#


روش هایی برای لاغری تا عید نوروز

29 ژانویه 2018 يك نظر 1831 بازدید

روش هایی برای لاغری تا عید نوروز

روش هایی برای لاغری تا عید نوروز

لاغر کردن به خصوص تا عید نوروز دغدغه ای می باشد که بسیاری از افراد در این روزها دارند. در این مطلب چند روش برای لاغر شدن در اختیارتان قرار می دهیم.

به گزارش ازمن بپرس، ایام نزدیک به عید نوروز تمام افراد به دنبال خرید و بیرون از خانه هستند که با توجه به مواد خوراکی خوشمزه ای که در مغازه ها و خیابان پیدا می شود نمی توانیم از کنارشان به راحتی گذر کنیم. این خود یکی از عوامل مهم چاق شدن است که حتی در صورت داشتن فعالیت بالا پیش از عید نوروز باز هم شاهد کم شدن وزن نمی باشیم.در نخستین قدم باید بتوانیم این هوس های بی موقع را درمورد غذاهای پر چرب و ناسالم خیابانی کنار بگذاریم و پس از آن روی بیاوریم به ورزش کردن، کم خوری و … . در ادامه شما را با روش های جالب برای لاغری تا عید نوروز ۹۷آشنا خواهیم کرد.

راه های مناسب برای لاغری پیش از عید

لاغر شدن با چند ترفند ساده

سلامتی بدن به شیوه زندگی کردن وابستگی دارد است. به علت بعضی عادت های اشتباه، بیشتر افراد دچار چاقی و اضافه وزن شده و با وجود این که ورزش می کنند یا رژیم می گیرند ، هم چنان از بالا بودن وزن خود رنج برده و در موارد بسیاری احساس شکست می کنند.

رژیم غذایی کم نمک کمک می کند تا آب اضافی بدن شما از بین برود، همچنین نفخ شکم شما از بین خواهد رفت. پروتئین های بدون چربی سوخت و ساز بدن شما را بالا می برد و سبب می شود تا بدن شما بالاترین مقدار کالری را بسوزاند، همچنین با ورزش هایی در مدت زمان کوتاه که تپش قلب شما را بالا می برد می توانید به پایین آمدن وزن خود کمک کنید.

برای لاغر شدن زیاده روی ممنوع

اگرمواد غذایی چرب و پر کالری را از رژیم غذایی خود حذف کرده اید ولی وزن شما پایین نیامده است، این موضوع نشان دهنده آن است که شما بیش از اندازه غذا می خورید. به منظور کم کردن وزن بدنتان می بایست با کمبود کالری مواجه شود؛ به عبارتی دیگر مقدار کالری سوزانده شده در بدنتان از مقدار کالری دریافت شده باید بیشتر باشد.

لازم نیست در رعایت رژیم غذایی، خود را از خوردن بسیاری غذاها محروم کنید و اذیت شوید بلکه تنها باید حد تعادل را رعایت کرده و به مقدار لازم غذا بخورید. این را توجه داشته باشید مقدار کالری غذای خود را هر روز محاسبه کنید و در انتهای روز به روی ترازو بروید و خودتان را وزن کنید.

برای لاغر شدن غذا بخورید

بهتر است هر زمان که احساس گرسنگی کردید سراغ غذا رفته و آن را خیلی آرام میل کنید تا سریع تر از همیشه احساس سیری کنید. خوردن میان وعده های کم حجم ولی مقوی به رفع گرسنگی و جلوگیری از پرخوری کمک خوبی می کند.

این را باید توجه داشته باشید که خودتان را از خوردن و احساس لذت در غذا خوردن محروم نکنید چون وقتی که حس کنید از همه چیز محروم شده اید، آن زمان دقیقاً لحظه شروع شکست شما برای کم کردن وزن است. به نوروز ۹۷ فکر کنید. دو هفته با این روش رژیم بگیرید و بعد اگر دیدید جواب داد، ادامه دهید:

انواع سبزیجات مثل کاهو، خیار، گوجه فرنگی ، کرفس، هویج

انواع توت ها یا زغال اخته تازه یا یخ زده، توت فرنگی، تمشک

گوشت کم نمک یا مرغ ،گوشت بوقلمون، ماهی قزل آلا

ماست طبیعی طعم دار یا ساده

غلات با دانه های گندم

آووکادو

اسفناج

گوجه فرنگی

تخم مرغ

عسل

شیر بادام

لیمو تازه یا آبلیمو

ژلاتین بدون قند

روغن زیتون

بادام خام بدون نمک

طناب و کفش برای فعالیت ورزشی

چای سبز

برای لاغر شدن صبحانه خوردن را فراموش نکنید

می توانید برای صرف صبحانه یک فنجان غلات کامل را با شیر بادام یا یک فنجان میلک شیک میوه ها که از ترکیب انواع توت ها و ماست و مقدار اندکی عسل تهیه شده یا املتی که ازسفیده تخم مرغ آب پز با اسفناج خرد شده و گوجه فرنگی درست شده است، مصرف نمایید.

برای لاغر شدن ناهار کم کالری ولی با انرژی زیاد بخورید

در وعده ناهار، غذایی با کالری پایین ولی با انرژی بالا مصرف نمایید.شما می توانید به طور مثال از سینه مرغ کبابی با خیار و گوجه فرنگی خرد شده یا دو عدد تخم مرغ آب پز با هویچ و کرفس استفاده نمایید.

برای لاغر شدن شام سبک بخورید

یک شام متعادل انتخاب کنید، نمونه هایی از شام متعادل که می توانید از بین آن ها یکی را انتخاب نمایید: حدود ۱۵۰تا ۱۸۰گرم از قلوه گاو کبابی با سالاد خرد شده یا ۱۸۰گرم مرغ کبابی با یک فنجان اسفناج بخار پز شده یا ۱۵۰گرم ماهی.

دوبار میان وعده در هر روز برای لاغر شدن بخورید

میان وعده انتخابی شما می تواند شامل یک فنجان از انواع توت ها یا ۱۵۰گرم ژله بدون قند یا بیست عدد بادام یا یک فنجان آووکادو قطعه قطعه شده با لیمو و مقدار کمی نمک باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *