#


کار کردن تا دیر وقت برای قلب مضر است

سکته قلبی
17 جولای 2017 بدون نظر 985 بازدید

کار کردن تا دیر وقت برای قلب مضر است

چگونگی تاثیر کار کردن تا دیروقت بر بدن مخصوصا قلب

بر هیچ کس مخفی نیست که کار طولانی تا در وقت می تواند موجب بروز خلق و خوی بد، استرس بالا و حتی کم حوصلگی کارمندان شود. در حال حاضر، یک مطالعه جدید نشان می دهد خطری پنهان برای قلب نیز وجود دارد: افرادی که بیش از ۵۵ ساعت در هفته کار می کنند نسبت به کسانی که ۴۰ ساعت یا کمتر کار می کنند خطر بیشتری برای ابتلا به فیبریلاسیون دهلیся – ریتم قلب نامنظم مرتبط با سکته مغزی و سایر مشکلات بهداشتی آنها را تحدید می کند.
تجزیه و تحلیل جدید، منتشر شده در مجله قلب اروپا و به رهبری محققان دانشگاه کالج لندن، داده های مربوط به هشت مطالعه قبلی را که شامل بیش از ۸۵،۰۰۰ مردان و زنان از انگلستان، دانمارک، سوئد و فنلاند بوده است در آن جمع آوری شده است. هیچکدام از این شرکت کنندگان در ابتدای مطالعه فیبریلاسیون دهلیزی (همچنین به نام AFib شناخته نشد)، اما ۱۰۶۱ نفر در ۱۰ سال آینده آن را توسعه دادند.

استرس های مرتبط به کار

آمار فیبریلاسیون دهلیزی در این تحقیق  برابر با ۱۲.۴ مورد در هر ۱۰۰۰ نفر بود. اما زمانی که محققان به طور خاص در افرادی که ۵۵ ساعت در هفته یا بیشتر کار می کردند تمرکز کردند، این میزان به ازای هر ۱۰۰۰ مورد به ۱۷.۶ افزایش یافت.
به عبارت دیگر، افرادی که بیشترین ساعت کاری را داشتند، ۴۰ درصد بیشتر در مقایسه با افرادی که ۳۵ تا ۴۰ ساعت در هفته را کار می کردند به فیبریلاسیون دهلیزی(Afib) مبتلا بودند، حتی پس از آنکه نتایج با عوامل سن، جنسیت، چاقی، وضعیت اجتماعی اقتصادی، وضعیت سیگار کشیدن، مصرف الکل خطرناک و فعالیت بدنی نیز سنجیده شد نتیجه یکی بود.

میزان رابطه زمان کار در هفته با فیبریلاسیون دهلیزی قلب (AFib)

علاوه بر این، ۹۰٪ از این موارد در افرادی که سابقه بیماری قلبی عروقی نداشته اند اتفاق افتاده است که نشان می دهد که واقعا این زمان اضافی در کار کردن بوده است که باعث افزایش فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) شده و شرایط قبلی دیگر نقشی ندارند.
نویسندگان این تحقیق اشاره می کنند که ۴۰٪ افزایش خطر AFib ممکن است مساله مهمی نباشد، بسته به اینکه خطر کلی ابتلا یک فرد به بیماری قلبی در حال حاضر چه مقدار باشد. آنها نوشته اند: “از نظر کلی و دقیق، افزایش خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی در افراد با ساعات کار طولانی نسبتا کم است.” اما برای کسی که در حال حاضر دارای چندین عامل خطرزا (مانند سن بالا، مرد بودن، دیابت یا سیگاری بودن) است، هر گونه خطر اضافه مهم است.

محققان نمیتوانند بگویند که دقیقا، چه مقدار زمان اضافی در کار ممکن است ریتمهای نامنظم قلب را ایجاد کند. اما آنها معتقدند استرس و خستگی ممکن است نقش داشته باشند و سیستم های عصبی قلبی، عروقی و اتونومیکی را در برابر ناهنجاری ها آسیب پذیزتر کنند. آنها همچنین می گویند یافته های آنها حداقل می تواند به توضیح اینکه چرا افرادی که به مدت طولانی کار می کنند، خطر افزایش سکته مغزی دارند کمک کند.

AFib مانند نارسایی قلبی، ضعف مرتبط با سکته مغزی، و سایر مشکلات جدی سلامت یک عامل برای کمک به شیوع سکته مغزی شناخته شده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *