#


کشف تأثیر روغن زیتون بر پیشگیری از سرطان مغز و سرطان سینه

روغن زیتون
4 ژوئن 2017 بدون نظر 753 بازدید

کشف تأثیر روغن زیتون بر پیشگیری از سرطان مغز و سرطان سینه

کشف تأثیر روغن زیتون بر پیشگیری از سرطان مغز و سرطان سینه

به گزارش از من بپرس، محققان در پژوهشی که برای نخستین بار انجام گرفته، دریافته اند که مصرف روغن زیتون باعث پیشگیری از سرطان مغز می شود.

پژوهشگران در تحقیقی در دانشگاه ادینبورگ انجام شده، به این نتیجه رسیده اند که وجود یک ترکیب در روغن زیتون، باعث اختلال فعالیت ژن‌ های عامل سرطان در سلول ها می شود. این ترکیب که اسید اولئیک گفته می شود، یکی از اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون است.

اسید اولئیک از پروتئین  MSI2 که باعث توقف تولید مولکول miR-7  (مولکولی که می تواند تومور را سرگوب کند) می شود، جلوگیری می کند. همچنین اسید اولئیک موجود در روغن زیتون تولید مولکول miR-7 و سرکوب تومور را تقویت می کند.

تأثیرات مثبت روغن زیتون محدود به سرطان مغز نمی شود. در پژوهشی دیگر که در نشریه Molecular Biology  منتشر شده، محققان به بررسی فوایداین ماده غذایی ارزشمند در کنار رژیم غذایی مدیترانه ‌ای پرداخته اند.

این پژوهشگران دریافتند آن دسته از زنان که در روز چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون extra virgin در کنار رژیم غذایی مدیترانه ای مصرف می کنند، پنجاه درصد کمتر از زنانی که رژیم غذایی کم چرب دارند، دچار سرطان سینه می شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *