#


طریقه ی شناسایی عینک های آفتابی مناسب

عینک های آفتابی مناسب
28 می 2017 بدون نظر 725 بازدید

طریقه ی شناسایی عینک های آفتابی مناسب

شناسایی عینک های آفتابی مناسب

شاید برای همه ما سوال باشد که چگونه عینک های آفتابی مناسب را تشخیص دهیم … با ما همراه باشید

– شناخت عینک استاندارد :

عینک های ارزان در لنز خود ماده ای به نام (Tirace tate) دارند که فقط ۴۰ درصد از uv را جذب می کنند و خیلی برای چشم ضرر دارند که بهترین راه برای شناخت عینک هایی که استاندارد هستند. استفاده از دستگاه uv متر است که در اکثر عینک فروشی های معتبر یافت می شود.

اگر این دستگاه وجود نداشته باشد تشخیص عینک استاندارد برای چشم پزشکان هم سخت خواهد بود چه برسد به افراد عادی. باید بدانید که این دستگاه uv عینک را از ۹۸ درصد به بالا نشان می دهد.

در کنار برخی از عینک ها علامت uv400 درج شده است که قابلیت محافظت بر علیه uvB است. نمی توان این گونه فکر کرد که عینک های گران قیمت استاندارد هستند و باید تمامی این عینک ها با این دستگاه تست شوند.

– خاصیت عینک های شیشه ای که نمره ندارند :

امروزه اکثر عینک های طبی و آفتابی به خاطر این که گران هستند از شیشه ای به تلق تبدیل شده اند. و اگر شیشه بدون شماره را جلوی چشمای خود بگذارید سبب می شود که ۹۸ درصد از uv توسط عینک شما جذب شود. آن چیزی که در انتخاب عینک آفتابی مهم می باشد این است که باید کل چشم شما را پوشش دهد. به همین خاطر عینک های کوچکی که فقط برای زیبایی تولید شده اند توصیه نمی شود.

– مهم بودن رنگ شیشه عینک :

رنگ و لایه های مختلف در شیشه ها با توجه به کاربرد آن طراحی می شود. مثلا عینک هایی که رنگ شیشه آن ها خاکستری است برای رانندگی و سایر کارهای روزانه مناسب هستند. زیرا شدت نور را در تمامی رنگ ها به صورت یکسان کم می کنند و اختلال کمی را در دید رنگی ایجاد می کنند. عینک هایی که شیشه آنها زرد است نور آبی را تا حد زیادی جذب می کنند بنابراین بیشتر سطوح می توانند آن ها را منعکس و منتشر کنند.

به همین خاطر اکثر عینک های اسکی زرد هستند. هم چنین عینک های سبز بخشی از نور آبی را فیلتر کرده و درخشندگی سطوح را کاهش می دهد و در پایان عینک های قرمز و ارغوانی که بیشتر برای شکار و اسکی روی آب مناسب هستند در محیط های سبز و آبی استفاده می شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *