#


چگونه از گل و گیاه زینتی خود نگه داری کنیم؟

گل و گیاه
1 اکتبر 2017 يك نظر 2893 بازدید

چگونه از گل و گیاه زینتی خود نگه داری کنیم؟

چگونه از گل و گیاه زینتی خود نگه داری کنیم؟

رطوبت از مهم ترین عواملی است که در نگه داری گل و گیاه باید به آن توجه کرد. اکثر کسانی که به شهرهای شمالی سفر می کنند متوجه این مسئله می شوند که در چنین آب و هوایی چگونه گل و گیاهانی که ما نمی توانیم آن ها را در شهرهایی که آب و هوای خشک دارند نگه داری کنیم چگونه آن ها را پرورش می دهند. گل و گیاهان در این آب و هوا بدون نیاز به نگه داری و مراقبت به خوبی رشد می کنند. این مسئله نشان دهنده این است که گل و گیاهان در جایی که رطوبت است به خوبی پرورش می یابند و در رشد آن ها بسیار موثر است.

گل و گیاه

گل و گیاه

 در یک محیط شیشه ای و کوچک و همچنین پلاستیکی، پرورش گیاهان که این روزها همه آن را با نام تراریوم شناسایی می کنند یکی از متد های اصلی در نگه داری و پرورش بیشتر گیاهان است که مهم ترین دلیل موفقیت در پرورش گیاه که دارای رطوبت مناسب است را به وجود می آورد. می توان به این نوع حباب هایی که از جنس شیشه است علاوه بر اینکه از گیاه و خاک استفاده می شود گاهاً با عروسک های بزرگ و کوچک هم تزئین می شوند، بیشتر از گذشته می توان به آن اعتماد کرد زیرا علاوه بر شکل فریبنده متد خوبی در پرورش گیاهان به حساب می آیند.

امروزه مهندسان خانه ها را طوری طراحی می کنند که جایی برای گلخانه نمی گذارند. مهندسان فقط می خواهند اتاق هایش را در حداکثر و سایر امکانات در حداقل باشند. قطعاً در این فضای کوچک آپارتمان هم نمی شود که یک گلخانه مجزا داشت. ولی کارشناسان در این زمینه به شما نشان می دهند که چگونه در این فضاهای کوچک یک گلخانه ساده داشته باشید و شما می توانید با دقت و کمی حوصله این کار را عملی کنید.

نوآوری در کاشت گل و گیاه

گل و گیاه

گل و گیاه

با توجه به تحقیقات به عمل آمده نشان داده است که اگر به گل و گیاهان توجه و علاقه نشان دهید آن ها نسبت به این توجهات پاسخ مثبت می دهند. در بعضی مواقع نگه داری از گل و گیاه در گلدان های سفالی به سبک قدیمی بسیار سخت می باشد و در بعضی مواقع متوجه این می شویم که در این زمینه باید یک ابداع جدید به وجود بیاوریم. زمان های زیادی پیش آمده است که شما با ذوق تمام یک گلدان کوچک را خریداری کنید ولی بعد از چند هفته باید آن را با گل های پژمرده و خشک از خانه بیرون کنیم. به همین دلیل است که به کاشت و نگهداری و آبدهی گل و گیاهان علاقه ای نشان نمی دهیم. یکی از راه هایی که در ما شور و شوق گذشته را به وجود می آورد تراریوم است که به ما امیدواری می دهد تا بتوانیم از گل و گیاه در خانه مان نگهداری کنیم.

گیاهان در کنار هم

راه های جدیدی که در باغبانی و زراعت وجود دارد نشان دهنده آن است که باید چند گل و گیاه را در کنار یکدیگر بکارید تا با قرار گرفتن چند ریشه در کنار هم به رشد آن ها کمک کند. گیاهان مختلف نیازهای خاص خود را دارند و در رشد خود از کارهایی که ما برای آن انجام می دهیم بهره می برند. طبق تحقیقاتی که انجام شده است نشان می دهد که اگر در گل و گیاهان در کنار یکدیگر باشند آن فضا را مرطوب و دنج می کنند. یکی از کارهایی که گلخانه آن را فراهم می کند به وجود آوردن همین فضا است. همچنین گلخانه ها طول موج نور را دریافت میکنند که باعث می شود گرما تولید کنند و آن را هرگز از خود خارج نمی کنند.

رشد شیشه ای

یکی از بهترین فضاها برای رشد گل و گیاهان ظرف های شیشه ای هستند. آب و هوای جایی که در آن زندگی می کنیم تاثیری در رشد گیاهانی که داخل تراریوم هستند ندارد. همچنین اندازه ای که تراریوم دارد باعث می شود که مدل های مختلف گل و گیاه در هر اندازه ای که هستند در کنار یکدیگر قرار بگیرند و چون در این فضا رطوبت به صورت یکنواخت است نیازی نیست که به گلدان های معمولی توجهی شود. با این حال استفاده از این روش علاوه بر زیبایی فایده های زیادی در زمینه های علمی و عملی دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *