#


آلودگی هوا چه تاثیراتی بر روی اعضای بدن دارد؟

8 مارس 2018 بدون نظر 1259 بازدید

آلودگی هوا چه تاثیراتی بر روی اعضای بدن دارد؟

تاثیراتی که آلودگی هوا بر روی اعضای بدن می گذارد

حُسن ‌الله صادقی، متخصص ریه بیان کرد: سی درصد از آلاینده ‌ها را خانه ها به خاطر گرمایش به وجود می آورند و تقریبا هفتاد درصد از آن را دود حاصل از تحرک خودروها ایجاد می شوند.

به گزارش از من بپرس، این متخصص ریه در مصاحبه ای که داشته است، در مورد تأثیرات آلودگی هوا بر ریه اظهار کرد: در صورتی که در خیابان به تابلوهای شاخص آلودگی هوا مشاهده کنیم چهار نوع آلاینده اصلی را نمایش می‌ دهد که به طور عمده بر اثر سوختن آلاینده ‌ها می باشد.

دکتر صادقی در ادامه افزود: تقریبا سی درصد از آلاینده ‌ها را خانه ها به خاطر گرمایش به وجود می آورند و تقریبا هفتاد درصد از آن را دود حاصل از تحرک خودروها به وجود می آیند.

وی اضافه کرد: در سال‌ های قبل در بنزین ‌ها مقدار بسیاری بنزن و سرب وجود داشت که آسیب‌ های زیادی بر بدن و به ویژه ریه وارد می ‌کرد؛ این ماده نوعی ماده سرطان ‌زا به حساب می آمد اما در حال حاضر از وجود آن تا مقدار فراوانی پیشگیری شده است.

این متخصص ریه ادامه داد: بنزن که در سال‌ های قبل در بنزین‌ها به میزان بسیاری وجود داشت، در حال حاضر کاهش پیدا کرده است و وجود آن موجب بدتر شدن حملات بیماری ‌های انسدادی ریه نظیر COPD و آسم می‌ شود؛ بیماری COPD در بعضی اوقات به حاطر استفاده بیش از اندازه مواد دخانی به وجود می آید اما در حال حاضر آلودگی‌ های محیط اصلی ‌ترین عامل این بیماری به حساب می آید.

دکتر صادقی در ادامه بیان کرد: آسیب‌ رساندن بسیار آلودگی ‌های محیط وقتی معلوم می ‌شود که مراجعات به خاطر آلودگی هوا به اورژانس بیمارستان ‌ها و بستری بیماران بسیار فراوان می ‌شود.

وی اظهار کرد: آلاینده ‌ها به غیر از بیماری‌ های ریوی، باعث به وجود آمدن سردرد، بی‌ حالی و بی ‌حوصلگی می شود و با وارد شدن در خون بر عروق، تصلب شرایین به وجود می آورد و در قلب بیماری ‌های عروق کرونر ایجاد می کند.

این متخصص ریه در پایان تصریح کرد: کسانی که در مدت طولانی در معرض آلودگی آلاینده‌ ها قرار می ‌گیرند، احتمال ایجاد سکته‌ های قلبی در آن ها بیش‌ تر می باشد. علاوه بر این ذرات آلاینده بر سیستم کلیوی و تعداد زیادی از کارکردهای مغزی تأثیر می‌ گذارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *