#


لکه های روغنی روی دیوارهای آشپزخانه را چگونه از بین ببریم؟

آشپزخانه
12 اکتبر 2017 بدون نظر 2309 بازدید

لکه های روغنی روی دیوارهای آشپزخانه را چگونه از بین ببریم؟

لکه های روغنی روی دیوارهای آشپزخانه را چگونه از بین ببریم؟

مهم ترین بخش یک خانه، آشپزخانه است. خانم هایی که خانه دار هستند بیشتر وقت خود را در آشپزخانه سپری می کنند و مهم ترین دغدغه ای که دارند تین است که چگونه آن را تمیز و بهداشتی کنند. شاید تا به حال با لکه های روغنی ای که بر روی دیوار پشت چراغ گاز و یا سرامیک ها آشپزخانه وجود دارد رو به رو شده اید. این نمونه لکه ها با مدل دیگری در پشت سینک و یا سنگ روشویی قرار گرفته اند. این را می دانید بیشتر لکه های روغنی موجود در آشپزخانه ناشی از مواد سرخ کردنی است که در طول شبانه روز طبخ داده می شوند. برای از بین بردن این لکه ها شیوه عای مختلفی وجود دارد که باعث می شود گاهی به دیوار آسیب برساند.

مثلا اگر با سیم ظرفشویی بر روی لکه ها بکشید ممکن است که لکه ها پاک شوند ولی به سطح دیوار آسیب می زند و خراشیدگی هایی را بر روی دیوار به وجود می آوردند که این خراشیدگی ها باعث زشت شدن آشپزخانه ی تان می شود. این را به یاد داشته باشید که اولین قدم برای تمیز کردن لکه ها استفاده از آب است. ولی برای اینکه لکه های تیره تر و سخت تر را از بین ببرید به سرکه، جوش شیرین و آب و صابون نیاز دارید.

اگر با این موادها دیوارهای آشپزخانه تان را تمیز کنید زیبایی را به آن می بخشید. ولی برای تمیز کردن لکه ها باید نکاتی را رعایت کنید که می توانید بااین نکات در ادامه آشنا شوید.

۱- مسیر پاشیده شدن لکه های روغنی را پیدا کنید

در اولین قدم برای از بین بردن لکه های روغنی باید محل پاشیده شدن روغن را تشخیص دهید. اگر این موضوع را بدانید به شما در تمیز کردن لکه ها کمک زیادی می کنند. به شما پیشنهاد می کنیم که لکه ها را در مسیر پاشیده شدن شان تمیز کنید. این کار باعث می شود که روی دیوارتان خراشی نیفتد و البته راحت تر تمیز می شود.

۲- یک پارچه ی نرم را که قابلیت جذب دارد در آب گرم بشویید

شما باید در این مرحله از یک پارچه نرم و یا اسفنجی که سایندگی ندارد استفاده کنید. اگر از اسفنج هایی که زبر هستند استفاده کنید باعث خراشیده شدن دیوارهای تان می شوند. اگر خراشیدگی روی دیوارتان به وجود بیاید باعث می شود که روغن و لکه های دیگری در آن جمع شوند. شما می توانید از آب ولرم برای تمیز کردن این لکه ها استفاده کنید. به شما توصیه می کنیم که از آب داغ برای تمیزکاری استفاده نکنید. بعضی از سطوح ممکن است که بر اثر برخورد با آب داغ حالت اولیه ی خود را از دست بدهند.

آشپزخانه

آشپزخانه

۳-لکه ها را با پارچه تمیز پاک کنید

برای اینکه بتوانید لکه های روغنی را از بین ببرید باید از یک پارچه ای که قدرت جذب بالایی دارد استفاده کنید. سعی کنید که سطوح را دایره ای شکل پاک نکنید. پارچه را به صورت چپ و راست و یا بالا و پایین پاک کنید. این را بدانید که لکه هایی که قدیمی تر هستند دیرتر پاک می شوند. به شما پیشنهد می کنیم که بعد از هر باری که آشپزی کردید سطوح دیوارها را تمیز کنید. برای تمیز کردن سطوح اصلا از برس سیمی و یا اسفنجی که ضخیم است استفاده نکنید چون باعث خراشیدگی سطوح می شود و نمای زشتی به آن ها می دهند. برای این کار می توانید از دستمال توالت هم استفاده کنید.

۴-استفاده از پارچه خشک

اگر سطوح پشت اجاق گازتان را به وسیله ی یک فلز پوشش داده اید می توانید برای هر دفعه پاک کردن آن از یک دستمال مرطوب استفاده کنید و سپس با یک دستمال خشک آن را کاملا پاک کنید. به شما توصیه می کنیم که برای سطوح فلزی از آب استفاده نکنید زیرا باعث می شود که به مرور زمان این سطوح با آب از بین برود. اگر بعد از تمیز کردن سطوح آن را خشک کنید باعث می شود که عمر آن بیشتر شود.

برای نابود کردن لکه های روغنی از جوش شیرین استفاده کنید

۱- ترکیب آب ولرم و جوش شیرین

شما می توانید برای تمیز کردن لکه های سخت، داخل آب ولرم مقداری جوش شیرین بریزید و برای پاک کردن سطوح چربی از آن استفاده کنید. شما باید برای این کار از یک لیوان آب گرم که معادل ۲۴۰میلی لیتر است را با یک لیوان جوش شیرین مخلوط کنید تا به شکل خمیر در بیاید.

۲- خمیر جوش شیرین را روی لکه های سخت بمالید

شما برای اینکه بتوانید این خمیر را بر روی لکه ها بزنید باید از یک پارچه و یا یک اسفنج استفاده کنید. بعد از گذشت چند دقیقه با استفاده از یک دستمال خشک آن خمیر را پاک کنید. سپس نگاه کنید که آیا آن لکه ها پاک شده اند یا نه.

آشپزخانه

آشپزخانه

۳- مخلوط سرکه و آب برای پاک کردن سطوح چربی

برای انجام این کار باید آب و سرکه را به میزان یکسان با هم ترکیب کنید و داخل یک اسپری کننده آب بریزید. اگر این مخلوط را داخل اسپری بریزید راحت تر می توانید بر سطوح بپاشید. با این کار می توانید سطوح بیشتری را به این مخلوط آغشته کنید.

۴-پنج دقیقه به مخلوط سرکه فرصت دهید

زمانی که ترکیب سرکه را بر روی سطوح لکه دار شده پاشیدید اجازه دهید پنج دقیقه بماند تا لکه ها را درون خود حل کند.

۵- سرکه را با یک پارچه و یا دستمال کاغذی مرطوب تمیز کنید

برای انجام این کار باید ابتدا پارچه ی نرمی را با آب شست و شو دهید و پس از آن سرکه های پاشیده شده را پاک کنید. این را به یاد داشته باشید که تمام سطوحی که به سرکه آغشته هستند را پاک کنید.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *