#


پیاده روی: داروی شگفت انگیز

پیاده روی
29 جولای 2017 بدون نظر 1043 بازدید

پیاده روی: داروی شگفت انگیز

اگر می خواهید خوب شوید یا سالم بمانید، یک فعالیت آسان یعنی راه رفتن برای اضافه کردن به روز خود وجود دارد.

توماس فریدمن می گوید: “قدم زدن نزدیک ترین چیزی است که ما به دارو شگفت انگیز داریم. فریدمن مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در ایالات متحده است.

و او تنها نیست در در نظر گرفتن راه رفتن به عنوان  یک تمرین عالی .

کارشناسان بهداشت در Clinic Mayo، انجمن قلب آمریکا، بنیاد آرتروز، دانشکده پزشکی هاروارد و بسیاری از گروه های تحقیقاتی دیگر در زمینه سلامت موافق هستند.

شما ممکن است فکر کنید که  پیاده روی ساده برای ایجاد یک تفاوت بزرگ کافی نیست. شما ممکن است فکر کنید که شما نیاز به انجام کارهای سنگین مانند دویدن برای سالم بودن دارید.

خوب، یک مطالعه جدید می گوید که درست نیست. این می یابد که راه رفتن ممکن است برای ما به اندازه دویدن مفید و موثر باشد.

دویدن فعالیت بسیار تاثیر گذار است و می تواند برای روی بدن سنگین باشد. بنابراین، بسیاری از مردم نمیتوانند بدوند به نظر می رسد که پیاده روی، تمام مزایا و معایب دویدن را داشته باشد.

انجمن قلب آمریکا این یافته ها را در وب سایت خود توضیح می دهد. پیاده روی به سرعت یا به آرامی می تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت را کاهش دهد.

محققان در آزمایشگاه ملی لارنس برکلی در کالیفرنیا این مطالعه را انجام دادند. در طول یک دوره شش ساله، آنها در مورد مطالعه ۳۳،۰۰۰ دونر در مطالعات بهداشت ملی رشته ها و بیش از ۱۵،۰۰۰ واکر در Study Health Walker National Studies مورد مطالعه قرار دادند.

محققان دریافتند که انرژی مشابه برای پیاده روی سریع و دویدن باعث کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت و احتمالا بیماری قلبی عروقی در طی شش سال مطالعه شد.

این مطالعه همچنین نشان داد که هرچه مردم بیشتر هر هفته راه می روند، مزایای سلامتی بیشتری دریافت می کنند.

پیاده روی آسان، سرگرم کننده و در دسترس است

دکتر راسل پایتاد استاد علوم ورزش در دانشکده بهداشت عمومی آرنولد در دانشگاه کارولینای جنوبی است. او همچنین داوطلبانه در انجمن قلب آمریکا است. او در مورد مطالعه در وب سایت انجمن توضیح داد.

پاستا می گوید که مزایای سلامت پیاده روی “همه یا هیچ چیز ” نیست. اگر هدف شما این است که ۳۰ دقیقه در روز راه بروید، می توانید آن را به سه پیاده ۱۰ دقیقه تقسیم کنید.

او اضافه می کند که پیاده روی، دارای کمترین میزان دلسرد شدن و رها کردن از هر ورزش است. افرادی که به طور معمول شروع به راه رفتن می کنند، معمولا آن را ادامه می دهند.

پاتیل می گوید که بسیاری از متخصصان بهداشت دیگر می گویند: پیاده روی یکی از ساده ترین و امن ترین تمرینات است که شخص می تواند انجام دهد. او می گوید، با پیاده روی، منحنی یادگیری وجود ندارد. این بدان معنی است که شما نیازی به یادگیری زیاد برای کسب نتایج ندارید.

پیاده روی نیاز به هیچ مهارت و تجهیزات خاص ندارد. شما می توانید آن را در هر نقطه انجام دهید. این به راحتی به برنامه روزانه شما بستگی دارد. شما می توانید در محل کار پیاده روی کنید. شما می توانید دورتر از ورودی فروشگاه پارک کنید. شما می توانید به جای آسانسور به سمت پله ها بروید.

پیاده روی یک تمرین عالی برای مبتدیان است. اگر پس از یک بیماری یا حادثهتناسب اندام را از دست داده اید ، پیاده روی یک ورزش کامل است . شما می توانید در یک زمان مقدار کمی راه بروید، یا همانطور که ما می خواهیم بگوییم، “گام های کودک” را انجام دهیم.

بنابراین، قدم زدن خطر فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت را کاهش می دهد. اما بسیاری از مطالعات دیگر نشان داده اند که پیاده روی بدن و ذهن به روش های دیگر مفید است.

به عنوان مثال، پیاده روی معمولی به طور منظم می تواند به شما کمک کند:

وزن سالم داشته باشید
خلق و خوی خود را بهبود بخشید چون پیاده روی مواد شیمیایی مواد آرایشی طبیعی بدن را آزاد می کند. یک مطالعه در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، لانگ بیچ نشان داد که هر چه قدم های بیشتری بردارید، احساسات شما بهتر خواهد بود.

ذهن شما را فعال می کند محققان دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو ۶۰۰۰ زن ۶۵ سال و بالاتر را مطالعه کرده اند. آنها دریافتند که تلفات حافظه مربوط به سن برای کسانی که بیشتر به راه می افتند پایین تر است.

مفاصل خود را سالم نگه دارید. بنیاد آرتروز (U.S.) در وب سایت خود توضیح می دهد که بیشتر مواد مفاصل ما بدون خونریزی مستقیم دارد. مفاصل ما “تغذیه از مایع مفصلی است که در حال حرکت است.” هنگامی که شما راه می روید، مفاصل شما این “مایع زنده” را بدست می آورند، یعنی مفاصل شما قوی تر می شوند.

خلاقیت خود را بهبود بخشید مطالعه سال ۲۰۱۴ دانشگاه استنفورد نشان می دهد که راه رفتن، در منزل یا در خارج از منزل، توانایی تفکر خلاقانه و حل مشکلات را بهبود می بخشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *