#


نقش مانتو و پالتو در سیر زمان

مانتو
15 می 2017 بدون نظر 1541 بازدید

نقش مانتو و پالتو در سیر زمان

نقش مانتو و پالتو در طول زمان

برند های معروف مانتو

در کشورهای اسلامی و ایران پوششی به نام مانتو رایج است که از همین کشور ها هم به عنوان مد معرض می گردد . امروزه می توان بسیاری از لباس ها را مانند تونیک ها ، روپوش هایی که در عصر جدید جزو مدهای تازه ی دنیا ی فشن هستند و یا پیراهن هایی با سبک های خاص را با رعایت شرایط و نکاتی به جای مانتو مورد استفاده قرار داد .اغلب مزو ها و تولید کننده های عمده و جزء تولیدات خود را بر حسب گرایشی که بازار دارد عرضه می کنند . در اصل بخاطر سود آوری اقتصادی بیشتر تولیدات طبق مدی که غالب است تولید شده و وارد بازار می گردد .

درست است که همیشه مدل های زیبا و جدیدی توسط طراحان داخلی ارائه می گردد اما توجه به لباس هایی که توسط برند ها تولید شده و جدیدی توسط طراحان داخلی ارائه می گردد اما توجه به لباس هایی که توسط برند ها تولید شده و تولیداتشان را بدون توجه و در نظر گرفتن مد رایج کشور طراحی می کنند خالی از لطف نخواهد بود .

تونیک های جلو بسته یکی از گزینه هایی است که می تواند به عنوان مانتو مورد توجه قرار گرفته و استفاده بشود . اگر به بیشتر تونیک ها دقت کنید می توانید ببینید که در عین اینکه از طرح و رنگ خلاقانه استفاده شده سعی شده سبک ساده ی تونیک حفظ شود . در واقع انتخاب تونیک می تواند یک انتخاب مناسب برای خانم های شیک پوشی که سادگی را دوست دارند باشد . مورد دیگری که می تواند به عنوان مانتو مورد استفاده قرار بگیرد استفاده از کت ها از بلوز های بلند با برش های خاص است .

قبل از استفاده از این طرح ها استفاده از طرح های ساده و کلاسیک در طراحی مانتو رواج زیادی داشت ولی این سبک خاص هم می تواند انتخاب مناسبی برای افراد شیک پوش باشد . اگر بخواهیم از طرح دیگری استفاده کنیم می توانیم از پیراهن های بلند با طراحی خاص بهره بگیریم .

حالت کمر دار و پایین تنه کلوش این پیراهن ها می تواند با یک استایل کلاسیک ست شده و زیبا جلوه گر باشد . استفاده از کیف های شانه ای و کفش هایی که کمی پاشنه دارند می تواند انتخاب فوق العاده ای برای ست و زیبا و کلاسیک شما باشد . استفاده از پیراهن های چند لایه بلند می تواند انتخاب دیگری باشد . سبک خاصی که این پیراهن ها دارد به شما کمک می کند که آن را با شلواری که مورد علاقه تان است بپوشید .

پالتو در گذر زمان

پالتو

پالتو

پاره ای از مواقع خواندن تاریخ مزایایی دارد که شاید انتظارش را نداریم . به عنوان مثال اگر به عقب برگشته و به تاریخ بریتانیای کبیر نگاهی بیندازیم ارزش آن را دارد که راز تولید و کاربرد پالتو را در جایی به غیر از سالن های مد پنهان شده است را پیدا کنیم . پالتو هایی که در عصر جدید تولید می شوند هم به عنوان پوشاکی شیک هستند و هم در برابر باد و باران محافظ خوبی هستند .باید بدانیم پالتو یک دوره ی تاریک یداشت و در سنگر های جهانی اول از گل و لای و خون محافظت می کرد .

پیش از تولید انبود پالتو توسط برند بربری سربازان و افسران بریتانیایی کت های بلند سنگینی می پوشیدند که حتی حرکت کردن را برای آن ها سخت می کرد و در بعضی مواقع که خیس آب می شدند وزنشان دو برابر حالت عادی می شد .

زمان به وجود آمدن پالتو به دوره ای باز می گردد که تام بربری موسس برندی با همین نام پارچه ضد آب بی نظیری به نام گاباردین را ابداع کرد که بافت محکمی داشت . برای اینکه رزمندگان بریتانیایی از پالتو در سنگر ها استفاده می کردند نام « ترنچ کت » ( کت سنگر ) نام گرفت .

حرکت کردن با پارچه سبک پالتو و لبه اش که تا مچ پا می رسید بسیار آسان تر شده بود . همچنین پالتو هایی که به رنگ بژ و خاکی بودند به افسر ها کمک می کرد تا در سطح زمین یا دود توپ خانه استتار کنند . در طول جنگ جهانی دوم انتظار می رفت پالتو از دور خارج شود ولی عرضه آن با تقاضای بسیار مسافران و کارآگاهان جنایی خلاف انتظار ها را ثابت کرد .

این عرضه تا جایی پیش رفت که پالتو به بخش جدا نشدنی فیلم های جنایی و مخصوصآً فیلم های نوار تبدیل شد . هالیوود هم به محلی برای تبلیغ پالتو های مد روز تبدیل شد . فیلم های گانگستری بسیار زیادی مدل های کلاسیک پالتو را معرفی کرد و این لباس دوره جنگ را به عنوان سمبل فردی باهوش بالا و اعتماد به نفس نشان دادند ؛ مانند همفری بوگارت در نقش های متعددی که ایفا کرد و یا آدری هپبورن که با پالتوی بژ خود که در صبحانه در تیفانی استفاده از پالتو های زنانه را پایه گذاری کرد که به وسیله ابتکار کلاسیک بربری در طرح ها و رنگ های مختلف ظهور کردند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *