#


روش هایی برای داشتن یک خانه ی تمیز

روش های خانه تکانی
17 سپتامبر 2017 بدون نظر 1559 بازدید

روش هایی برای داشتن یک خانه ی تمیز


روش هایی برای داشتن یک خانه ی تمیز

هر شخصی برای انجام دادن کارهای منزل خود شیوه های خودش را دارد تا خانه خود را تمیز کند. ولی شما تا چه حدی مطمئن هستید که کاری که می کنی هیچ صدمه ای به شما نمی زند و موادی که ضرر آن ها زیاد است و به بدن شما آسیب می زند را استفاده نمی کنید. علاوه بر اینکه مواد شوینده به شما آسیب می رساند گرد و خاکی که بر روی مبل و میز و بقیه جاهای خانه وجود دارد نیز به شما صدمه می زند. ما به شما در این مقاله روش هایی را برای تمیز کردن منزل تان ارائه می دهیم که سالم و آسان هستند.

۱- با برنامه ریزی تمیز کنید. منظور از اینکه با برنامه ریزی منزل تان را تمیز کنید این است اول به سراغ زمین نروید و بعد سقف و پنجره ها را تمیز کنید. برنامه ریزی درست یعنی اینکه شما برای تمیز کردن خانه خود ابتدا بالاترین نقطه خانه را تمیز کنید و کم کم به سراغ پایین ترین جا بیایید.

۲- وسایلی که حتی فکرش را هم نمی کنید را تمیز کنید، مثل تلفن. باکتری هایی که در گوشی تلفن وجود دارد یکی از خطرناک ترین باکتری های موجود است که وقتی با آن تماس زیادی داشته باشید به راحتی وارد دهان تان می شود.

۳- ظروف آشغال: ظروف آشغال تان را پس از خالی کردن آن ها حتما آن ها را بشویید به ویژه آن ها یی که در آشپزخانه، حمام و منزل وجود دارد.

۴- پرده حمام: یکی از اشیایی که در طول روز همیشه مرطوب میشود پرده حمام است. پرده حمام محل جمع شدن باکتری ها و قارچ ها می باشند.

۵- ماشین ظرفشویی: بعد از تمام شدن شست وشوی ظرف ها درب ظرفشویی را نبندید زیرا باعث می شود که داخل آن را رطوبت بگیرد و موجب افزایش باکتری ها و قارچ بر روی در و لبه های آن شود.

۶- هواکش ها: از این وسیله بیشتر برای از بین بردن گرد و خاک وآلودگی موجود در هوای خانه استفاده می شود. ولی اگر آن را تمیز نکنیم باعث می شود که بیشتر خطر ساز شود تا کمک کردن.

۷- گرد و غباری که بر روی مبل ها وجود دارد باعث می شود که دچار بیماری های تنفسی شوید. پس سعی کنید که مبل ها را همیشه تمیز نگه دارید.

۸- تمیز کردن ظروف نقره با خمیر دندان. بعضی از موادی که نقره را تمیز می کند دارای مواد نفتی می باشد و برخی دیگر هم از مشتقات بنزین تشکیل شده اند. ما به شما پیشنهاد می کنیم به جای این مواد برای تمیز کردن ظروف نقره از خمیر دندان استفاده کنید. به صورتی که خمیر دندان را به وسیله انگشت یا پارچه ای بر روی وسایل نقره بکشید و آن را تمیز کنید.

۹- نکته ای که در رابطه با شوینده ها وجود دارد این است که حاوی مواد شیمیایی و خطرناک می باشند و خطر بسیاری در به کار بردن آن وجود دارد. شما می توانید به جای این مواد یه سطل آب جوش را بردارید و نصف لیوان سرکه داخل آن بریزید و به شست وشو بپردازید.

۱۰- سعی کنید از شوینده های بازاری برای شست و شوی پنجره ها استفاده نکنید. شما می توانید یک شوینده مناسب برای تمیز کردن پنجره ها درست کنید. برای به دست آوردن یک شوینده خانگی فقط کافیست که یک سوم پیمانه را سرکه سفید، یه قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی یا یک چهارم پیمانه الکل صنعتی را به نصف سطل آب ولرم بیافزایید و برای تمیز کردن و شست وشو از آن استفاده کنید.

از ابرهای اسفنجی برای تمیز کردن شیشه ها به کار ببرید. شما می توانید به جای اسپری کردن مواد بر روی شیشه اسفنج را به آن مواد آغشته کنید و بر روی شیشه بکشید و سپس بگذارید به مدت ۵ دقیقه بر روی شیشه بماند و بعد با یک دستمال تمیز آن را تمیز کنید. سعی کنید در روزهایی که آفتاب است و نور مستقیم به شیشه ها می تابد از تمیز کردن آن خودداری کنید چون باعث می شود که مواد شوینده سریع خشک شود. اگر بر روی شیشه ای لکه های بسیار سخت است و با اسفنج از بین نمی روند آن لکه را با آب و صابون مرطوب کنید و سپس با یک تیغ آن اثر را از بین ببرید.

۱۱- تعداد باکتری هایی که در داخل دستشویی وجود دارد بیش از حدی است که شما فکرش را می کنید. شما می توانید از سرکه برای تمیز کردن دستشویی استفاده کنید. داخل دستشویی یه پیمانه سرکه بریزید و بیرون آن را به وسیله یک آب پاش سرکه را بپاشید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را آبکشی کنید. بهد از این کار برای اینکه بیشتر ضدعفونی شود چند قطره الکل صنعتی به آب بیافزایید.

۱۲- کف آشپزخانه تان را همان گونه که بلد هستید تمیز و ضد عفونی کنید. اگر کف های چوبی و پارکت دارید می توانید یک چهارم پیمانه سرکه سفید را به یک لیوان آب اضافه کنید و با استفاده از یک پارچه نرم و یا کتان کف های چوبی و پارکت ها را تمیز کنید. از آب گرم برای شست وشوی کاشی های سرامیک و موزاییک به کار ببرید و نیازی نیست که ماده ی دیگری را به آن اضافه کنید. برای کف پوش های موکت می توانید از آب داغ و مقداری مایع ظرفشویی استقاده کنید.

روش های خانه تکانی

روش های خانه تکانی

۱۳- تا کنون به تخته آشپزخانه تان توجه کرده اید؟ این وسیله منشاء تعداد زیادی میکروب است. بر اساس بررسی های انجام شده می توان گفت که تخته آشپزخانه ۲۰۰ برابر بیشتر از کاسه توالت آلوده است. برای اینکه شما بتوانید آن را به خوبی تمیز کنید اول باید بر روی آن آب داغ بریزید و سپس مقداری سرکه بر روی آن بپاشید و به مدت ۲ الی ۳ ساعت به همان گونه بگذارید بماند و سپس آن را بشویید. البته چند قطره الکل هم می تواند ضدعفونی کنده مناسب و خوبی باشد.

۱۴- فرش های تان را با شامپو بشویید. سعی کنید به جای اینکه از مواد شیمیایی استفاده کنید خودتان قبل از اینکه فرش ها را جارو بکشید مقداری بر روی آن کربنات سدیم بریزید. این کار باعث می شود که باکتری ها و میکروب های موجود بر روی فرش از بین برود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *