#


تاثیر موز سیاه بر سلامتی

تاثیر موز سیاه
31 دسامبر 2018 بدون نظر 1689 بازدید

تاثیر موز سیاه بر سلامتی

تاثیر موز سیاه بر سلامتی

تاثیر موز سیاه بر سلامتی بسیار زیاد است. خوردن یک موز در روز انسان را از رفتن به پزشک بی‌نیاز می‌کند. این میوه علاوه بر طعم بسیار خوبی که دارد برای سلامتی بدن نیز بسیار مفید می باشد. در این مطلب دلایل خوردن موز سیاه را برای شما عنوان می‌کنیم.

کنترل فشار خون و تاثیر موز سیاه

موز سیاه سرشار از پتاسیم است و می تواند پتاسیم مورد نیاز روزانه بدن را تأمین بکند از آنجایی که پتاسیم ماده معدنی مفیدی برای سلامت قلب می باشد پتاسیم موجود در موز فشار خون را تنظیم کرده و از حملات قلبی جلوگیری می کند.

 پیشگیری از سرطان

 لکه های موز سیاه حاوی فاکتور نکروز تومور هستند که با رشد سلول های سرطانی مبارزه می کنند و مانع از انتشار آنها در بدن می‌شوند موزها علاوه بر این که حاوی سطح زیادی از فیبر هستند و همچنین تاثیر موز سیاه به جلوگیری و درمان سرطان نیز کمک می کنند.

 درمان سوزش معده

موز سیاه با افزایش سطح PH محتویات معده باعث می شود تا اسید معده کاهش پیدا کرده و سوزش معده درمان شود زمانی که سطح PH در معده بالا برود میزان اسید آن کاهش میابد.

 انرژی زا

 اگر یک روز پرمشغله در پیش رو داری روزتان را با ورزش و خوردن یک عدد موز سیاه شروع کنید و همچنین تاثیر موز سیاه به علت داشتن مواد مغذی باعث تقویت ذهن و بدن می شود در پتاسیم موجود در موز سیاه از گرفتگی عضلات در طول تمرین نیز جلوگیری می کند.

 فواید گوارشی

از آنجایی که موز دارای فیبر های رژیمی هست و فیبر برای بالابردن سرعت فرایند گوارشی ضروری می باشد عامل مهمی در سلامت سیستم گوارشی است. موز منبع پکتین است که باعث نرم شدن موز هنگام رسیدن آن می شود و عامل مهمی در کمک به سالم ماندن سیستم گوارشی بدن است.

تاثیر موز سیاه بر کاهش افسردگی

 تحقیقات نشان داده است که ما با تغییر تریپتوفان و با ترکیب ویتامین های B باعث تولید هورمون شادی سرتونین می‌شود که در نتیجه با افسردگی مبارزه می کند و حس خوب در افراد ایجاد می نماید .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *