#


نکات اصولی در خصوص لباس های ورزشی مناسب

لباس های ورزشی
21 اکتبر 2017 بدون نظر 1149 بازدید

نکات اصولی در خصوص لباس های ورزشی مناسب

نکات اصولی در خصوص لباس های ورزشی مناسب

یکی از مسائلی که همیشه مهم بوده است پوشیدن لباس مناسب برای موقعیت های مختلف می باشد.در مورد ورزش هم این نکته صدق می کند اگر به هنگام ورزش کردن لباس مناسبی به تن داشته باشید هم عملکرد خوبی را از خود نشان خواهید داد و هم اینکه انگیزه شما بسیار بالا می رود. تمام ما در مورد لباس هایی که مناسب محل کار باششد وسواس زیادی به خرج می دهیم ولی در خصوص لباس های ورزشی خود هیچ اهمیتی قائل نمی شویم و حاضر هستیم با هر لباسی به ورزش بپردازیم.

تیشرت ها و شلوارهای ورزشی به عنوان معمولی ترین لباس هایی هستند که برای ورزش کردن مورد استفاده قرار می گیرند. یک ورزشکار حرفه ای می تواند دچار گرمازدگی شود و یا با وجود تلاشی که می کند عملکرد خوبی در مقایسه با دیگران نداشته باشد. در این مقاله قصد داریم نکاتی اصولی را در مورد لباس های ورزشی مناسبی که می تواند عملکرد بهتری را برای شما در پی داشته باشد بیان کنیم.

لباس های ورزشی

لباس های ورزشی

توجه به تراکم بافتی که در لباس به کار رفته

گردش خون مهمترین عاملی است که باعث می شود بیشترین فعالیت های ورزشی به راحتی انجان شود.برای اینکه عضلات بدن شما بتواند به حد کافی تقویت شود باید در تمام قسمت های بدن خون در جریان باشد.لباس هایی که دارای بافت متراکمی هستند در انتقال خون و اکسیژن در تمام بدن به صورت موثری کار می کنند و علاوه بر آن به عنوان یک اکسسوری و لوازم جانبی شیک هم معرفی می گردند.لایکرا و اسپندکس بهترین جنسی هستند که در خصوص لباس های متراکم به کار می روند و برای اینکه بتوانند گردش خون را بهتر کنند بافت نرم دست و پاهای شما را به یک صورت فشرده می کنند. در خصوص این مدل از لباس ها باید دقت داشته باشید که بیش از اندازه بدن شما را فشرده نکند چرا که این کار موجب می شود شما به راحتی نتوانید فعالیت های خود را انجام دهید.

لباس هایی که دارای تراکم بافت هستند می توانند در انجام فعالیت هایی که در طول روز به وسیله پاهای شما انجام می شود تاثیر بسزایی داشته باشد. در خصوص لباس هایی که آستین های متراکمی دارند باید اعلام کنیم برای بهتر عمل کردن عضلات شما خیلی موثر می باشند. در مورد ویژگی های مثبتی که این سبک از لباس های ورزشی دارند باید بگوئیم:

• باعث می شوند گردش خون به شکل بهتری در بدن شما در جریان باشد
• درمورد عملکرد عضلانی شما سرعت بالاتری رابه وجود می آورند.
• لرزش های عضلانی شما را کاهش می دهند.
• باعث می شوند رگ های بدنی شما کمتر دچار تورم گردند.
• اسید لاکتیک خون شمارا به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.
• خطراتی که ناشی از آسیب دیدگی می باشد در مورد این گونه از لباس ها کمتر است.

لباس های ورزشی

لباس های ورزشی

توجه به گرمایش لباسهای ورزشی

در زمانیکه ورزس می کنید بسیار اهمیت دارد که دمای بدن خود را متعادل نگه دارید مخصوصا در مواقعی که برای ورزش کردن به مکان هایی می روید که تهویه هوا در آن به صورت مناسبی انجام می شود.زمانی که نتوانید حرارت بدن خود را به صورت متعادل نگه دارید گرما در بدن شما باقی می ماند و حرارت بافت های بدن با سرعت زیادی افزایش می یابد که این امر موجب می شود استرس در بدن شما زیاد شده و به سرعت دچار خستگی واز دست دادن مقاومت بدن خود شوید. به همین دلیل است که باید حرارت بدن را به صورت متعادل نگه داشت و از لباس هایی استفاده کرد که بتواند عرق بدن راسریعا به خود جذب کند.

لباسهای ورزشی مناسب باید به گونه ای باشند که بتوانند مانع از تعرق زیاد شده و اجازه ندهند آب بدن به سرعت تبخیر شود. پارچه هایی که در تولید لباس های ورزشی به کار می روند باید به نحوی باشند که رطوبت را از بین برده و باعث شوند لباس خیلی زود خشکی خود را به دست آورد.

لباسی که مناسب ورزش است باید چهار خصوصیت مهم ضد رطوبت بودن ، قابلت انعطاف پذیری، عبور صحیح جریان هوا و مقاومت در برابر باکتری ها را داشته باشد. افرادی که در شرایط آب و هوایی مختلفی قرار دارند می توانند از کلاه و ژاکت نیز استفاده کنند تا قسمت هایی از بدن را که در برابر محیط اطراف قرار دارند بپوشانند.

لباس های ورزشی

لباس های ورزشی

ـ پوشیدن لباس هایی که بیش از اندازه تنگ هستند موجب کاهش در کشش عضلانی می شوند.

بعضی از لباس های ورزشی از پارچه هایی تولید شدند که باعث می شوند به هنگام ورزش عملکرد بهتری را ازخود نشان دهید. کششی که به وسیله این لباس ها به وجود می آید بسیار کمتر از لباس های دیگر است. اگربه لباس هایی که در المپیک های زمستانی مورد استفاده ورزش کاران قرار می گیرد دقت کنید متوجه می شوید که اسپانسرها ترجیح می دهند از این سبک لباس ها برای ورزش کاران خود استفاده کنند.

ـ استفاده از پارچه های راحت در لباس های ورزشی لباس های کتان به عنوان یک گزینه مناسب برای مواقعی که می خواهید حالت غیر رسمی داشته باشید به شمار می روند. پارچه هایی که جنس آن ها از کتان است کمتر می توانند رطوبت بدن را جذب کرده و اجازه می دهند آب دربین بافت های آن باقی بماند و همین مساله باعث می شود که تا چند روز فکر کنید لباس های شما هنوز رطوبت خود را دارند.
لباس هایی که از پارچه های مصنوعی تولید شدند بیش از پارچه های کتان مورد توجه بعضی از ورزشکاران قرار دارند چرا که ورزشکاربا پوشیدن این قبیل از لباس ها راحت تر می تواند به فعالیت های ورزشی خود برسد به دلیل راحت بودن این لباس ها است که ورزشکاران اغلب به سمت آن ها کشیده می شوند.

این قبیل از لباس ها علاوه بر راحتی مانع از این می شوند که به هنگام ورزش عرق سوز شوید و یا خارش پیدا کرده و یا پوست بدنتان دچار زخم شود.

سعی کنید از لباس هایی که رنگ شادی داشته در مورد لباس های ورزشی خود استفاده کنید تا مانند یک قهرمان به نظر برسید و احساس قهرمانی نخستین قدمی است که در برنده شدن و عملکرد خوب داشتن می توانید بردارید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *