۱۲تا از بهترین فیلمهای مد سال ۲۰۱۷
شش سال پیش، تعداد بسیار کمی از مردم در مورد فیلم های مد و یا نحوه ساخته شدنشان میدانستند. اما خیلی سریع در حال تغییر است. تعداد جشنواره های فیلم مد هر ساله رشد می کند و جشنواره هایی مانند جشنواره بین المللی مد فیلم Lajolla که بزرگترین در سراسر جهان است، توجه زیادی را از سوی هالیوود بخ سمت خود جذب می کند. در سال ۲۰۱۸ ممکن است یک زمره ی جایزه های اسکار باشد.
خب، فیلم های مد چی هستند؟ برخی فیلمهای مد را به عنوان تبلیغات، به ویژه یکی از خانه های مد بزرگ مانند شانل، پرادا و اترو می بینند، اما من می توانم بگم و دلیل بیارم که که حتی زمانی که آنها هستند، این فیلم ها ما را به ارتباط داشتنن با لباس به روشی کاملا جدید فرا میخوانند. آنها ما را به دنیای زیبایی، ماجراجویی، انتقام، الهام و رویاها می اندازند و وقتی به چهره ی آن می اندیشیم، باعث میشود ما دنبال لباس بگردیم و با انها ارتباط برقرار کنیم و بپوشیم. ما لباس میپوشیم که جرات متفاوت بودن یا ارتباط با مردم را با در نظر گرفتن مناسب بودن ان انتخاب کنیم. ما لباس های زیبا را برای کارها و موفقیت آرزو می کنیم (بخشی برای خرید لباس؟). John Lambert فیلم هایی مانند “پادشاهی سحر و جادو” را داشت که بهترین تصویر را به دست آورد، جایی که داستان کفشهای سرجیو روسی از طریق سه شاهزاده خانم مدرن که در اطراف کارخانه قرار دارد، جست و خیز میکردند. ما مشغول، جذب و بردن چیزی است که به معنای دوست داشتن کفش است، نه فقط گفته می شود ما باید آنها را بخریم.
در انتهای منظر دیگر، فیلم های مد هنری هستند که از فروش هر گونه محصول پشتیبانی نمی کنند، بلکه به دنبال ایجاد تجربیات هستند. در حالی که برخی از این ها خوب هستند، اکثریت به دلیل فقدان داستان و وابستگی بیش از حد به توجه ما برای آرایش دراماتیک، مدل های خیره کننده به نظر می رسند، اکثریت قادر به درگیر شدن نیستند، اکثریت در حال ویرایش حرکت اهسته (آب، دود، باد) هستند.
البته بهتر است زمانی که فیلم ها موفق به انجام هر دو شوند. ما را به یک سفر ببرند و با تصاویری خیره کننده ، الهام بخش و ما را با داستان های بزرگ متصل می کنند. بهترین ها در سه دسته از جشنواره فیلم مد Lajolla هستند. آنها نماینده کارگردانان ایتالیا، چین، آمریکای جنوبی، آلمان، فرانسه و دانمارک هستند که عمدتا این رسانه جدید را از عشق و از جیب خودشان ایجاد می کنند. فیلم ها با مسائلی که همه ما با آن آشنا هستیم، نوستالژی های گذشته، قدرت و زیبایی طبیعت و شکل انسان، ترس از آینده و زنان به خودمان است.
ماهیت خدایان بهترین فیلمبرداری را به دست آورد. ویرایشگر های حرکت اهسته رقصنده ها در مقابل پاریس به ما اجازه می دهد تا به رها شدن و زیبایی جنبش که با بدن انسان امکان پذیر است، غلبه کنیم. مونتاژ بصری خیره کننده و الهام بخش دارند.
دیدگاهتان را بنویسید