منظور از دوشیدن، تغذیه کودک نباشد، می توانید از هرظرفی استفاده کنید ، ولی اگر می خواهید شیر دوشیده را به کودک بدهید ، طرف را با آب و صابون بشویید و شیشه شیر را تا زمان تغذیه کودک دور از آلودگی (استریل) نگاه دارید.

دوشیدن با انگستان

عادی ترین راه دوشیدن پستان ، فشردن سطم و بیایی آن با اگست پست وبابات . ابتدا دست را با آب و صابون بشویید .. نوک انگشتان را در دو طرف لبه هاله و مقابل هم قرار دهید و آنها را به عمق بستان

فروکنید تا دنده ها را حس کنید و هاله را که کاملا بین شست و سبابه قرار گرفته است به طور منظم بدوشید ، معمولا دست راست برای دوشیدن سینه چپ ودست چپ برای نگاه داشتن فنجان یا ظرف شیر به کار میرود .

نکته مهم آن است که انگشتان را درست روی لبه هاله قرار دهید و به عمق پستان فروبرید . نوک پستان را نباید گرفت با فار داد . اگر موقع دوشیدن ، انگشتان را به یکدیگر نزدیک کنید و به طرف نوک پستان بکنید ، این عمل کامل تر صورت می گیرد و بعد از مدت کمی انگشتان را مانند عقربه های ساعت دورهاله بگردانید تا تمام حفره های شیری خالی شوند و خستگی آنها نیز کاهش یابد.

دوشیدن با شست و فنجان سس دراین شیوه ، هاله را بین انگشت شست و لبه فنجان قرار می دهید ، اگر شیر را برای مدتی نگه میدارید ، فنجان باید آلوده به میکرب نباشد ، ابتدا دست را با آب و صابون بشویید و فنجان را با دست چپ نگاه دارید ولبه زیری آن را درست روی خط ولبه زیری هاله بگذارید و پستان را به داخل آن فرو برده و دهانه فنجان را کمی راست کنید و انگشت شست دست راست را روی خط بالایی هاله بگذارید و هاله را بین شست ولیه فنجان فشار دهید و دوشیدن پستان پر حدود ۲۰ دقیقه واگر تازه کار باشید بیشتر طول میکشد.

اگر بخواهید بعد از تغذیه کودک و پستان را بدوشید وقت کمتری لازم است و شیر پستان بر با فوران و در حالت نیم پر قطرهای خارج می شود و با قطع جریان شیر، باید دوشیدن را متوقف کرد . معمولا اگر ۱۰ دقیقه صبر کنید ، باز هم از پستان شیر خارج می شود ، ولی دوشیدن دوباره آن دیگر ضروری نیست.

شیر دوش

ساده ترین و ارزان ترین شیردوش ، یک لیوان شبنما پست که حبابی لاستیکی برای مکیدن دارد . شیردوش برقی را با سهولت بیشتری می توان مورد استفاده قرار داد. وی / ۱۵۲ – نوک بوش – نوکیوش از سرشیشه لاستیکی متصل به یک شیشه مخروطی درست شده است که در قسمت جلوی پستان فرار می گیرد . نوع نمام لاستیکی آن بهتر است و با مکیدن آن توسط نوزاد ، یک فضای خالی در مخروط ایجاد می شود که هاله را می مکد و درنتیجه مقداری شیر از آن خارج می شود و نوک پوش هنگامی که نوک

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *