#


ممکن است افزایش وزن بر خطر ابتلا به نارسایی قلبی تاثیر بگذارد

قلب
22 جولای 2017 بدون نظر 897 بازدید

ممکن است افزایش وزن بر خطر ابتلا به نارسایی قلبی تاثیر بگذارد

یک مطالعه جدید نشان می دهد که تنها اظافه وزن کمی می تواند فرد را در معرض خطر ابتلا به نارسایی قلبی قرار دهد. هر گونه افزایش وزن ممکن است بر عملکرد قلب در زمان تأثیر بگذارد، ساختار عضلانی را تغییر داده و به طور بالقوه منجر به آسیب رساندن به بدن می شود.

سکته قلب زمانی اتفاق می افتد که عضله قلب به طور غیر طبیعی ضعیف شود و قادر به فشار خون کافی برای عرضه مقدار کافی اکسیژن به بدن نیست.

با توجه به موسسه ملی قلب، ریه و خون (NHLBI)، حدود ۵.۷ میلیون نفر در ایالات متحده تحت تأثیر نارسایی قلبی قرار دارند. NHLBI همچنین اعلام می کند که افراد دارای اضافه وزن در معرض خطر شدید نارسایی قلبی هستند. وزن بیش از حد فشار عضله قلب را افزایش می دهد.

یک مطالعه جدید – که توسط دکتر یان نیلند از مرکز پزشکی دانشگاه جنوب غرب کانادا در دانالاس و همکارانش انجام شده نشان می دهد که به دست آوردن حتی مقدار کمی ازاضافه وزن بر سلامت عضله قلب در طول زمان تاثیر می گذارد. یافته های آنها در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد.

افزایش وزن خطر را افزایش می دهد

این مطالعه شامل ۱،۲۶۲ شرکت کننده با میانگین سن ۴۴ سال بود. ۵۷ درصد از آنها زن بودند، ۴۴ درصد آنها سیاه و ۳۶ درصد چاق بودند. طبق گزارش NHLBI و دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون، MA، درصد این افراد بیشترین جمعیت را در معرض خطر ابتلا به نارسایی قلبی یا بیماری قلبی قرار می دهند.

در ابتدای مطالعه هیچ یک از شرکت کنندگان نارسایی قلبی یا سایر شرایطی را تجربه نکرده بودند که خطر ابتلا به نارسایی قلبی را افزایش دهد. وضعیت سلامت قلب آنها در مدت ۷ سال تحت نظارت قرار گرفت.

اسکن MRI از قلب شرکت کنندگان، و همچنین اندازه گیری چربی بدن آنها، در ابتدای و در پایان مطالعه گرفته شد.

مشخص شد که شرکت کنندگان که در طول دوره پیگیری وزن اضافه کردند بیشتر احتمال دارد که اثرات منفی بر عضلات قلبشان داشته باشند.

ضخیم شدن و بزرگ شدن بطن چپ قلب – نشانه ای از علائم نارسایی قلبی – بیشتر احتمال دارد در شرکت کنندگان که حتی وزن متوسطی را اضافه کرده بودند. به همان اندازه کوچک ۵ درصد افزایش وزن می تواند زیان آور باشد.

این شرکت کنندگان نیز احتمال داشتند که قلب ضعیف تر داشته باشند – یعنی ممکن است مشکلاتی در انتقال خون در بدن به وجود آید.

مهمتر از همه، در مورد کسانی که وزن اضافه کردند، تغییرات در ظاهر و عملکرد عضله قلب پس از حذف عوامل دیگر مرتبط با بیماری های قلبی، مانند فشار خون بالا، دیابت، سیگار کشیدن و مصرف الکل، ادامه یافت.

نگهداری وزن طبیعی باعث کاهش خطر می شود

برعکس، متوجه شدیم که شرکت کنندگان که در طول دوره پیگیری ۷ ساله وزن خود را از دست داده بودند، احتمال داشتند که عضله قلب نازک تر داشته باشند.

محققان همچنین اشاره کردند که وزن شرکت کنندگان در ابتدای مطالعه بر نتایج نهایی تأثیر نگذاشت.

اما یک رفع بصری برای خطرات ناشی از افزایش وزن به قلب وجود دارد: حفظ وزن می تواند به حفظ سلامت عضله قلب کمک کند.

“هر گونه افزایش وزن ممکن است منجر به تغییرات مضر در قلب در بالاتر و فراتر از اثرات وزن اولیه شود، به طوری که پیشگیری باید بر کاهش وزن تمرکز کند یا اگر کاهش وزن معنی داری نمی تواند به دست آید، تمرکز باید بر پایه وزن باشد”.

دکتر ایان نیلند

دکتر Neeland و همکارانش برخی از محدودیت های مطالعه را تایید می کنند، با اشاره به اندازه کوچک نمونه جمعیت و تعیین اینکه نه همه افرادی که وزن خود را در معرض خطر نارسایی قلبی قرار می دهند.

محققان اضافه می کنند که یافته های آنها از تحقیقات بیشتری برخوردار است که با تمرکز بر برخی از مزایا و معایب استفاده از مدیریت وزن تهاجمی برای خنثی کردن اثرات اضافه وزن بر قلب تاثیر می گذارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *