تفاوت مربوط به جنسیت را مورد بررسی قرار می دهیم

حتی وقتی یک دختر و پسر با اسباب بازی یکسانی می کنند. تفاوت مربوط به جنسیت کاملا مشهود است. وقتی نائومی و اریک که هر دو چهارساله هستند با عروسک نائومی که یک نوزاد عروسکی است بازی می کردند، نائومی از اریک خواست که نقش پدر و مادر عروسک را بازی کنند و وانمود کنند که دارند ان نوزاد را به همه دوستانشان نشان دهند(بازی مبتنی بر رابطه).

اریک حدودا ۱۰ دقیقه با این ایده کنار امد، و سپس بازی ان ها به یک بازی هیجانی تر که قلمروی پسرهاست تغییر حالت داد. او اعلام کرد:”هی نائومی بچه داره می میره !همین الان باید ببریمش بیمارستان!” بعد سوار امبولانس خیالی شد و اژیرکشان از انجا دور شد.

در مسیر نائومی مصرانه از او می خواست که خیلی تند رانندگی نکند. و بعد یک دفعه ان ها هر دو جراح شدند و بالاخره جان نوزاد را نجات دادند. (البته اریک از نائومی خواست که پرستار باشد، اما نائومی اعتراض کرد و گفت که دخترها نیز می توانند جراح باشند و اینکه شرایط تا حدودی تغییر کرده است!) بعد از اینکه نوزاد نجات پیدا کرد ان ها دوباره به سبک بازی نائومی برگشتند و نوزاد را به دوستانشان نشان دادند.

حقیقت اشکار

سبک های متفاوت بازی کردن نائومی و اریک هم جذاب و هم بامزه است. اما حقیقت اشکار این است که بازی های “دخترانه” زمینه ساز بهتری برای ایجاد امادگی برای زندگی زناشویی و تشکیل خانواده است چرا که بر روابط تمرکز دارند.

به عنوان یک قانون کلی پسرها حتی بازی هایی که در برگیرنده روابط و موضوعات مربوط به خانه و خانواده باشد را در فهرست برنامه هایشان نمی گنجانند .

اگر خوب به ان فکر کنید متوجه می شوید که مثلا: کمد لباس ها در یک پیش دبستان بدون لباس عروس نخواهد بود. در حالی که هرگز لباس دامادی که برای پسر بچه هایی که وانمود می کنند داماد شده اند را نمی بینید.

از من بپرس 3

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago