#


سختی اوتیسم برای زنان نسبت به مردان روز به روز در حال افزایش است!

زنان مبتلا به اوتیسم دشواری بیشتری را با وظایف روز به روز نسبت به همتایان مرد نشان می دهند
17 جولای 2017 بدون نظر 1005 بازدید

سختی اوتیسم برای زنان نسبت به مردان روز به روز در حال افزایش است!

روز به روز، اوتیسم برای زنان سختتر می شود!

بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله اوتیسم، زنان و دختران مبتلا به اوتیسم ممکن است با برنامه ریزی، سازماندهی و دیگر مهارت های زندگی سخت تر روزانه مواجه شوند.

این تحقیق توسط محققانی در مرکز اختلالات طیفی اوتیسم در سیستم بهداشت ملی کودکان، موسسه ملی سلامت روان و دانشگاه جورج واشنگتن انجام شده است. این مطالعه بزرگترین بررسی عملکرد اجرایی تاکنون بوده است، از جمله توانایی ایجاد یک برنامه، سازماندهی و در صورت نیاز به مهارت و توانایی سازگاری برای انجام کارهای اساسی روزانه مانند بالا بردن و پوشیدن و یا صحبت کردن کوچک در زنان و دختران مبتلا به ASD را دنبال کند.

Allison Ratto Ph.D، یک روانشناس در این باره می گوید: “هدف ما این بود که به مهارت های واقعی دنیای واقعی نگاه کنیم، نه تنها رفتارهای تشخیصی که از نظر بالینی برای تشخیص ASD برای درک عمیق زندگی مردم در زندگی روزمره استفاده می کنیم” مرکز اختلالات طیف اوتیسم ملی کودکان و یکی از نویسندگان این مطالعه است. “هنگامی که از والدین خواسته شد تا عملکرد روزانه کودک را ارزیابی کنند، معلوم شد دختران با این مهارت های استقلال بیشتر تلاش می کنند. این تعجب آور بود زیرا به طور کلی دختران مبتلا به ASD مهارت های اجتماعی و ارتباطی بهتر در ارزیابی های مستقیم دارند.” فرض طبیعی این است که این ارتباطات و مهارت های اجتماعی به آنها کمک می کند تا کارآیی بیشتری در جهان داشته باشند، اما ما متوجه شدیم که این همیشه نیست.

این مطالعه از داده های والدین گزارش شده که از چندین مقیاس رتبه بندی عملکرد اجرایی و رفتار سازگاری، از جمله پرسشنامه رفتار رتبه بندی عملکرد اجرایی، فرم والدین (BRIEF) و مقیاس رفتار سازگاری وینال (VABS-II) جمع آوری شده است. این گروه شامل ۷۹ زن و ۱۵۸ مرد بودند که معیارهای بالینی را برای اختلالات طیف اوتیسم دیدند و در سن ۷ تا ۱۸ سالگی قرار داشتند. گروه ها برای هوش، سن و سطح علائم اوتیسم و ​​ADHD همسان بودند.

این یافته ها بدست امده بخشی از یک تحقیق روزافزون از تحقیقاتی است که متمرکز بر اینکه چگونه ASD ممکن است بر زنان نسبت به مردان متفاوت باشد. نسبت دختران به پسران مبتلا به اوتیسم حدود ۳ تا ۱ است. در نتیجه تعداد بیشتری از مردان، داده های موجود عمدتا بر صفات و چالش های آن جمعیت تمرکز می کنند. این به ویژه در آزمایشات بالینی، جایی که ثبت نام به طور عمده مرد است.

“درک ما از اوتیسم عمدتا مبتنی بر مردان است، شبیه به وضعیتی که جامعه پزشکی در مواجهه با تحقیقات مربوط به بیماری های قلبی که عمدتا مرد است، مورد توجه قرار گرفته است.” لورن کنورثی، Ph.D.، مدیر مرکز اختلالات طیف اوتیسم و نویسنده ارشد مطالعه “ما می دانیم که چگونه می توان علائم، نشانه ها و درمان های اوتیسم را در مردان شناسایی کرد، اما ما در مورد جنبه های منحصر به فرد آن در زنان بسیار اندکی می دانیم”.

فقدان کشف خاص در مورد نحوه ارائه اوتیسم در زنان ممکن است به اشتباه تشخیص یا تاخیر و جلوگیری از اجرای مداخلات لازم کمک کند. چنین تاخیری می تواند تأثیر مهمی بر پیامدها داشته باشد، زیرا تحقیقات اخیر از اهمیت حیاتی تشخیص زودهنگام و مداخله در ASD نشان داده اند.

دکتر کنوورتی ادامه می دهد: “تمرکز ما در مراقبت از کودکان مبتلا به اوتیسم، همه آنها را با استراتژی ها و مهارت ها در اختیار همه قرار می دهد تا بتوانند در زندگی روزمره عمل کنند و موفق شوند”. “این مطالعه نشان می دهد که برخی از فرضیات معمول در مورد شدت چالش های دختران مبتلا به ASD ممکن است غلط باشد، و ما ممکن است نیاز به زمان بیشتری برای ساخت مهارت های تطبیقی ​​و اجرایی این زنان داشته باشیم، اگر ما می خواهیم به آنها کمک کنیم تا رشد کنند.”

او می گوید: «افزایش درک ما در مورد اینکه چگونه تغییرات بیولوژیک در ارائه ی اوتیسم درازمدت تغییر می کند، برای دادن هر فردی با ASD ابزارهایی که برای موفقیت در زندگی ضروری هستند بسیار مهم است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *