#


تست گفتار یک روش ساده و ارزان برای تشخیص الزایمر

تست گفتار یک روش ساده و ارزان برای تشخیص الزایمر
19 جولای 2017 بدون نظر 801 بازدید

تست گفتار یک روش ساده و ارزان برای تشخیص الزایمر

گفتار شما ممکن است کمک کند تا نشان دهد که آیا شما در حال افزایش مشکلات تفکر هستید. یک مطالعه نشان می دهد که سکوت بیشتر، کلمات پرکننده و سایر تغییرات کلامی ممکن است نشانه ای از ابتلا به کاهش و کم شدن ذهن باشد که می تواند منجر به بیماری آلزایمر شود.

محققان، افرادی را توصیف کردند که عکس آنها در جلسات ضبط شده دو سال از هم جدا بودند. افراد مبتلا به اختلالات شناختی خفیف زودرس در مهارتهای خاص کلامی بسیار سریعتر از افرادی که مشکلات تفکر ندارند، حرکت می کنند.

یکی از رهبران مطالعات استرلینگ جانسون از دانشگاه ویسکانسین-مدیسون گفت: “آنچه که ما در اینجا کشف کردیم این است که جنبه هایی از زبان که قبلا تحت تاثیر قرار گرفته اند، پیش از آنکه تصور کنیم، پیش می آید یا در همان زمان مشکلات حافظه ایجاد می شود.”

این بزرگترین مطالعاتی بود که تا به حال از تجزیه و تحلیل سخنرانی برای این منظور انجام شده بود و اگر تست بیشتری ارزشش را تایید کند، ممکن است یک روش ساده و ارزان برای کمک به مردم روی صفحه نمایش برای نشانه های بسیار زودرنج ذهنی ارائه دهد.

کیمبرلی مولر، یکی دیگر از رهبران مطالعاتی دیگر، توضیح داد: در عصر عادی، این چیزی است که ممکن است بعدا دوباره به شما برسد و این بحث را مختل نخواهد کرد.تفاوت در اینجا این است که در یک دوره کوتاهتر مکرر است و با ارتباطات مواجه می شود و در طول زمان بدتر می شود.

این مطالعه روز دوشنبه در کنفرانس بین المللی انجمن بین المللی آلزایمر در لندن مورد بحث قرار گرفت.

حدود ۴۷ میلیون نفر در سراسر جهان جنون و مشکل دارند و آلزایمر رایج ترین نوع آن است. در ایالات متحده، حدود ۵.۵ میلیون نفر این بیماری دارند. داروهای فعلی نمی توانند آن را کند کنند یا آن را معکوس کنند، فقط علائم را کاهش می دهند. پزشکان فکر می کنند درمان باید زودتر شروع شود که کارهای بهتری رو ان انجام شود. بنابراین فشار برای پیدا کردن علائم اولیه وجود دارد.

اختلال شناختی خفیف موجب تغییراتی می شود که برای فرد یا دیگران قابل توجه است، اما به اندازه کافی برای دخالت در زندگی روزمره نیست. به این معنا نیست که این افراد آلزایمر را افزایش می دهند، اما بسیاری از آنها – ۱۵ تا ۲۰ درصد در سال است.

برای بررسی اینکه آیا تجزیه و تحلیل سخنرانی می تواند علائم اولیه را پیدا کند، محققان ابتدا تست توصیف تصویر را روی ۴۰۰ نفر بدون مشکلات شناختی انجام دادند و در طول مهارت های کلامی تغییری نکردند. بعد، آنها ۲۶۴ شرکت کننده در ثبت نام ویسکانسین برای پیشگیری از آلزایمر، یک مطالعه طولانی مدت از افراد در ۵۰s و ۶۰s، که اکثر والدین آنها مبتلا به آلزایمر هستند و ممکن است در معرض خطر بیشتری برای این بیماری باشند، آزمایش کردند. از آن دسته از کسانی که ۶۴ سال پیش در معرض ابتلا به الزایمر زودرس بودند یا طی دو سال بعد آن را افزایش یافتند، طبق آزمایش های عصبی انجام دادند.

در دور دوم تست ها، آنها سریعتر از محتوای (ایده هایی که بیان شده) و روان بودن (جریان حرف زدن و چند بار مکث و کلمات پر شده از آنها استفاده می شود). انها بیشتر از ضمایر مثل “آن” یا “آنها”  بجای استفاده از نام های خاص برای همه چیز استفاده میکردند، با جملات کوتاه تر صحبت می کردند و زمان بیشتری برای انتقال آنچه که آنها باید بگویند صرف میکردند.

جولی لیس، کارشناس سخنرانی در دانشگاه ایالتی آریزونا گفت: “اینها همه نشانگر مبارزه با بار محاسباتی است که مغز باید انجام دهد” و از نقش این آزمون برای شناسایی کاهش استفاده می کند و هیچ نقشی در کار ندارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *