#


تعداد ابتلا به سرطان خون در کشور رو به افزایش است

4 فوریه 2018 بدون نظر 1051 بازدید

تعداد ابتلا به سرطان خون در کشور رو به افزایش است

تعداد ابتلا به سرطان خون در کشور رو به افزایش است

دکتر محمد مهدی کوشیار، فوق تخصص خون و سرطان بالغین بیان کرد: این طور که به نظر می رسد روند ابتلا به سرطان خون در ایران نسبت به سال گذشته کمی افزایش داشته است، ولی هم اکنون پاسخ های درمانی مثبتی برای این نوع سرطان به دست آورده ایم.

به گزارش ازمن بپرس، این متخصص خون و سرطان بالغین، مسئله جلوگیزی از سرطان را یک موضوع بسیار مهم دانست و گفت: شناخت سرطان در اندازه های گسترده باعث شده است که پژوهشگران و پزشکان کم کم در تلاش این هستند که راه کارهای درمانی جدیدی را برای مبارزه با آن ارائه دهند، طوری که در آینده نه خیلی دور سرنوشت سرطان هم همچون بیماری سل باشد.

دکتر کوشیار در ادامه افزود: در آینده نه چندان دور درمان هایی به صورت هدفمند برای سرطان ارائه خواهد شد که مردم را بابت ناراحتی ها و عوارضی که بر اثر رادیوتراپی، شیمی درمانی و جراحی های سنگین به وجود می آید نجات دهد.

وی عنوان کرد: عمده راه کارهای درماین برای افراد بیماری که به سرطان مبتلا هستند جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی بود که عوارض زیادی را همراه داشت، ولی در حال حاضر داروهای جدیدی به شکل خوراکی برای درمان سرطان عرضه می شود که باعث کاهش عوارض در بیماران می شود.

 دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: همچنان معلوم نشده اسات که دلیل اصلی ابتلا به سرطان خون مواد شیمیایی، تغذیه نامناسب و استرس است یا نه، به همین دلیل نمی توان گفت برای ابتلا به سرطان ها دلایل کلی وجود دارد، البته بعضی از آن ها ویروسی می باشند.

این فوق تخصص خون و سرطان بالغین گفت: رعایت بهداشت غذایی، محیطی و هوای آلوده، شغلی، استعمال دخانیات و… دارای اهمیت بسیار بالایی برای جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان ها می باشد.

دکتر کوشیار تصریح کرد: راه کارهای درمانی جدیدی برای درمان سرطان خون وجود دارد مانند استفاده از سلول های بنیادی و پیوند مغز استخوان و خوشبختانه در کشور مرکزهای قوی در این زمینه در حال فعالیت می باشند.

و در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از سلول های بنیادی برای نخستین بار در سرطان خون صورت گرفت و پس از آن توسعه پیدا کرد. علم سرطان از تشخیص های زود هنگام د بیماری سرطان های فامیلی پیشگیری می کند و علاوه بر این از داروهایی مصرف می کند که بسیار هدفمند، کم عارضه و ترجیحا خوراکی می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *