#


آلزایمر با الگوهای خواب بد در مطالعات جدید مرتبط است!

آلزایمر با الگوهای خواب بد در مطالعه جدید مرتبط است
18 جولای 2017 بدون نظر 553 بازدید

آلزایمر با الگوهای خواب بد در مطالعات جدید مرتبط است!

یک مطالعه نشان داده است که خواب کم می تواند احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش دهد.

دانشمندان آزمایشات مایع اسپینال را در ۱۰۱ فرد با میانگین سنی ۶۳ سال انجام دادند که سابقه خانوادگی آلزایمر داشتند و یا ژن مربوط به این بیماری را انجام دادند.

شرکت کنندگان که کیفیت خواب بدتری را گزارش کرده اند یا از خواب آلودگی روزانه رنج می برند نشانگرهای زیست شناختی بیشتری را نسبت به افراد بدون مشکل خواب برای آلزایمر داشتند.

محققان به دنبال علائم بتا آمیلوئید، توده های پروتئین سمی مغزی مرتبط با آلزایمر و “tau tangles”، گره پروتئین درون سلول های عصبی نیز هستند که با این بیماری مرتبط هستند.

دکتر باربارا بندلین، دانشمند برجسته از دانشگاه ویسکانسین-مدیسون در ایالات متحده، گفت: “شواهد قبلی نشان داده اند که خواب ممکن است به پیشرفت بیماری آلزایمر در راه های مختلف تاثیر بگذارد.

“به عنوان مثال، اختلال خواب یا عدم خواب می تواند منجر به ایجاد پلاک آمیلوئید شود، زیرا سیستم استراحت دادن به مغز در طول خواب به عمل می افتد.

“مطالعه ما نه تنها برای آمیلوئید، بلکه برای دیگر نشانگرهای بیولوژیکی در مایع نخاعی نیز مورد بررسی قرار گرفت.”

محققان خاطرنشان كردند كه همه افراد مبتلا به اختلالات خواب در مطالعه اختلالاتي در مايع نخاعي خود ندارند.

به عنوان مثال، بین مارکرهای زیستی برای آلزایمر و آپنه انسدادی خواب وجود ندارد.

نتایجی که در مجله Neurology گزارش شده است، پس از در نظر گرفتن عواملی همچون استفاده از دارو برای مشکلات خواب، سطح تحصیلات، علائم افسردگی یا شاخص توده بدنی (BMI)، باقی مانده است.

دکتر Bendlin افزود: هنوز مشخص نیست که آیا خواب ممکن است بر توسعه بیماری تأثیر بگذارد یا اینکه این بیماری بر کیفیت خواب تأثیر می گذارد.

“تحقیق بیشتر برای تعریف رابطه بین خواب و این بیومارکرها ضروری است.

“در حال حاضر بسیاری از روش های موثر برای بهبود خواب وجود دارد.

ممکن است که مداخله زودهنگام برای افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر هستند، شروع بیماری را ارام کنند. ”

دکتر داگ براون، مدیر پژوهشی انجمن خیریه آلزایمر، گفت: “این مطالعه به شواهد قبلی اضافه می کند که ممکن است خواب کم کیفیت با علائم آلزایمر همراه باشد. در حالی که به نظر می رسد که کیفیت خوب خواب می تواند به حفظ سلامت مغز کمک کند، ارتباط دقیق بین خواب و خطر آلزایمر هنوز مشخص نیست.

“در حالی که مطالعه نشان می دهد که تحقیق در مورد هر گونه ارتباط بین خواب و بیماری آلزایمر دارای ارزش مطالعه است، مهم است که به یاد داشته باشید که این یک مطالعه کوچک بود که بر روی مردم انجام شد که گزارش کیفیت خواب اینجوری اندازه گرفتند که این دقیق ترین اندازه گیری نیست.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *