#


آلودگی هوا؛ علت اصلی ناباروری مردان

ناباروری مردان
24 نوامبر 2017 يك نظر 1367 بازدید

آلودگی هوا؛ علت اصلی ناباروری مردان

آلودگی هوا؛ علت اصلی ناباروری مردان

مطالعه ی جدیدی انجام شده است که نتیجه ی آن نشان دهنده این است که آلودگی هوا باعث افزایش ناباروری بسیاری از مردان می شود.

به گزارش ازمن بپرس، در این مطالعه شش هزار و پانصد مرد در تایوان تحت آزمایش و بررسی محققان دانشگاه هنگ کنگ قرار گرفتند و به این نتیجه رسیدند که آلودگی هوا می تواند بر کیفیت اسپرم تاثیر بگذارد و آن را ضعیف کند.

در این بررسی نشان می دهد که در برابر هر پنج میکروگرم در متر بیشتر شدن ذرات ریز PM2.5s، باعث می شود خطر این  که اسپرم در دهک پایین اندازه و شکل طبیعی اسپرم قرار بگیرد را بیست و شش درصد افزایش دهد. این اتفاق هنگامی تاثیر می گذارد که تعداد این ذرات به بیش از ۲۵میکروگرم در متر مکعب برسد.

آلودگی هوا

آلودگی هوا

هنوز تاثیر اینکه آلودگی هوا بر کیفیت اسپرم دارد معلوم نشده است ولی برخی از دانشمندان به این نتیجه دست پیدا کرده اند که طبق مطالعات انجام شده ترکیبات ریزی از جمله هیدروکربن های آروماتیک و فلزات سنگین می تواند ارتباطی با آسیب به اسپرم داشته باشد.

یکی از دکتران دانشگاه هنگ کنگ به نام ژیانگ کیان می گوید: با اینکه بر آورد اثرات بسیار کم است و ممکن است که در موقعیت بالینی اهمیت آن نادیده گرفته شود، ولی این مسئله چالشی با اهمیت برای سلامت عمومی به حساب می آید.

دکتر ژیانگ کیان افزود: با اشاره به این که تعداد زیادی از افراد در معرض آلودگی هوا قرار می گیرند، حتی ذرات PM2.5 با تاثیر کمی که بر روی مورفولوژی طبیعی اسپرم می گذارد می تواند تعداد قابل توجهی از زوجین را به ناباروی مواجه کند.

استاد آندرولوژی در دانشگاه شفیلد، پروفسور آلن پاسی می گوید: با نتایجی که این بررسی و مطالعات دیگری که نشان داده است نتیجه می گیریم که آلودگی هوا ممکن است که تاثیر بالقوه منفی بر سلامت مردان بگذارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *