#


خواص اسفناج و معجزه آن در سلامتی

خواص اسفناج
31 دسامبر 2018 بدون نظر 835 بازدید

خواص اسفناج و معجزه آن در سلامتی

یکی از بهترین سبزیجاتی که برای درمان بیماری ها و زیباتر شدن پوست و مو می توان استفاده کرد اسفناج است. اسفناج سرشار از فواید و خواص بیشمار بوده و می توان آن را منبعی غنی از آهن درنظر گرفت.

 خواص اسفناج برای زیبایی پوست و مو و درمان بیماری ها

 اسفناج عموماً به عنوان سوپر خوراکی نامیده می‌شود و به عنوان سالم ترین و راحت ترین غذا برای انسان ها مورد استفاده قرار می گیرد. اسفناج را باید یک سبزی همه فن حریف نامید چون آن می تواند برای اعضای داخلی بدن و سلامت زیبایی پوست و لاغری در کنار درمان بیماری‌های مختلف باشد.

در ادامه این بخش دنیایی از خواص اسفناج آشنا خواهید شد.

خواص اسفناج برای سلامتی

تحقیقات بسیاری انجام شده که ثابت می کند اسفناج تاثیرات مثبت فراوانی بر بدن فرد دارد. زمانی که این گیاه به صورت منظم مصرف شود، ویتامین ها و مواد مغذی  و مواد معدنی وارد بدن فرد خواهد شد. اسفناج حاوی ویتامین‌های A، C و K، ویتامین‌های گروه B، پتاسیم، منیزیم، آهن، آنتی‌اکسیدان‌های مختلف، لوتئین، زآگزانتین، فیبر، اسیدهای چرب امگا ۳ و حتی پروتئین است.

۱. اسفناج سرشار از پتاسیم است.

اسفناج یکی از بهترین منابع غذایی پتاسیم است. صد گرم از این گیاه خوراکی حاوی ۵۵۸ میلی‌گرم پتاسیم است که این مقدار ۱۶ درصد از ارزش روزانه را تامین می‌کند.

۲. سرشار از منیزیم.

یکی دیگر از خواص اسفناج منیزیم است و همچنین غنی‌ترین منبع غذایی منیزیم محسوب می‌شود به این ترتیب که حاوی ۷۹ میلی‌گرم از این ماده‌ی معدنی به ازای هر صد گرم (۲۰ درصد از مقدار مصرف روزانه) است.

۳. اسفناج غنی از آهن است.

اسفناج یکی از منباع غنی آهن در بین دیگر سبزیجات شناخته می شود. هر یکصد گرم از اسفناج دارای ۲.۷ میلی‌گرم آهن بوده که موجب می شود تولید گلبول‌های قرمز خون بهتر انجام شود و از کم خونی و ریزش مو جلوگیری می‌کند.

۴. اسفناج و آنتی‌اکسیدان‌ها.

برگ‌های اسفناج حاوی انواع مختلفی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند: ویتامین A و C و همچنین آنتی‌اکسیدان‌های پلی‌فنول، لوتئین، بتا کاروتن و زآگزانتین.

۵. یکی از خواص اسفناج، پروتئین موجود در آن است.

اسفناج به عنوان یک گیاه دارای مقدار قابل‌توجهی پروتئین است به این ترتیب که در هر صد گرم آن ۲.۹ گرم پروتئین وجود دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *