#


سرطان هایی که بر اثر چاقی به وجود می آیند در حال افزایش است

27 مارس 2018 بدون نظر 1099 بازدید

سرطان هایی که بر اثر چاقی به وجود می آیند در حال افزایش است

افزایش سرطان های ناشی از چاقی

یک تحقیق وسیع در انگلستان  نشان می ‌دهد در شرایطی که موارد سرطان ناشی از سیگار رو به کم شدن است، موارد سرطان ناشی از بالا بودن وزن یا چاقی در حال بالا رفتن است.

به گزارش از من بپرس، پژوهش های انگلیسی‌ ها بر روی سرطان نشان می ‌دهد که یک سوم از تمام موارد سرطان، یعنی حدود ۱۳۵ هزار مورد را می توان پیشگیری کرد.

موسسه خیریه انگلیس با اشاره به این مسئله که اقدامات بیشتری جهت مقابله با تهدیدات چاقی علیه سلامتی لازم است، بالا بودن وزن را عامل ۶.۳ درصد از سرطان‌ ها اعلام کرد. این آمار در سال ۲۰۱۱، ۵.۵ درصد اعلام شده بود. این در صورتی است که آمار سیگار به عنوان یکی از علت های سرطان رو به کاهش است.

مهم ‌ترین عوامل سرطان در انگلیس سیگار، چاقی و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید می باشند که در حال حاضر کاهش سهم سیگار و افزایش سهم چاقی در سرطان اتفاق افتاده است.

سهم سیگار در سرطان ‌ها از ۱۹.۴ درصد در سال۲۰۱۱ به ۱۵.۱ درصد تنزل پیدا کرده است. سرطان‌ های ناشی از اشعه ماوراء بنفش هم سهم ۸.۳ درصدی دارد که شامل حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ مورد می‌ شود.

از عوامل دیگر سرطان می‌ توان به نوشیدن الکل و کمبود فیبر موجود در رژیم غذایی اشاره نمود.

بر اساس رقم های انتشار یافته از تحقیقات سرطان در انگلیس، استراتژی ‌های دولت جهت جلوگیری از استفاده از دخانیات و پیشگیری از سرطان تا به حال حاضر نتیجه ‌بخش بوده اما در مورد چاقی و اضافه وزن تاکنون کارهای تاثیر گذاری صورت نگرفته است.

کاهش آمار اضافه وزن و چاقی، به صورت قابل توجهی کاهش آمار سرطان را در پیش خواهد داشت.

بر اساس گزارش بی‌ بی‌ سی، با این شرایط، تجزیه و تحلیل ‌های کلی نشان می ‌دهد که سرطان‌ های قابل پیشگیری از ۴۲.۷ درصد در سال ۲۰۱۱ به ۳۷.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *