#


آشنایی با دهه فجر

آشنایی با دهه فجر
1 مارس 2017 بدون نظر 1041 بازدید

آشنایی با دهه فجر

No votes yet.
Please wait...

آشنایی با دهه فجر

دهه فجر مهربانی وحدت کمک کردن تزیین مدرسه کمک به هم تا بند کفش هم را ببندند.در کشورهای مختلف حکومت های گوناگونی وجود دارد.در کشور ما ایران هم سال ها پیش با انقلاب مردم حکومت شاهنشاهی به حکومت جمهوری اسلامی ایران تغییر داده شد.

مردم یک صدا و متحد شدند و همه خواستار نظامی بر اساس اسلام و دین خدا بودند و شاه را از کشور بیرون کرده و امام خمینی را به عنوان رهبری فرزانه و امامی دلسوز برای ملت و میهن انتخاب کردند.

با پیام ها و سخنان امام خمینی روحیه ی مقاومت و اتحاد در مردم روز به روز قوی تر شده و در مقابل ظلم و ستم ایستادگی کردند تا آنجا که نیروهای نظامی هم اسلحه های خود را کنار گذاشته و در کنار مردم قرار گرفتند و همه باهم خواستار حکومتی اسلامی شدند.

بحث و گفتگو

با کودکان در باره ی روحیه ی فداکاری در زمان انقلاب صحبت کنید.و اینکه مردم با هم متحد بوده و به یکدیگر کمک می کردند.اگر فردی مجروح شده بود همه برای کمک کردن داوطلب می شدند و اگر پزشکان داروی بیشتری برای مداوای مجروحین می خواستند همه ی مردم داروهایی را که در خانه یخود داشتند می فرستادند.

اکثر مردم درهای خانه ی خود را باز می گذاشتند تا اگر کسی از دست نظام شاهنشاهی فرار می کرد بتواند در خانه های مردم پناه گیرد و در امان باشد همین اتحاد و یکپارچگی مردم باعث پیروزی آنان شد سوال کنید که آنها چگونه به یکدیگر کمک می کنند؟آیا مراقب دوستان خود هستید؟آیا به کودکان کوچک تر از خود کمک می کنند و به بزرگ تر ها احترام می گذارند؟نظرآنها را درباره ی مصادیق گوناگون مهربانی بپرسید.بسیار خوب است اگر از آنها بخواهید کارهای گروهی را باهم انجام دهند و در هنگام انجام کارها با هم مهربان بوده و به هم احترام بگذارند.

مشاهده ی عینی

کودکان را در تزیین مدرسه و کارهایی که برای مقدمات جشن انجام می گیرد سهیم نمایید.نظر آن ها را به سرودهای دهه فجر جلب نموده و به صورت گروهی سرودی را انتخاب نموده و برای دهه ی فجر آماده نمایید.کودکان می توانند در خانه به کمک والدین خود وسایلی مانند پرچم را جهت مراسم آماده سازند.از آنها بپرسید چه تغییراتی در شهر می بینند؟به چراغانی خیابانها اشاره نموده و توضیح دهید که هرساله ده روزی که زمان ورود امام خمینی به میهن تا پیروزی انقلاب اسلامی است را به عنوان دهه ی فجر می نامند و جشن می گیرند.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *