#


اتفاق خوبی که بعد از بخشیدن دیگران در شما رخ می دهد

بخشیدن
31 دسامبر 2018 بدون نظر 1265 بازدید

اتفاق خوبی که بعد از بخشیدن دیگران در شما رخ می دهد

 بر اساس تحقیقاتی که انجام گرفته شده است انتقام از دیگران و داشتن حس کینه باعث می‌شود تا به روح و سلامت جسم لطمه وارد شود و در مقابل آن، بخشیدن افراد فواید زیادی دارد و برای سلامت بدن بسیار مفید می باشد.

 فواید بخشیدن گناه و اشتباه دیگران به نفع سلامت شما است

 گاهی پیش می‌آید که بخواهید خودتان و یا دیگران را ببخشید اما مطمئن نیستید که آیا ارزش این کار را دارد یا خیر. ممکن است شما این انتخاب را بکنید که خاطرات رنج آور را نادیده بگیرید و به زندگی عادی خود ادامه دهید و بعداً با آن مقابله کنید. باید بدانید که بخشنده نبودن هزینه خود را دارد و زمانی که انتقام و کینه را در درون خود حفظ می کنیم هرچیزی که با آنها پیش می‌رود را نیز حفظ می‌کنیم مانند عصبانیت، افسردگی، حساسیت، فقدان اعتماد به نفس، افزایش یا کاهش وزن، بی خوابی، اعتیاد و… لیست طولانی و پر از ناامیدی است.

 آیا شما می خواهید تمام این ها را در درون خود نگه دارید؟ حتما جواب شما نه است. در این مطلب به برخی از فواید سلامتی که با بخشش دیگران به دست می آورید می پردازیم.

 شواهدی در دست است که خاطرات دردناک و تلخ در مشکلات باعث می شود سلامتی در طولانی مدت آسیب ببیند بخشش مزایای متعددی دارد از جمله:

 فشار خون پایین

زمانی که دیگر دارای عصبانیت و اضطراب به خاطر بخشش گذشته نیستیم، باعث می شود ضربان قلب آرام تر بزند و فشار خون افت می کند، این کار فرآیند های زیادی را در بدن انجام می دهد و سبب انسجام بدن با سیستم قلب و گردش خون می‌شود.

کاهش دردهای مزمن

 از آنجایی که درد فیزیکی اغلب به  دلیل روانی است زمانی که اجازه دهید، یک تغییر عمیق اتفاق بیفتد سبب می‌شود ما خود را در سطوح روانی و فیزیکی درمان کنیم بنابراین دردهای مزمن را می توانیم با بخشش معکوس کنیم و به سلامتی خودمان برگردیم.

 کاهش استرس

 بخشش باعث می شود تا استرس از بین برود زمانی که ما کینه داریم باعث می شود به طور آگاهانه و ناخودآگاه دچار استرس ذهنی شویم.

 ضربان قلب پایین

 از آنجایی که بخشش قلب ما را آسوده می‌کند قلب ما می تواند آرام شود و ضربان قلب ما در نتیجه کاهش می یابد.

 فواید بخشیدن افراد و مهارت های بهتر مدیریت خشم

با ببخش می‌توانیم کنترل نفس بیشتری را در زمانی که عصبانی هستیم داشته باشیم بهتر است زمانی که خشم به سراغتان می آیند چند نفس عمیق بکشید و کمی استراحت کنید.

ریسک پایین تر مصرف الکل یا مواد مخدر با بخشیدن افراد

یکی از بزرگترین و بهترین دلایل انجام بخشش این است که ما می توانیم دردهای مان را رها کنیم و نیازی به استفاده از مواد مخدر یا الکل برای فراموشی دردهایمان نداشته باشیم.

 علائم اضطراب کمتر

زمانی که ما می ترسیم کار اشتباهی را انجام داده باشیم اضطراب ما را فرا می گیرد. وجدان مقصر باعث ایجاد یک اضطراب عمیق در ما می‌شود. با بخشیدن خود می‌توانیم خودمان را عمیقاً دوست داشته باشیم و خود را از درد درونی رهایی بخشیم.

 دشمنی کمتر

بخشش از ما می خواهد که نسبت به خودمان و دیگران دشمنی را رها کنیم. رفتار خشونت بار باعث می شود تا تعهد ما برای بخشش دیگران از بین برود .

روابط سالم تر

زمانی که ما قسمتی از روش معنوی خود را بخشش می کنیم متوجه می شویم که تمام روابط ما با همسایگان، اقوام، همکاران، و …. شروع به شکوفه دادن می کند .

دوستی بیشتر

با نداشتن کینه می توانیم به دوستان و خانواده خیلی بیشتر نزدیک بشویم. روابط قدیمی، فرصت برای تغییر و رشد دارند و ما می توانیم با بخشیدن، فضای کافی به آنها بدهیم .

مذهب یا حس معنوی خوب

چه شما دارای دین باشید و چه نباشید بخشش شما را به روحتان نزدیک تر می کند زمانی که از خداوند کمک می خواهیم و دعا می کنیم به جای ترس، اندوه و درد صلح و عشق الهی را دریافت می کنیم .

بهبود وضعیت روانی خود با بخشیدن افراد

با رها کردن کینه و شکایاتمان ما در تمام سطوح بیشتر هماهنگ می شویم و باعث می شود کابوس ها از بین بروند، خوشحال تر باشیم و آماده شویم تا به دنیای خودمان محبت و عشق بدهیم .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *