#


بوی بدن؛ روش هایی برای احساس تمیزی و شادابی

بوی بدن
2 دسامبر 2017 ۲ نظر 1421 بازدید

بوی بدن؛ روش هایی برای احساس تمیزی و شادابی

بوی بدن؛ روش هایی برای احساس تمیزی و شادابی

بعضی از دانشمندان معتقدند که بوی بدن، همانند آپاندیس، باقی ماندهای از دورهٔ تکامل ما می باشد. راه های کمی برای غلبه بر بوی بد بدن وجود دارد تا انسان مانند گل سرخ ، بوی خوش دهد.

اصلی ترین راه از بین بردن این بو، شستشو با آب و صابون می باشد، مخصوصاً در زیر بغل و کشالهٔ ران. حتماً میدانید که این بو به علت تعریق و وجود باکتری در این نواحی است.

بهترین نوع صابون ، برای این مشکل ، صابون بوزدا (دئودرانت) میباشد، زیرا جلوی باکتری را می گیرد. تعداد دفعات شستشو به وضعیت بدن ، فعالیت ها و حالات مزاجی شخص بستگی دارد. به یاد داشته باشید که غدد عرق و باکتری، شب ها هم وجود معنی است که شما احتیاج به حمام شبانه و روزانه دارید.

بوی بدن

بوی بدن

بدن تان را بیشتر بشویید.

شما می توانید آنقدر خود را بشویید، تا پوست تان مانند آلو خشک، چروک بردارد، اما اگر لباسهایتان تمیز نباشد هنوز بومی دهید. پوشیدن یک زیر پیراهن برای یک هفته، می تواند موجب آزار و ناخوشایندی دیگران شود.

از لباسل های طبیعی استفاده کنید.

لباس های با جنسی طبیعی مانند پنبه ، عرق را بهتر از مواد سنتزی و مصنوعی جذر می کنند و این عرق با بخار شدن از روی پارچه ، به فضا رها می شود.

با پزشک در ارتباط باشید.

اگر زیاد عرق می کنید و دچار بوی بد بدن هستید، ممکن است صابونهای بوزدای قدیمی معمولی کافی نباشد. در این صورت، از برسی های جراحی ضد باکتری که در اکثر داروخانه ها وجود دارد ، استفاده کنید.

داروهای ضد تعریق، بهترین اثر را دارند.

دئودرانت ها ( بوزدا) در پوشاندن بوی زیر بغل اکثر مردم مؤثرند. مواد شیمیایی آنها روی پوست باقی میماند و باکتریهای مولد بو را می کشد. اما اگر این مشکل خیلی شدید است می توانید از ضد عرق ها استفاده کنید. این داروها، میزان تعریق بدن را کاهش می دهند. بسیاری از ضد عرقهای تجاری ، ترکیبی از ضد عرق و دئودرانت هستند.

تحریک نشوید.

اگر در اثر مصرف خوشبوکنندهها و ضد عرقهای تجاری دچار کهیر می شوید و نمی توانید از آنها استفاده نکنید، بهتر است از کرم آنتیبیوتیک موضعی استفاده کنید.

در حیات وحشی قدم بزنید.

جدیدترین عطرهای فرانسوی را فراموش کنید. شکارچی ها راهی برای از بین بردن بوی بدن خود دارند زیرا آنها باید کاری کنند تا مبادا خرس یا گوزن متوجه کمین آنها شود. اما شکارچیان چگونه این کار را می کنند؟

یکی از مواد مورد استفادهٔ آنها ، صابون کاج میباشد که در بسیاری از مغازههای لوازم شکار موجود است. بعضی از شکارچی ها از صابون گلیسیرین ساده قدیمی استفاده می کنند.

بوی بدن

بوی بدن

مراقبت چیزی که می خورید باشید.

عصارهٔ پروتئین ها و روغن های بعضی مواد غذایی برای ساعتها در ترشحات بدن تان باقی می مانند. ماهی ، زیره سبز و سیر در این دسته قرار دارند.

مجاری عرق را ببندید.

افرادی که به طور استثنایی بوی بدی دارند، ممکن است به کمک دستگاه الکترونی ای که مجاری غدد عرق بسیار فعال راهی بندد، احساسی راحتی کنند. این دستگاه تا ۶ هفته این مجاری را بسته نگه می دارد.

آرام باشید.

هیجانات جنسی و یا احساس عصبی بودن باعث تعریق بیشتر شما می شود .

حقه قدیمی را به کار ببرید.

آیا شما همهٔ راه ها را امتحان کردهاید و به این نتیجه رسیده اید که هیچ کدام مؤثر نبوده اند؟ البته شاید همهٔ راه ها را امتحان نکرده باشید! قدیم ، برای سگی که بوی بد می داد، شستن با آب گوجه فرنگی را پیشنهاد می کردند. بعضی از محققان موفقیت این روش را ۱۰۰% می دانند. البته لازم نیست که لگن خود را با آب گوجه فرنگی خالص پر کنید، بلکه دو فنجان در آن بریزید و ۱۵ دقیقه در ان بنشینید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *