#


هزینه سه میلیونی بیماران اوتیسمی در هر ماه

3 مارس 2018 بدون نظر 1391 بازدید

هزینه سه میلیونی بیماران اوتیسمی در هر ماه

بیماران اوتیسمی در هر ماه سه میلیون تومان خرج دارند

سعیده صالح غفاری، مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران بیان کرد: از اقدام کمیسیون تلفیق برای این گونه حمایت کمال تشکر را داریم ولی چنانچه بودجه برای این مصوبه اختصاص نیابد قطعا این مصوبه کارآمدی لازم را نخواهد داشت.

به گزارش ازمن بپرس، جام جم نوشت: مدیر عامل انجمن اوتیسم ایران در خصوص لایحه عرضه شده در مجلس حاکی بر “محاسبه هزینه های بیماران اوتیسم همچون بیماران خاص” اظهار کرد: در اثر رایزنی های یکی دو سال گذشته از طریق همه ی تیم های مربوط به اوتیسم به خصوص در یک ماه قبل که با تعدادی از نمایندگان مجلس مکاتبات رسمی داشتیم و از بعضی از آنان تقریبا پانزده نماینده اعلام حمایت بیان شد و بر اساس گفته های نمایندگان، تجمع جمعی حاکی بر فرارگیری هزینه های اختلال طیف اوتیسم در گروه یکی از سرفصل های مربوط به بیماری ها بوده است.

صالح غفاری در ادامه گفته است: سه بیماری فقط جزء بیماری های خاص بوده اند که با این مصوبه چهار اختلال و بیماری دیگر هم زیر مجموعه بیماری های خاص می باشند و قرار شد مخارج درمان از محل بیمه پایه سلامت پرداخت شود.

وی متذکر شد: اوتیسم یک بیماری نمی باشد بلکه نوعی اختلال به حساب می آید و بهبودی آن نیز درمان حداقل بسته توانبخشی که تقریبا ششصد تا هفتصد هزار تومان در ماه می باشد، بنابر این انجمن در این مورد تاکید بسیاری دارد که به غیر از درمان دارویی که در سبد درمانی اوتیسم جایگاه محدود و خیلی کمی دارد، به طور عملی بسته خدمات گفتار درمانی، کاردرمانی، رفتار درمانی هم باید زیر پوشش پایه بیمه قرار گیرد.

مدیر عامل انجمن ایران گفته است: آرزومندیم با جلساتی که مسئولین بیمه و وزارت بهداشت برقرار کرده ایم بتوانیم به جمع بندی مثبتی دست پیدا کنیم.

صالح غفاری خاطرنشان کرد: تا به این زمان مجلس بیشتر شدن بودجه ای را برای این طرح در نظر نگرفته است بنابر این تقاضا داریم چنانچه در سال۹۷ هم این افزایش بودجه امکان پذیر نشد، سازمان های مجری بتوانند از جاهای مرتبط و تخصصی خود سهمی را به افراد بیمار اوتیسم در نظر بگیرند.

وی افزود: البته فرآیند اجرایی اش به دست سازمان اصلی نهاد متولی سلامت کشور یعنی وزارت بهداشت می باشد. آرزومندیم این وزارت خانه بتواند سریعا در این مسئله وارد شود و مدیریت کردن هزینه های توان بخشی که حداقل هزینه ها می باشد و اختصاص بودجه فعلی در این رابطه نظر بگیرند.

مدیر عامل انجمن ایران در پایان بیان کرد: هم اکنون هزینه های توان بخشی طیف اختلال اوتیسم دارای هیچ نوع بیمه ای نمی باشد. هزینه یک شخص طیف اوتیسم ماهی ۱.۵تا ۳میلیون تخمین زده شده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *