#


حل مشکل آب آشامیدنی در خوزستان

30 آوریل 2019 بدون نظر 1015 بازدید

حل مشکل آب آشامیدنی در خوزستان

در مناطق حوزه خلیج فارس با کمبود آب آشامیدنی مواجه ایم . در این مناطق بیش تر آب ها مربوط به آب دریاست که مسلما شور است و اگر بخواهیم این آب را شیرین کنیم هزینه های بسیار بالایی را دربر خواهد داشت.در شهرها و روستاهای آن حوزه نیز خاک بسیار مرطوب است و اما آب  آشامیدنی آن ها را با استفاده از تانکر به محل منتقل می کنند.

در خوزستان مشکل کمبود آب مشکل تازه ای نیست .که مربوط به استفاده نادرست از آب ، تغییرات آب و هوایی ، خشک سالی و .. بوده است . پس لازم است تا آب مخصوص آشامیدن برای مردم تامین شود . لازم است تا مشکلات مربوط به آب آشامیدنی رسیدگی شود وگرنه بعدها دچار بحران هایی خواهیم شد که رفع آن ها بسیار مشکل است .

در ادامه این مقاله به بررسی روشی می پردازیم که می تواند رطوبت را به آب آشامیدنی تبدیل کند.

آب آشامیدنی

دستگاهی برای تبدیل رطوبت به آب آشامیدنی

دستگاهی به تازگی به وجود آمده است که می تواند رطوبت موجود در خاک را به آبی قابل آشامیدن تبدیل کند. در داخل این دستگاه فرایندهایی مثل فیلتراسیون است که رطوبت را به آب آشامیدن تبدیل می کند. فرایندهای فیلتراسیون شامل نه مرحله است.

هم چنین این آب های حاصل از دستگاه حاوی موادی مانند کلیسم و پتاسیم نیز خواهند بود و به خاطر همین هم آب حاصل از این دستگاه حتی از آب معدنی هم بهتر است. از این دستگاه می توان برای مصارف خانگی نیز استفاده کرد . زیرا دارای ابعاد کوچکی است. پس خانواده ها می توانند از این دستگاه ها در منزل خود استفاده کنند و آب آشامیدنی خود را از آن تهیه کنند.

باید بدانید این دستگاه نیز مانند سایر وسایل مشابه نمونه خارجی دارد و قیمت آن نیز برابر پنج میلیون است . البته قبل از این که این دستگاه از کشور کانادا به ایران وارد می شد و قیمتی برابر ۲۵ تا ۳۰ میلیون داشته است. البته این قیمت الان با تحولات ارزی پیش آمده است و در زمان قدیم این قیمت وجود نداشته است.

ظرفیت این دستگاه ها برای تولید کردن آب آشامیدنی برابر ۵۰ لیتر در هر روز است . کیفیت آب آشامیدنی که این دستگاه تولید می کند نیز بسیار تمیز است.

کارکرد این دستگاه مانند کولر گازی است . در کولرهای گازی با سرما بیش تر تولید می شود و اما آب کم تری ازآن حاصل می شوداما این دستگاه برخلاف کولر گازی است که آب بیش تری را به دست می آورد و اما سرمای کمی را حاصل می کند. شباهت این دستگاه با کولر گازی این است که برای استفاده از این دستگاه باید به کانال کشی بپردازیم تا بتوانیم از هوای مورد نیاز آن را از فضای بیرون دستگاه تامین کنیم.

پس با استفاده از این دستگاه می تواند مشکلات آب آشامیدنی مردم حل شود و هر خانواده می تواند برای مصارف خود یکی از آن ها را تهیه کند از این رو نیز حداق مردم در تهیه آب برای خوردن مشکلی نخواهند داشت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *