#


انواع مختلف جعبه سازی/ چگونه در خانه جعبه سازی کنیم

جعبه سازی
16 سپتامبر 2017 بدون نظر 6689 بازدید

انواع مختلف جعبه سازی/ چگونه در خانه جعبه سازی کنیم

انواع مختلف جعبه سازی

مدل های گوناگون جعبه سازی به ۴ بخش تقسیم می شود: جعبه سازی صنعتی، جعبه سازی ست های تبلیغاتی، جعبه سازی فانتزی و جعبه سازی کادویی.

هر شخصی می تواند طبق سلیقه و اندازه و نوع کادوی خود جعبه کادوی خود را در طرح و مدل های مختلفی به وجود آورد. در ساخت جعبه چیزهایی که باید از هر مورد دیگری بیشتر توجه کرد ذوق و سلیقه و دقت است.

جعبه سازی چیست؟

جعبه شکلات و شیرینی جات، جعبه سیگار، جعبه غذاهای منجمد، پاکت آبمیوه وشیر، جعبه دارو، جعبه عطر و لوازم آرایشی، جعبه بسته بندی حبوبات و آجیل و محصولات دیگر، هر نوع از این جعبه ها باید ساختار خاص و ویژه ای برایاستفاده داشته باشد. از مقوای جعبه ای برای بسته بندی این گزینه ها استفاده می شود که معمولاً به شکل دولایه، سه لایه و چند لایه تولید می شود و برای اینکه ظاهری خوب و چاپی مناسب داشته باشد سطح آن ها را یک الی سه بار می پوشانند.

ساخت جعبه هدیه زیبا در منزل

یکی از هنرهای زیبایی که می تواند بعضی مواقع به شما کمک کند ساخت جعبه کادو می باشد. بعضی اشخاص وقتی که می خواهند به شخصی که علاقه دارند هدیه ای بدهند دوستدارند آن هدیه یک چیز خاص و منحصر به فرد باشد. چیزی که باعث شود آن شخص به این پی ببرد که طرف مقابل چقدر دوستش دارد. کسانی که خیلی ذوق و سلیقه دارند و در کار هنری دستی دارند سعی می کنند کادویی که می خواهند بدهند را خوشان با دست های خودشان درست کنند و آن را به کسی که دوستش دارند بدهند. این امکان را دارد که خیلی از ماها این هنر را نداشته باشیم. شما می توانید حداقل جعبه کادویی که می خواهید بدهید را خودتون درست کنید. ما به شما در این مطلب یاد می دهیم که چگونه این کار را انجام دهید.

روش ساخت جعبه کادو در منزل

یکی از هنرهای زیبا ساختن جعبه کادویی می باشد که می تواند در موارد بسیاری از آن استفاده شود. شما می توانید جعبه های کادویی که خودتان می سازید را با سلیقه خودتان تزئین کنید و به دوستان و اطرافیان برای کادو دادن از آن استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که اصول ساختن تمام جعبه های کادوسبیه بهم هستند و شما می توانید با یاد گرفتن آن جعبه های گوناگونی را بسازید. با خواندن این مطلب شما با یکی از مدل های ساده جعبه کادو که در عین سادگی زیبایی خاصی دارد و در پایان شما قادر خواهید بود که جعبه با مدل های مختلف دیگری را بسازید. قبل از اینکه شروع کنید به ساختن این جعبه لوازم مورد نیازی که لازم دارید را تهیه کنید،که این وسایل عبارتند از: مقوا، کاغذ رنگی یا طرحدار، روبان، چسب و ابزارهای مناسب مانند قیچی، قلم، خط کش و… .

جعبه سازی

جعبه سازی

آموزش ساخت جعبه کادو

نخستین کاری که شما باید انجام دهید کشیدن الگو جعبه مورد نظر می باشد. می توانید یک تصویری را در اندازه مناسب چاپ کنید و یا بر رو یک کاغذ رسم کنید و سپس آن شکل را بر روی مقوا انتقل دهید. به این نکته توجه کنید که الگوهایی که می کشید یکی برای بدنه و دیگری برای درب جعبه هدیه می باشد.

حالا لبه های کار را قیچی کنید و شکل کشیده شده را برش دهید. دراین بخش از قلم و خط کش استفاده کنید و خط هایی که برای تا زدن هستند را بکشید. با انگشتانتان محلی که برای تا زدن است را تا بزنید. حال برای درست کردن درب جعبه هم از همین روش استفاده کنید. حالا وقت آن رسیده که مقواها را برای چسباندن آماده کنیم. شما می توانید برای چسباندن این الگوها به یکدیگر از چسب مایع استفاده کنید. بعد از متصل کردن آن ها به هم بدنه و درب جعبه هدیه شما آماده است.

پس از اتمام این مرحله به سراغ روبان و کاغذ رنگی ها می رویم و جعبه خود را تزئین می کنیم. این مرحله کاملا سلیقه ای است و شما می توانید با هر وسیله ای که دوست دارید جعبه هدیه خود را تزیین کنید.
جعبه هدیه ما کامل شد و شما می توانید برای انواع کادوها و در سایزهای مختلف از آن استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *