#


آشنایی با ایام نوروز و نیکوکاری

ایام نوروز
9 آوریل 2017 بدون نظر 909 بازدید

آشنایی با ایام نوروز و نیکوکاری

No votes yet.
Please wait...

آشنایی با نوروز و نیکوکاری

با نزدیک شدن به ایام  نوروز مردم اکثر شهرهای کشورمان آداب و سنت های خاص خود را دارند مردم چند روز مانده به عید دست از کار کشیده و به خرید عید مشغول شده خانه تکانی می کنند .گندم و عدس سبز می کنند و تخم مرغ های رنگی عید را آماده کرده و لباس نو تهیه می کنند.

در گذشته اکثر مردم در خانه های خود شیرینی آماده می کردند و لباس هایشان را نیز خودشان می دوختند هرشهری شیرینی محلی خود را دارد و در بعضی از شهرها پختن نان برای سفره ی هفت سین را سبب افزایش برکت سفره می دانند.

چهارشنبه آخر سال

قبل از فرا رسیدن ایام نوروز آخرین چهارشنبه ی سال چهارشنبه سوری نام دارد. که برای دور ریختن بدی ها و کنار گذاشتن قهر و دشمنی ها و آشتی کردن و دعا کردن برای سلامتی جشن می گیرند. فرصت بسیار خوبی است که همه دور هم جمع شوند و باهم مهربان تر باشند. با شروع سال نو مردم بهترین و تمیزترین لباس خود را می پوشند و در کنار سفره می نشینند و با خواندن دعا و قرآن به استقبال سال نو می روند. به امید برکت و سلامتی پس از آن ابتدا به دیدار بزرگ ترها می روند.و رسم ادب را به جای می آورند و با دید و بازدید از یکدیگر صلهی رحم را به جا آورده و محبت ها بیشتر می شود.

با شروع سال نو و آغاز تعطیلات بسیاری از مردم به شهر و روستای خود برمی گردند و تعطیلات را در کنار خانواده و اقوام خود سپری می کنند و استان های مختلف هم پذیرای مردم شهرهای دیگر می باشند در این حین بسیار خوب است که مراقب تمیز نگاه داشتن محیط و شهر هم باشیم.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *