#


نکاتی در مورد مصرف شیر و لبنیات برای مادران شیرده در دوران شیردهی

27 دسامبر 2017 بدون نظر 12330 بازدید

نکاتی در مورد مصرف شیر و لبنیات برای مادران شیرده در دوران شیردهی

No votes yet.
Please wait...

نکاتی در مورد مصرف شیر و لبنیات برای مادران شیرده در دوران شیردهی

آیا باید شیر ننوشم؟

در جهت پیشگیری و یا تخفیف علائم دل درد قولنجی کودک، هنوز مدرک قطعی و حکمی دال بر عدم مصرف شیر وجود ندارد که بتوان به طور حتم به مادر شیرده توصیه نمود که مصرف شیر گاو را در برنامهٔ غذایی خود کاهش داده و یا این که از نوشیدن آن اجتناب نماید. اگر دل درد، مشکل کودک می باشد، می توان برای مدتی کاهش و یا قطع شیر را در رژیم غذایی مادر، آزمایش کرد.

اگر حق با دکتر یاکوبسون باشد که سی درصد از کودکانی که از شیر مادر تغذیه می شوند مبتلا به کولیک هستند، در نتیجهٔ کاهش و یا قطع مصرف شیر گاو از این ناراحتی، رهایی می یابند. بنابراین انجام این کار می تواند، بسیار ارزشمند باشد. دل درد شیرخواران، به طور خود به خود تا سن سه ماهگی، برطرف می گردد. و از این زمان به بعد شما می توانید دوباره مصرف محصولات لبنی را شروع نمایید.

بر اثر عدم مصرف شیر مشکل بزرگتری که برایتان پیش می آید، تأمین نشدن میزان کلسیم مورد نیازتان برای دوران شیردهی می باشد. به طور کلی، برای بسیاری از مادران شیرده، دستیابی به مقدار پیشنهادی کلسیم برای این دوران، حتی در صورت مصرف مواد لبنی بسیار مشکل خواهد بود. بنابراین مادرانی که از خوردن لبنیات پرهیز می کنند، باید در مورد مصرف مکمل کلسیم با پزشک خود مشورت نمایند.

اگر نتوانم شیر بنوشم، چه باید بکنم؟

برخی از مادران نمی توانند شیر بنوشند. آنها ممکن است با مصرف شیر دچار حساسیت گشته یا این که قادر به هضم قند شیر که «لاکتوز» نام دارد، نیستند. اگر مشکل شما، عدم تحمل لاکتوز است، می توانید با مصرف لاکت اید، بر مشکل خود فایق آید. لاکت اید، فرآورده ای است که حاوی آنزیمی می باشد که بدن شما فاقد آن بوده و عمل قبل از هضم لاکتوز را به عهده دارد. لاکت اید را می توانید بدون نسخهٔ پزشک از داروخانه تهیه نمایید. لاکت اید پنیر و شیر نیز قابل خریداری و در دسترس می باشند. این مواد مشابه فرآورده های طبیعی به دست آمده از شیر گاو، غنی از کلسیم و پروتئین می باشند. لاکت اید پنیر و شیر، حاوی پروتئین های شیر گاو بوده و بنابراین اگر با خوردن این پروتئین ها دچار علائم حساسیت می شوید، مصرف آنها باز هم برای تان جایز نخواهد بود.

مادرانی که با خوردن شیر علائم حساسیت در آنها بروز کرده و یا آن هایی که رژیم فاقد شیر را برای خود در نظر گرفته اند، باید برنامه ریزی دقیقی در این مورد داشته باشند. رژیم فاقد شیر به معنی حذف ماست، پنیر بستنی، آب دوغ و تمام محصولات لبنی از برنامه غذای می باشد و بدین ترتیب، مصرف بسیاری از منابع غنی از کلسیم در رژیم غذایی محدود می شود. در نتیجه این مادران برای تامین نیاز کلسیم بدن، به خوردن مقادیر فراوانی غیر لبنی که حاوی کلسیم باشند، نیازمند هستند، و یا این که باید از یک مکمل کلسیم مناسب استفاده نمایند.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *