#


توصیه‌ای حیاتی برای سکته قلبی حین رانندگی

12 می 2017 بدون نظر 1241 بازدید

توصیه‌ای حیاتی برای سکته قلبی حین رانندگی

توصیه‌ای حیاتی برای سکته قلبی حین رانندگی

به گزارش از من بپرس، کیوان الچیان عضو جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، ضمن اشاره به توصیه‌ای حیاتی و البته مهم در سکته قلبی در زمان رانندگی پشت فرمان، گفت: بیشتر و گذشته‌ها وقتی کسی به دلایل نامشخص از جمله سرطان فوت می‌شد می‌گفتند که دق کرده است.

چند توصیه ساده اما حیاتی

عضو جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران خاطر در نشست خبری بیست و هشتمین «کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران»  که بنا است از ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت برگزار شود، تأکید کرد: از مهم‌ترین اهداف ما برای برگزاری چنین کنگره‌هایی مبادله دانش جدید پزشکی، انتقال تجربیات همکاران داخلی و خارجی و همچنین ارائه هشدارها و توصیه‌های سلامت‌محور است. به طور مثال یکی از توصیه‌های مهم، ضروری، حیاتی اما ساده برای کسانی که دچار سکته مغزی می‌شوند این است که بایستی در ۳ ساعت اول سکته اقدامات لازم را برای حیات شخص انجام شود یا در کسانی که حین رانندگی سکته قلبی می‌کنند باید با شدت و قدرت بالا سرفه کنند، با این کار جریان خون در قلب‌شان پمپاژ می‌شود.

تریاک دارو نیست

الچیان تصریح کرد: بر اساس یافته‌های تحقیقات وسیع، بسیاری از مردم ایران ماده مخدر تریاک را به عنوان دارو برای رفع درد استفاده می‌کردند، این مسئله در حال است که این ماده مخدر تنها درد را پنهان می‌کند و از عوامل مهم بروز سرطان شناخته می‌شود و خاصیت درمانی ندارد.

مواد مخدر صنتعی بدتر از تریاک

الچیان افزود: حتی در صورتی که بتوان توزیع مواد مخدر تریاک را گرفت اما باید بگویم که مواد مخدر صنعتی که به مراتب خطرناک‌تر از تریاک هستند به راحتی در دسترس افراد جامعه قرار گرفته است و فرد با استفاده از آن در معرض ابتلا به سرطان خواهد بود.

وی پیرامون سرطان در ایران توضیح داد: روش‌های تشخیص سرطان در کشور ما بسیاز بهتر شده است و تشخیص سرطان و نوع آن با سرعت بیشتری انجام می‌َشود. متأسفانه در گذشته بسیاری از افراد وقتی به دلایل نامشخص همچون سرطان از بین می‌رفتند گفته می‌شد که فرد کرده است یا دلایلی مشابه آورده می‌شد.

منبع: تسنیم

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *