Categories: سلامت عمومی

کاهش وزن و تناسب اندام با فیتنس

کاهش وزن و تناسب اندام با فیتنس

امروزه بدنسازی نه تنها یک ورزش بلکه به عنوان یه تفریح به حساب می آید که شامل رشته های مختلفی همچون فیتنس، بادی کلاسیک، بادی بیلدینگ و… میباشد و کسانی که این ورزش را انجام میدهند معمولا در ابتدای کارفرق بین این رشته ها را نمی دانند.

شرایطی که باید در این رشته ها وارد شد متفاوت است مثلا:  ورزش فیتنس را کسانی میتوانند انجام دهند که  هیکل و استخوان بندی درشتی ندارند و بالعکس افرادی که هیکل درشت تری نسبت به بقیه افراد دارند معمولا سراغ بادی بیلدینگ میروند.

در فیتنس هدف تناسب اندام و خوش فرم کردن بدن است در صورتی که ورزش بدنسازی به خاطر  وزنه های سنگینی که زده میشود بهترین راه برای رسیدن به توده های عضلانی میباشد.

در ورزش فیتنس افزایش وزن وحجم وجود ندارد به همین دلیل بیشتر مورد توجه بانوان قرار گرفته است. در این ورزش هیچ نیازی با کار کردن با وزنه نیست همچنین در فیتنس بر خلاف بدنسازی که به دلیل تمرینات سنگینی که دارند از پروتئین بیشتری استفاده میکنند نیازی به پروتئین نیست.

برای خوش فرم شدن بدن، سفت و عضله ای شدن پاها وداشتن شکم عضله ای در فیتنس باید از رژیم سنگین تری نسبت به بدنسازی استفاده کرد.

برای گرفتن نتیجه مطلوب در این رشته ورزشی باید حدود یک سال و نیم تلاش کرد و در کنار انجام تمام تمرینات هیچ وقفه ای نباید بین آنها انداخت.

فیتنس بانوان

فیتنس بانوان دارای دو بعد جسمی و روان شناختی ، و بعد اجتماعی میباشد که در بعد جسمانی و روان شناختی باعث تقویت وتناسب اندام، آرامش اعصاب، تخله انرژی و جلوگیری از مبتلا شدن به افسردگی میشود و در بعد اجتماعی اش سبب جلوگیری از آسیبهای اجتماعی، سلامت و نشاط اجتماعی و … میشود. در این ورزش چون از وزنه های خیلی سنگین استفاده نمیشود و همچنین چربی سوزی بالایی که دارد موجب داشتن اندام زیبا وصورت خوش فرم در شما میشود.

در این ورزش چون عضلات کمتری درگیر میشوند وانجام حرکات کششی و ورزش های هوازی باعث افزایش قدرت عضله ها ، عضلانی شدن شکم، فرم دهی به پا و همچنین افزایش تراکم استخوان ها نیز میشود. همچنین ورزش فیتنس از مبتلا شدن به بعضی از بیماری ها چون: سرطان سینه، دیابت، سرطان روده بزرگ، بیماری های قلبی و عروقی و… جلوگیری کرده و نیز باعث افزایش اعتماد به نفس، از بین رفتن افسردگی، وکنترل وزن میشود.

برای انجام تمرینات فیتنس بهتر است ازیک مربی کمک گرفت. تمرینات فیتنس باید آهسته و مداوم و  طبق شرایط هر فرد تنظیم شود و در کنار انجام این ورزش نباید از هیچ قرص یا داروی چربی سوز و کاهش وزن استفاده کرد وهچنین باید از برنامه تمرینی صحیح و رژیم غذایی مناسب پیروی کرد. بانوان باید بدانند که در طول ورزش کردن باید آب کافی بنوشند. همچنین کسانی که بیماری هایی چون کلسترول یا فشار خون بالا دارند ویا افراد سیگاری حتما باید برای انجام این ورزش ابتدا با پزشک مشورت کنند.

از من بپرس 7

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago