#


آشنایی با کشور

آشنایی با کشور و کره زمین
1 مارس 2017 بدون نظر 8863 بازدید

آشنایی با کشور

Rating: 1.5/5. From 2 votes.
Please wait...

آشنایی با کشور

کشور به سرزمینی گفته می شود که قانون های بخصوصی دارد.مردم هر کشور باید به این قانون ها که دولت آن را برقرار می کند.احترام بگذارند.هرکشور یک نام دارد نام کشور ما ایران است.در هر کشوری یک گروه از مردم با نژادهای مختلف در آن زندگی میکنند.

هرکشوری پرچم مخصوص دارد پرچم کشور ما سه رنگ سبز سفید و سرخ است.روی سفید تصویر کلمه الله است.هرکشور یک سرود ملی دارد.سرود ملی کشور ما سرود جمهوری اسلامی ایران است.هرکشور واحد پول مخصوص را دارد که بصورت سکه یا اسکناس می باشد.

بحث وگفتگو

با کودکان درباره ی کره زمین صحبت کنید و سپس آن را به بخش های کوچکتر تقسیم نمایید.اینکه به خشکی ها قاره می گویند و هر قاره ای شامل تعداد زیادی کشور است که با خطی به نام مرز از هم جدا شده اند و هرکشور حکومت و قوانین مخصوص به خود را دارد و کشور نیز به بخش های کوچک تری به نام استان تقسیم می شود و استان نیز شامل بخش های کوچکتری به نام شهرستان شهر  آبادی و ده می باشد.

هرکشور از نظر آب و هوایی نیز با سایر کشورها تفاوت دارد.بعضی کشور ها نیز آب هستند و آب و هوای بارانی دارند.و برخی آب و هوای کوهستانی دارند و اغلب روزهای سال سرد می باشند و گروهی از مردم در کشورهای گرم و بیابانی زندگی می کنند و یا صحرا نشین هستند علاوه بر آن نوع پوشش و لباس مردم هرکشوری با کشورهای دیگر نیز تفاوت دارد.

حتی در یک کشور مردم مناطق مختلف لباس های گوناگونی می پوشند همان گونه که ساختار خانه های آنان نیز متفاوت است.این تنوع زیستی در آداب غذاخوردن و موادغذایی کشورها نیز دخیل بوده و هرکشور غذای مخصوص خود را دارد.آب و هوای هر منطقه در صنعت و شغل مردمان آن منطقه نیز تاثیر گذار است.

مردم شمال ایران به دلیل شالیزارهای برنجی که دارند و نزدیکی آنها به دریای خزر بیشتر به کار صیدماهی و برنج کاری مشغول هستند و مردم شهرهای شمالی خراسان که به انها ترکمن می گویند به دلیل زندگی در دشت های وسیع و سرسبز مشغول به کار و پرورش اسب می باشند و مردم شهرهای مرکزی هر استان بیشتر به کارهای اداری و یا شغل های آزاد مشغول می باشند.

مشاهده ی عینی

نقشه ی کشور ایران را به کلاس آورده و شکل کلی آن را به کودکان نشان دهید.از آنها بخواهید رنگ های آبی که نشان دهنده ی دریا ها و دریاچه ها هستند را نشان دهند.نام دریاها را به آن ها بگویید و مرز ها را نشان آن ها دهید و کشور های همسایه را باهم مرور نمایید.

بهتر است یک کره ی زمین را به کلاس آورده و شکل کلی کره ی زمین را که برای کودکان جذاب تر است نشان آن ها دهید.صنایع دستی و یا سوغات هر شهر را برای کودکان معرفی نموده و اگر می توانید بعضی از آن ها را به کلاس آورده و به کودکان نشان دهید.

از آنها بپرسید که خود آنها و یا پدر مادرشان اهل کدام شهر می باشند و خاطرنشان کنید که کشورمان از تجمع اقوام مختلف تشکیل یافته که هرکدام زبان و یا لهجه ی مخصوص خود دارند و ریشه در تاریخ کشور داشته و به همین ترتیب سنت های ملی و مذهبی مختلفی را در طول سال ها حفظ و اجرا نموده اند.

Rating: 1.5/5. From 2 votes.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *