#


آموزش مفهوم بزرگترین و کوچکترین

آموزش مفهوم بزرگترین و کوچکترین
20 فوریه 2017 بدون نظر 3507 بازدید

آموزش مفهوم بزرگترین و کوچکترین

No votes yet.
Please wait...

آموزش مفهوم بزرگ ترین و کوچک ترین

در این بخش می خواهیم مفهوم بزرگترین و کوچکترین را با اشکال های مختلف به کودکانتان آموزش دهیم .

وسایل مورد نیاز:تعداد۵شکل از چهارگوش سه گوش  گردی و مسطح (مانند شابلون ها)در اندازه های مختلف تهیه شود و اگر شابلون نبود با مقوا درست کنید.کلاس را به سه گروه تقسیم کنید و حداکثر در هرگروه ۵نفر باشد(اگر تعداد نوآموزان بیشتر است یکی از اشکال هندسی که در بالا ذکر شده را در دو رنگ مختلف تهیه کنید)به هرگروه یکی از اشکال را بدهید این فعالیت را می توانید در مدت یک هفته هر روز انجام دهید.

بنابراین می توانید برای هر روز یک نماینده در گروه انتخاب کنید که هم نوآموزان فعالیت گروهی انجام دهند و هم نماینده یک فعالیت فردی را هم انجام دهد.از نوآموز بخواهیدبا مشاهده ی دقیق و به کارگیری حواس خود ابتدا اشکال بزرگ را جدا کنند.

در هر مرحله از آن ها بخواهید از بین اشکال جداشده بزرگ ترین را انتخاب کنند از نماینده هر گروه بخواهید بزرگ ترین شکل را بر روی تخته در جای مشخص شده بچسباند.

روز بعد همین کار انجام شود اما کمک کنید که نوآموزان به دنبال کوچکترین شکل و مفهوم کوچک ترین باشند.بازهم نماینده هرگروه کوچک ترین شکل را با فاصله ای از بزرگترین شکل بچسبانید و در این قسمت می توانید با توجه به اشکال روی تخته مفهوم بزرگ و کوچک را یادآوری کنید.

روزهای دیگر این فعالیت را برای بزرگ ترین شکل باقی مانده انجام دهید و تا آخرین شکل ادامه دهید.دقت کنید که هنگام نصب اشکال بر روی تخته ترتیب منطقی بزرگ به کوچک رعایت شود تا آموزش مفهوم بزرگ ترین و کوچک ترین کاملا نتیجه بدهد.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *