#


عادت های موثر در بروز سردرد

سردرد
15 می 2017 بدون نظر 989 بازدید

عادت های موثر در بروز سردرد

عادت های موثر در بروز سردرد

 

تقریبا تمام افراد در طول زندگی خود سردرد را تجربه کرده اند؛ درد ناخوشایندی که به طور ناگهانی ظاهر شده و زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهد.

در اینجا به بررسی بعضی از  عوامل بروز سردرد غیرمنتظره می پردازیم؛ عواملی که پرهیز از آنها، راهی برای عبور از سردردهای مزمن می باشد.

 

استراحت بیش از حد:

استراحت اضافی در روزهای تعطیل، باعث به هم خوردن ریتم شبانه روزی بدن می شود که این موضوع منجر به بروز سردرد و حتی میگرن می ‌شود. اگر شما نیز در روزهای تعطیل دچار سردرد میشوید تنبلی را رها کرده و ساعات خواب و ساعت بدن خود را مختل نکنید

 

تلفن همراه:

گوشی موبایل که از آن برای تماس صوتی،ارسال پیامک و یا جستجو در اینترنت استفاده می ‌کنید، علاوه بر اینکه می ‌تواند منجر به بروز درد در گردن شود، احتمالا از عوامل اصلی بروز سردرد نیز می باشد. پس سعی کنید ساعات استفاده از موبایل‌ را کاهش داده و به هنگام صحبت با تلفن خود سعی کنید ترجیحا از هندزفری و یا حالت اسپیکر استفاده کنید.

 

صندلی:

در صورتی که اندازه و نوع صندلی با سایز بدن شما متناسب نباشد نه تنها باعث ایجاد درد در کمر و سایر بخش‌ های بدن می شود بلکه ممکن است باعث بروز سردردهای ناخوشایند نیز شود. چنانچه صندلی نامناسبی دارید، بهتر است آن را تعویض کنید و یا با استفاده از بالشتک های ساده یا طبی صندلی خود را راحت نموده و از فشار به وجودآمده و احتمال بروز درد پیشگیری نمایید.

 

قهوه:

بعضی از افراد با مصرف قهوه دچار سردرد می ‌شوند، برای پیشگیری از سردرد مقدار مصرف قهوه کاهش دهید و یا نوشیدنی دیگری را جایگزین نمایید.

 

کامپیوتر:

افرادی که به خاطر شرایط کاری و…ممکن است مجبور باشند ساعت ها با کامپیوتر کار کنند و مدت طولانی به صفحه مانیتور خیره شوند ممکن است دچار سردرد شوند،یک صفحه نورانی که چشم ساعت‌ ها به آن خیره باشد از عوامل اصلی بروز سردرد به حساب می ‌آید. به منظور کاهش بروز سردرد، ساعات استفاده از کامپیوتر را کاهش دهید و یا حداقل استراحت ‌های چند دقیقه ‌ای در میانه کار داشته باشید.

در این فاصله سعی کنید حتی اگر نمی توانید محل کار خود را ترک کنید چشم خود را از صفحه منحرف نموده و برای چند ثانیه به جسمی در فاصله ۵ تا ۱۰متری نگاه کنید.

 

کیف همراه:

بسیاری از افراد به ویژه خانم ها ممکن است کیف همراهشان به دلیل همراه داشتن مقدار زیادی وسیله وزن زیادی داشته باشد،که این موضوع مخصوصا اگر وزن کیف بالای پنج کیلو باشد یکی از دلایل دردهای کمر و گردن و نیز سردردهای شما می باشد،لذا سعی کنید اگر مجبور هستید کیف همراه خود داشته باشید از کیف های پارچه ای و سبک استفاده کرده و از همراه داشتن وسایل اضافی و سنگین بپرهیزید!

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *