#


در آینده شاهد وسایل هوشمند در آشپزخانه تان باشید

آشپزخانه
28 اکتبر 2017 بدون نظر 1691 بازدید

در آینده شاهد وسایل هوشمند در آشپزخانه تان باشید

در آینده شاهد وسایل هوشمند در آشپزخانه تان باشید

هنوز این تکنولوژی ها وارد بازار نشده اند ولی به قدری زیبا هستند که توجه همه را به خود جلب می کند. این مدل ها به گونه ای طراحی شده اند که نیاز های مصرف کننده را بر طرف می کند. با توجه به این که اکثر خانه ها رو به کوچک شدن می باشند باید به فکر وسایلی بود که بتواند در فضاهای کوچک هم نیازهای بزرگی را برطرف کنند. نکته ای که نقش مهمی در این طراحی ها دارد این است که در مصرف انرژی صرفه جویی می کند ، یعنی تمام این وسایل با اینکه کارایی بیشتری دارند ولی از انرژی کمتری استفاده می کنند.

نوشابه تگری در پنج دقیقه

تا کنون پیش آمده است که بخواهید یک نوشابه تگری را میل کنید ولی آن نوشابه یا دلستر گرم باشد و یخ هم در دسترس نداشته باشید؟ معمولا برای خنک شدن یک قوطی نوشیدنی در یخچال های معمولی باید سی تا چهل دقیقه زمان بدهید تا خنک شود. اما یخچال های ال جی توانسته است تا تکنولوژی ای به نام Blast-Chiller را اختراع کند تا بتواند به کمک شما بیاید. این تکنولوژی به گونه ای طراحی شده است که از موتورهای جت مخصوص استفاده کرده اند تا بتواند در محفظه ای هوای سرد را بدمد تا در کمترین زمان یعنی بین پنج تا هشت دقیقه قوطی نوشابه شما به دمای دلخواه تان برسد.

آشپزخانه

آشپزخانه

اجاق گازتان را تا کنید

اگر آشپزخانه منزل شما به قدری کوچک است که برای جا دادن وسایل در آن دچار مشکل می شوید می توانید اجاق گازتان را درون کابینت بگذارید. شاید تعجب کرده باشید ولی این اجاق گازها طراجی شده اند و توسط انرژی خورشیدی کار می کنند. نام این اجاق گاز آنگوریا (Angoria) می باشد که در ابعاد ۱۸۰ در ۳۰۰میلی متر طراحی شده اند. این را بدانی که آشپزی بر روی این اجاق گازها دیگر نیازی نیست که از ظروف آشپزخانه استفاده کنید. اگر این گازها را باز کنید به خاطر جنس تفلونی که دارد می توانید از آن به عنوان ظرف غذا استفاده کنید.

متفاوت ترین هود دنیا

آشپزخانه

آشپزخانه

زمانی که بوی غذا به داخل خانه می پیچد بسیار آزار دهنده است مخصوصا اینکه هیچ تهویه ی مناسبی در آشپزخانه وجود نداشته باشد و یا اینکه هودتان خراب باشد و یا اصلا برای گذاشتن هود آشپزخانه تان جایی نداشته باشد ، ولی نگران نباشید دستگاه پاک کننده هوایی توسط Hong Ying Guo طراحی شده است که می تواند جای هودهای ستی را در آشپزخانه بگیرد. این دستگاه می تواند دودها و گازهایی که از غذاها بلند می شود را به یک هوای تمیز تبدیل کند و مهمتر از همه این است که انرژی اش را از گرمای خود گاز می گیرد ، پس می تواند در مصرف انرژی صرفه جویی کند.

اقتصادی ترین ماشین ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی و در کل ظرف شستن از دو دیدگاه آزمایش می شوند. یکی از اینکه تمام ظرف ها خیلی خوب شسته شوند و به اصطلاح برق بیفتد و مورد دوم اینکه در شستن آن ها مقدار کمی آب استفاده شود. به همین دلیل کارشناسان متخصص توانسته اند ظرفشویی را طراحی کند که با بخار آب کار می کند. این ظرفشویی برای شستن ظرف هم از آب استفاده می کند و هم از بخار آب. یکی از مهم ترین خوبی هایی که دارد این است که آب مصرفی را تصویه می کند و در شست و شوی بعدی آن آب را مصرف می کند و همین مسئله باعث می شود که در مصرف آب صرفه جویی می کند.

آشپزخانه

آشپزخانه

یخچال تان را بیرون بگذارید

در زمان های قدیم برای نگه داری از مواد غذایی آن ها را درون زیر زمین ها، سرداب ها و در زمستان ها در پشت پنجره ها می گذاشتند و همیشه شیشه های مربا وترشیجات چشم انداز بسیار زیبایی را به وجود می آوردند. این اید باعث شده است تا کارشناسان بتوانند یخچال الکترولوکسی را طراحی کنند که می تواند با کمترین انرژی مواد غذایی شما را خنک نگه دارد. طراحی این یخچال طوری است که می توانید آن را در پشت پنجره نصب کنید و در تابستان با مهار هوای گرم و در زمستان با استفاده از سرمای هوا می تواند مواد غذایی را درون خود نگه دارد و همین باعث شده است تا انرژی کمتری استفاده کند.

آهنگ غذای تان را بشنوید

بشقابی که طراحی شده است می تواند با کمک یک سنسور مواد غذایی درون خود را شناسایی کند و با توجه به نوع و ساختار ماده غذایی می تواند موسیقی ای را بنوازد که برای شما خوردن آن غذا بسیار لذت بخش خواهد بود. این بشقاب می تواند با کمک وایرلس به موبایل و سایر دستگاه هایی که وایرلس دارند ارتباط برقرار کنند. حتی به شما این امکان را  می دهد که مطلبی را بنویسید و با آن تعامل برقرار کنید و با توجه به متن ، نت و موسیقی ای را پخش کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *