#


راهکارهایی برای تمیز کردن اتاق بچه ها

تمیز کردن
2 دسامبر 2017 بدون نظر 3547 بازدید

راهکارهایی برای تمیز کردن اتاق بچه ها

راهکارهایی برای تمیز کردن اتاق بچه ها

اتاق بچه ها نسبت به سایر اتاق هایی که در خانه وجوددارد دردسر بیشتری دارد. این اتاق همیشه نا مرتب است و تمیز کردن آن اعصب تان را بهم می ریزد. کودک شما هم مانند سایر بچه های دیگر اتاقش را به هم می ریزد و شما هم مانند سایر مادرها باید اتاق فرزندتان را تمیز کنید. پس بهتر است که اعصاب تان را بهم نریزید. به جای اینکه بشینید و حرص بخورید با استفاده از چند روش ساده این دردسر روزانه را برای خودتان راحت کنید.

آتلیه ای در خانه

تمام بچه های علاقه ی زیادی به نقاشی کردن دارند و زمانی که در حال نقاشی کشیدن هستند حواس شان به جمع و جور کردن نیست. اتاق بچه هایی که نقاشی می کنند همیشه به خاطر وسایل نقاشی به هم ریخته است. به جز اینکه همیشه کاغذها و مداد رنگی های شان بر روی زمین پخش شده است، برخی اوقات رنگ ها بر روی زمین می ریزند و باعث کثیفی دیوارها و کف زمین می شود و برای تمیز کردن آن ها باید وقت زیادی بگذارید.

برای اینکه از ریخت و پاش و یا کثیفی جلوگیری کنید می توانید گوشه ای از اتاق را به یک آتلیه تبدیل کنید و نقاشی را به همان یک قسمت محدود کنید. با این کار هر اتفاقی که بخواهد بیفتد در همان قسمت رخ می دهد و به همین خاطر شما از تمیز کردن تمام اتاق رهایی پیدا می کنید.

تمیز کردن

تمیز کردن

برای انجام این کار باید پایه ای را تهیه کنید و چند کاغذ و یا کاغذ رولی را بر روی آن قرار دهید. سپس می توانید برای قرار دادن وسایل نقاشی قفسه ای را در جلوی این پایه بگذارید.

برای اینکه کف اتاق کثیف نشود می توانید روزنامه و یا سفره پهن کنید تا اگر چیزی روی زمین ریخت بر روی آن ها بریزید. اگر فرزندتان بیش از این اتاق را کثیف می کند می توانید دیوار اتاق را هم با کاغذ و یا روزنامه بپوشانید. با این کار علاوه بر اینکه اتاق همیشه تمیز و مرتب است بلکه باعث می شود که نقاشی فرزندتان همیشه در جلوی چشمش باشد و او به نقاشی کردن بیشتر مشتاق شود.

جعبه های جادویی

مهم ترین مشکلی که وجود دارد این است که وسایل بچه ها ریز و کوچک می باشد. اسباب بازی ها، لوازم تحریر، مداد رنگی و… وقتی بر روی زمین پخش شوند باعث ایجاد مشکل می شود و تمیز کردن آن با  سختی همراه است. شما برای اینکه این وسایل را مرتب کنید نیازی نیست که آن ها را هر روز در کمد و یا در قفسه قرار دهید، می توانید برای نگه داری از آن ها چند جعبه را تهیه کنید. شما می توانید با استفاده از جعبه کفش، جعبه میوه، جعبه کادو و هر جعبه ی دیگری این کار انجام دهید. بر روی جعبه ها بر چسب بچسبانید و هر یک از آن ها را به وسیله ای اختصاص دهید. بعد از جمع کردن وسایل درون جعبه ها می توانید آن ها را درون کمدها قرار دهید.

تمیز کردن

تمیز کردن

دیجیتال های رویایی

بسیاری از مادرها حساسند و علاقه دارند که کاردستی ها، نقاشی ها، اسباب بازی ها، لباس ها، دفترهای انشا و دیکته و سایر یادگاری های دیگری را از رشد فرزندشان نگه دارند. این کار ممکن است که بسیار خوب باشد ولی باعث می شود که جای زیادی را بگیرد.

درون اتاق بچه ها هیچ موقع جای کافی برای وسایل شان ندارد و اگر بخواهید خاطرات کودک تان را نگه دارید حتما با مشکل روبه رو می شوید. برای اینکه این وسایل را بتوانید بدون پر کردن اتاق نگه دارید می توانید از نسخه دیجیتال آن استفاده کنید. می توانید از وسایل عکس بگیرید و یا اینکه نقاشی ها را اسکن کنید و آن ها را در کامپیوترتان نگهداری کنید. با این کار می توانید با خیال راحت وسایل را دور بریزید و یا اگر قابل استفاده هستند آن ها را به مراکز خیریه اهدا کنید.

گالری عروسک ها

اتاق کودک تان مانند اتاق پذیرایی نیست که مجبور باشید آن را همیشه ساده و کلاسیک نگه دارید. می توانید بسیاری از اسباب بازی ها را جلوی چشم بگذارید. به طور مثال شما می توانید یک سری از اسباب بازی ها و عروسک ها را بر روی دیوار آویزان کنید. برای این کار فقط باید چند میخ به دیوار بکوبید و عروسک ها و اسباب بازی هایی که آویز دارند را بر روی آن آویزان کنید.

تمیز کردن

تمیز کردن

با انجام این کار اتاق شما بیش تر از هر زمانی شبیه به اتاق کودک خواهد شد و فرزندتان به راحتی می تواند هر عروسکی را که می خواهد انتخاب کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *