#


آموزش آشنایی و رفتار با پلیس

آموزش آشنایی و رفتار با پلیس
7 مارس 2017 بدون نظر 4893 بازدید

آموزش آشنایی و رفتار با پلیس

No votes yet.
Please wait...

هفته دوم آشنایی با پلیس و عبور و مرور

اطلاعات مناسب برای کودکان برای آشنایی با پلیس و و روش هایش :

*برای نزدیک به کودکان باید به حقیقت انسان نزدیک شد.
*کودکان زود می خندند زود گریه می کنند و گاهی هنگام گریستن می خندند.
*آرزوهای کودکان واقعی است و به آن ها نزدیک برای همین خیلی زود آن را بدست می آورند.
*کودکان زود با یکدیگر آشنا می شوند اما با بزرگترها دیرتر.
*کودکان هیچوقت زندگی را به بازی نمی گیرند زیرا همه ی زندگی آن ها بازی است.
*اگر نمی دانید کجا می روید چگونه توقع دارید که به مقصد برسید.

بحث و گفتگو

*در هفته ی آشنایی با پلیس مربی برای اجرایی نمودن آموزه های کودکان می بایست از آن ها بخواهد که به طور عملی قوانین را اجرا نمایند.کودکان می توانند پلیس مهدکودک تشکیل دهند.
*ابتدا نحوه ی سلام دادن پلیس را اجرا کنند.کودکان علاقه ی بسیاری به پلیس شخصیت وی و همچنین نحوه ی سلام دادن پلیس دارند.برای کودکان جالب است که مانند یک پلیس سلام دهند.آموزش سلام پلیس می تواند به صورت دسته جمعی و یا حضور یک پلیس باشد یا در قرارگاه پلیس اتفاق بیفتد.
*مربی باید چگونگی عبور کردن از خیابان را به کودکان بیاموزد.اگر این امکان وجود داشته باشد که کودکان را به یک خیابان کم تردد ببرید بهتر است یک نفر از مربیان با یک پرچم و یا علامت ایست جلوی ماشین ها را نگه دارد و کودکان ابتدا به چپ نگاه کنند و تا وسط خیابان بروند و سپس به سمت راست نگاه کنند و از بقیه ی خیابان عبور کنند.
*به کودکان بیاموزد که خیابان و یا کوچه ای که محل تردد اتومبیل است محل مناسبی برای توپ بازی و یا سایر بازی ها نیست.
*نحوه ی مراقبت از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس مترو تاکسی قطار و بقیه ی وسایل عمومی را آموزش دهید و بهتر است که با کودکان در فرصتی که اولیای نوآموزان نیز همراه هستند عملا سوار اتوبوس و مترو شوید و همانجا آموزش دهید که چگونه از این وسایل استفاده و مراقبت کنند.
نحوه ی رفتار درست سوار شدن به وسایل نقلیه را به کودکان بیاموزید. کودکان وقتی سوار اتومبیل هستند مربی آموزش دهد که دست و سر خود را از شیشه ی ماشین بیرون نبرند.هنگامی که راننده در حال رانندگی است آموزش دهید که نباید با او صحبت کنند و خطرات آن را گوشزد کنید.آموزش دهید که بهتر است روی صندلی عقب بنشینند.روی پای پدر و مادر خصوصا پشت فرمان اتومبیل ننشینند.
مشاهده ی رفتار پلیس موقع انجام وظیفه و حرکاتی که او به هنگام فعالیتش انجام می دهد.شکل لباس و کلاه پلیس و تفاوت ماشین پلیس با دیگر اتومبیل ها می تواند برای کودکان جاذبه ی خاصی داشته باشد و مربی از رهگذر و مشاهدات کودکان دقت و توجه آن ها را افزایش دهد و مشاهدات آن ها را گسترده کند.

صدای آژیرها

صدای آژیرهای مختلف را ضبط کنید و به شیوه های گوناگون حتی با اجرای نمایش های کوتاه و بر اساس موقعیت هایی که طراحی و تاثیرگزار است تفاوت صدای آژیرها را برای نوآموزان بیان کنید.صدای آژیر آمبولانس آتش نشانی حریق داخل ساختمان پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس نیروی انتظامی ماشین های امداد برای خرابی های شهری لوله ی گاز ماشین های جمع آوری زباله و نظایر آن.

مشاهده ی عینی

مربیان در بیان نقش پلیس در جامعه باید توجه داشته باشند که نکات مهم در این شغل برای کودکان احساس امنیت توجه به قانون و نظم و انضباط است.کودکان همواره پلیس را دوست می دارند.از لباس فرم او احساس خوبی دارند و باید نقش پلیس را در زندگی کودکان جاری کنیم.بهترین روش این است که بچه ها بتوانند لباس پلیس را به تن کنند و شبیه آن ها رفتار کنند.

این حالت را کودکان بسیار دوست می دارند.اگر پلیس راهنمایی و رانندگی به مهدکودک بیایند و همراه پلیس کارهایی را انجام دهند و در نوبت دیگر کودکان به قرارگاه پلیس بروند اثرات بیشتر و بهتری خواهد داشت.در بعضی از شهرها پارک های ترافیک مخصوص کودکان وجود دارد که از طریق رانندگی با ماشین های مخصوص کودکان با قوانین آشنا می شوند.
از نکات مهمی که در مورد فعالیت پلیس در مهدکودک می توان اشاره کرد خصوصیات جنبی این شغل است خصوصیاتی که برای بیشتر آشناست.

مثل تجربه ی خط عابرپیاده چرغ راهنمایی ایستگاه اتوبوس محل عبور دانش آموزان صدای آژیر یک آمبولانس با آتش نشانی و تفاوت آن ها با یکدیگر و سوالاتی که می توان از یک کودک درباره ی پلیس برای ایجاد فرایند امنیت اجتماعی پرسید.
کودکان دوست دارند با کارکنان آتش نشان آشنا شوند و از آن ها یادبگیرند لباس آتش نشان ها برای کودکان خیلی جذاب است.همین طور ماشین های آب پاش که بهتر است از نزدیک با آن ها آشنا شوند.
برای آشنایی کودکان با واحد فعالیت آشنایی با پلیس و عبور و مرور به صورت غیرمستقیم از طریق شنیدن صدای ترمز شدید یک اتومبیل و یا صدای آژیر ماشین پلیس و یا بیان قصه و یا خواندن یک شعر می توان درس را آغاز کرد.

لازم است که مربی برای آشنایی واحد کارپلیس به کودکان در این باره گفتگویی داشته باشد و دیدگاه های آن ها را در نسبت با یکدیگر و موضوع هفته مورد توجه قرار دهد برای این منظور از سوال هایی که با میزان درک کودکان تناسب دارد شروع کنید و از مطالبی که می گوید سوالات بعدی را برای ادامه بحث بدست آورید.
*پلیس چه مسئولیتی دارد؟
*لباس پلیس چه رنگی است؟
*پلیس را بیشتر کجاها می بینیم؟
*چه کسی می تواند صدای آژیر ماشین پلیس را در بیاورد؟
*صدای آژیر به چه درد می خورد؟
*خصوصیات لباس پلیس علائم راهنمایی و رانندگی خط عابر؟
ویا ده ها سوال دیگر که پاسخگویی به آن ها کودکان را آگاه می کند و می تواند در دستور کار مربی باشد. در این واحد کار کودک می تواند برای آشنایی بیشتر با پلیس و علائم راهنمایی و رانندگی اقدام به ساخت چراغ راهنمایی کلاه پلیس ماشین پلیس دوربین پلیس و علامت ایست نماید.

 

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *