#


درمان آکنه کودک

آکنه کودک
25 آگوست 2017 بدون نظر 1347 بازدید

درمان آکنه کودک

No votes yet.
Please wait...

آکنه کودک و درمان آن

والدین ممکن است فکر کنند که فقط در طول سالهای نوجوانی فرزندشان با آکنه برخورد می کنند، اما نه.بسیاری از نوزادان در معرض آکنه کودک هستند. به طور معمول، آکنه در نوزادان چیزی نگران کننده نیست.

در اکثر موارد، آکنه کودک سبب بریدگی های قرمز یا سفید بر روی گونه ها، بینی، پیشانی، چانه یا پشت کودک می شود.

مطالب این مقاله:

چرا نوزادان آکنه را دریافت می کنند؟
علائم آکنه کودک
درمان آکنه کودک
شرایط دیگری که نوزادان را تحت تاثیر قرار می دهد

حقایق سریع در مورد آکنه

عوامل اصلی که باعث آکنه می شوند، روغن پوست، سلول های پوست مرده، باکتری ها و منافذ مسدود شده است
آکنه کودک به طور معمول باعث التهاب نمی شود
آکنه کودک معمولا بدون نیاز به هیچگونه درمان، از بین می رود

چرا نوزادان آکنه را دریافت می کنند؟

به منظور حفظ روحی پوست و مو، بسیاری از غدد چربی در داخل پوست، روغن را به نام چربی پوست ترشح می کنند. اگر چربی گرفتار شود و یک فولیکول مو ایجاد کند، به علت رشد باکتری ها، آکنه می تواند رخ دهد.

بسیاری از نوزادان آکنه را دریافت می کنند، اما پزشکان مطمئن نیستند که چه چیزی باعث ظاهر شدن آن می شود.

اگر فولیکول مو با باکتری آلوده شود، این ناحیه می تواند باعث التهاب شود. این باعث ایجاد جوش می شود – یک نقطه قرمز بزرگ با مرکز سفید.

به احتمال زیاد آکنه در مناطقی از پوست که اکثر غدد لنفاوی دارند، ظاهر می شود. این مناطق در چهره، گردن، پشت، شانه ها و قفسه سینه قرار دارند.

آکنه بزرگسالان می تواند با عوامل مانند دارو، رژیم غذایی و استرس، بدتر شود. با این وجود این عوامل ممکن است تا حد زیادی تاثیری بر روی نوزادان نداشته باشند.

این کاملا روشن نیست که چرا نوزادان آکنه را دریافت می کنند. کارشناسان معتقدند که هورمونهای مادر نقش مهمی دارند، که منجر به مشکلات غدد درون ریز و ریزش مو می شود.

بعلاوه علل هورمونی، بعضی از داروها توسط مادر در هنگام شیر دادن یا شیر مادر ممکن است باعث ایجاد آکنه شود. ممکن است محصولات مراقبت از پوست نیز سرزنش شود. در بعضی موارد، نوزادان می توانند واکنش منفی برخی محصولات مراقبت از پوست مانند محصولات حاوی روغن داشته باشند.

آکنه در اکثر نوزادان پس از چند هفته از بین می رود. با این حال، برخی از نوزادان می توانند آکنه را بیش از ۶ ماه تجربه کنند. آکنه در نوزادان شرایط شریانی نیست.

علائم آکنه کودک

آکنه کودک می تواند با سایر شرایط پوستی که در زیر بحث می شود اشتباه گرفته شود. این به طور معمول به عنوان ریزهای کوچک، قرمز یا سفید ارائه می شود که ممکن است در قسمت های مختلف پوست نوزاد ایجاد شود.

آکنه کودک اغلب بر گونه ها، چانه، بینی و پیشانی ظاهر می شود. گاهی اوقات ممکن است در پشت نوزاد ظاهر شود. علائم تشدید آکنه کودک می تواند با گرما، خستگی و تحریک پوست رخ دهد.

درمان آکنه کودک

آکنه کودک به طور معمول از بین می رود. با این حال، برخی نکات بهداشتی پوستی که والدین می توانند برای نوزاد خود دنبال کنند وجود دارد:

پاک کردن پوست آسیب دیده از آکنه یک تا سه بار در روز فقط با آب
اجتناب از استفاده از صابون، لوسیون، یا روغن در این مناطق پوست
پودر پوست کودک پس از پاک کردن
استفاده نکردن ازدارو آکنه بزرگسالان و یا محصولات مراقبت از پوست
اعمال قطره ای شیر مادر به ناحیه آسیب دیده آکنه – این ممکن است باعث بهبودی پوست شود

مانند آکنه در بزرگسالان، مهم است که از برداشتن، فشردن و یا تمیز کردن مناطقی که تحت تاثیر آکنه قرار دارند جلوگیری شود. انجام این کار می تواند آکنه را بدتر کند، احتمالا منجر به عفونت و آسیب رساندن به پوست می شود.

برخی از نوزادان ممکن است از استفاده از لوسیون بدون چربی بهره مند شوند. با این وجود والدین باید از این استفاده نکنند اگر ظاهر پوست بدتر می شود.

در بعضی مواقع، ممکن است یک متخصص کرم یا سایر داروها توسط پزشک متخصص اطفال توصیه شود. والدین باید با یک پزشک صحبت کنند اگر آنها نگران باشند که آکنه کودکشان ممکن است نیاز به ارزیابی و درمان داشته باشد.

زمان دیدن پزشک متخصص اطفال

درمان معمولا برای آکنه کودک مورد نیاز نیست. با این حال، اگر والدین متوجه شوند، والدین باید با متخصص اطفال کودک خود صحبت کنند:

نشانه های عفونت – قرمزی، تورم یا تخلیه
علائم احتمالی اگزما – تکه هایی از پوست قرمز، خشک و پوسته پوسته شده است
هر گونه نگرانی دیگر پوست

سایر شرایط پوستی که نوزادان را تحت تاثیر قرار می دهد

در بعضی موارد ممکن است یک کودک دارای سایر شرایط پوستی باشد که به آکنه کودک مربوط نیست. دیگر موارد شایع پوست در نوزادان عبارتند از:

میلا: این بیماری پوستی با ضربه های کوچک و سفید مشخص شده است.
گرمازدگی: خارش خفیف کودک می تواند باعث خارش پوست و خستگی کودک شود. این اغلب در پاهای، بازوها، سینه بالایی و ناحیه پودر در کنار ضربات سرخ مرطوب که کوچک هستند، ظاهر می شود.
بثورات پوشک: بثور پوشک روی پوست پوشیده از پوشک وجود دارد که سبب ایجاد قرمزی و تحریک پوست می شود.
کلاه گنجه: سرپا نگه داشتن کلاه گیس روی سر، ابرو و بدن فوقانی به صورت قرمز رنگ با پوست زرد پوشیده شده است.
اگزما: اغلب موارد اگزما باعث ایجاد لکه های پوست خشک، پوسته پوسته و قرمز می شود که ممکن است جوش های مایع پر شده نیز داشته باشند. اکثر شیوع اگزما در گونه ها و پوست سر ظاهر می شود. برخی از پیشرفت ها به مناطق با چروک شدن، مانند آرنج و زانو آسیب می رساند.

والدین باید با متخصص اطفال فرزندشان صحبت کنند اگر آنها نگران ظاهر پوست کودک خود باشند. ارزیابی و درمان ممکن است در برخی موارد ضروری باشد.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *