#


خانه ی مرتب داشتن مستلزم رعایت چه نکاتی است؟

خانه ی مرتب
3 فوریه 2019 بدون نظر 2756 بازدید

خانه ی مرتب داشتن مستلزم رعایت چه نکاتی است؟

فوت و فن داشتن خانه ی مرتب

ممکن است شما همیشه سعی کنید خانه ی مرتب داشته باشید اما هرکاری که انجام می دهید بازهم کثیف و نامرتب جلوه می کند. در این مقاله ما سعی بر این داریم که راه ها و روش هایی که باعث می شود خانه ی شما تمیز نشان داده شود را عنوان کنیم.

  • چه چیزهایی باعث می شود خانه ی شما نامرتب و کثیف جلوه داده شود؟

ظروف شسته نشده

ظروف شسته نشده در داخل سینک باعث می شود خانه ی شما کثیف جلوه داده شود. پس سعی کنید بلافاصله بعد از خوردن غذا شروع به شستن ظرف هایتان کنید این کار بسیار ساده است و اگر ماشین ظرف شویی داشته باشید کارتان راحت تر هم می شود و فقط نیاز است ظرف ها را داخل ماشین قرار دهید تا خانه ی مرتب و تمیزی داشته باشید.

اگر خودتان ظرف ها را می شویید سعی کنید یک سینک خالی برای قرار دادن ظرف ها در نظر بگیرید تا بعد از خشک شدن، آن ها را با دستمال خشک کنید تا بدرخشند.

سینک کثیف

اگر شما چربی های داخل سینک را با آب و مایع ظرف شویی بشویید تمیز به نظر می رسد اما به طور کامل، چربی ها پاک نمی شوند.

اگر سینک شما آهنی یا چینی است می توانید از مقداری جوش شیرین استفاده کنید و داخل سینک ریخته و در سرتاسر آن پخش کنید و پس از مدتی آن را با آب گرم و صابون بشویید.

نا مرتب بودن تخت

یکی دیگر از روش های ساده برای تمیز نگه داشتن و داشتن خانه ی مرتب صاف کردن رو تختی خودتان است. هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید اول ملافه ی خود را صاف کنید سپس پف بالشتان را بخوابانید و در آخر پتویتان را صاف کنید.

بهم ریختگی وسایل اضافه در خانه

بهم ریختگی اسباب بازی ها، روزنامه روی زمین و یا هر شی دیگری که باعث شلوغی خانه شود را سعی کنید جمع کنید و از هر وسیله ای که استفاده می کنید آن را سر جایش قرار دهید تا خانه ی مرتب و تمیزی داشته باشید.

لکه های کف زمین

به کمک یک جاروی ساده می توانید تمام آشغال های کف زمین را جمع کنید و بعد کف را تی بکشید تا کف زمین شما بدرخشد.

تمیز بودن کف زمین بسیار در تمیز نشان دادن خانه تاثیر دارد پس سعی کنید با جارو کردن کف به آن رنگ و لعاب بیشتری بدهید و همچنین نیازی نیست هرهفته پرده هایتان را بشویید تنها اگر آشغال ها و موهای چسبیده به پرده را هم جمع کنید بسیار به تمیز نشان دادن خانه ی شما کمک می کند.

کمبود قفسه

درهم بودن کتاب ها و کاغذ ها باعث نامرتب جلوه دادن خانه می شود پس سعی کنید از قفسه هایی استفاده کنید و تمام کتاب ها و کاغذها را سرجای خودشان قرار دهید و با قرار دادن تعدادی گلدان و عکس در اتاقتان می توانید زیبایی اتاقتان را دو چندان کنید و از اتاقتان لذت ببرید.

شلوغی و کثیفی میز ناهار خوری

میز ناهار خوری فقط برای ناهار خوردن کاربرد ندارد و می توانید زیر آن یک سطل قرار دهید و به اعضای خانوادتان هم بگویید هر زمان وسایل اضافی داشتند و از آنها استفاده نمی کردند می توانند آنها را در داخل سطل قرار دهند و از روی میزهم برای قرار دادن چیزهایی مثل کتاب، روزنامه و مجله استفاده کنید تا بتوانید خانه ی مرتب و تمیزی داشته باشید.

لباس های شسته شده

سعی کنید یک یا دو روز از هفته را به شستن لباس هایتان اختصاص دهید. با این کار هم لباس هایتان تمیز می شوند و هم خانه ی مرتب و تمیزی داشته باشید. بعد از شستن لباس ها آن ها را تا کرده و داخل کمد قرار دهید.

انباشته شدن وسایلی که کاربردی ندارند

ممکن شما کابینت هایی در آشپزخانه ی خود داشته باشید که پر از وسایلی باشد که که به ندرت از آن ها استفاده می کنید.

قوطی ها و بطری هایی را که در داخل کابینت است و به درد نمی خورد را جمع کنید و اگر به درد جای دیگری می خورد آن را از داخل کابینت خارج کنید و به کابینت های خود فضای بازی دهید.

نا مرتب بودن داخل یخچال

در ابتدا سعی کنید همه ی وسایل داخل یخچال خود را بیرون آورده و سپس شروع به تمیز کردن آن کنید و بعد از آن تمامی مواد غذایی که هنوز تاریخ مصرف دارند را داخل یخچال قرار داده و آن ها را مرتب بچینید تا خانه ی مرتب شما به چشم بیاید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *