#


نوشتن به عنوان یک راه حل درمانی

نوشتن
19 ژانویه 2019 بدون نظر 1679 بازدید

نوشتن به عنوان یک راه حل درمانی

نوشتن به عنوان یک راه حل درمانی

همه ی ما حداقل یک نفر را می شناسیم که کارهایی را که در طول روز انجام داده را می نویسد. اما آیا واقعا نوشتن یک روش درمانی است و تاثیری در بهبود سلامت ما دارد؟

نوشتن یک گزینه مقرون به صرفه است که نتایج خوبی را به همراه دارد و خوبی این روش، این است که قابل دسترس است و هرزمان به آن نیاز داشتید همراهتان است حتی می توانید با خود آن را هرجایی ببرید.

بیشتر زمان ها ممکن است نیاز به نوشتن داشته باشید حال ممکن است این زمان ساعت سه صبح باشد و یا حتی روز اول کاری و یا عروسی تان . از نوشتن می توان به عنوان یک راه حل درمانی استفاده کرد چرا که همه ی ما روزانه دچار مشکلات و مشغله فکری هایی هستیم که با نوشتن آن ها می توانیم به این موضوع توجه کنیم که چطور می توانیم برای آنها راه حل پیدا کنیم.

نوشتن آزاد

این روش درمان نوشتاری یکی از ساده ترین روش ها است. تمام کارهایی را که باید انجام دهید و ذهن شما را مشغول به خود کرده را روی کاغذ بنویسید.

نوشتن

ذهن خود را رها کنید و تمام چیزها را مثل افکار، تصورات ذهنی، بوها، حوادث، صداها را یادداشت کنید تا جور دیگری خود را نشان دهند و حتی اگر هیچ مفهوم خاصی نداشتن از انجام این کار نترسید رها و آزاد، همه چیز را یادداشت کنید.

خلاقانه نوشتن

این نوع نوشتن می تواند به ما در برطرف کردن حالات منفی و حل کردن مشکلاتمان کمک کند. این را هم در نظر داشته باشید که ممکن است در اکثر مواقع عصبانیت شما تازه باشد و احساسات منفی در شما زیاد باشد و در این موقعیت نوشتن راه مناسبی نمی باشد و برای نوشتن زود است.

نوشتن

صبور باشید و اگر آماده نوشتن جملات پر معنی هستید سعی کنید تمام افکار و احساساتتان را عمیقا از یک رویداد ناراحت کننده به رشته تحریر درآورید. اغلب موارد ممکن است شما حدود ۵ دقیقه تا ۲۰ دقیقه هم بنویسید. نوشتن چیزهایی که شما را ناراحت می کند باعث می شود شما آن ها را از فکرتان خارج کنید.

بعضی از مزایای رایج این نوع درمان عبارتند از:

  • کاهش معاینات بهداشتی و کاهش علائم جسمی در بیماران مبتلا به سرطان روده، پستان و یا پروستات.
  • بهبود عملکرد ریه در بیماران مبتلا به آسم.
  • کاهش فشار خون استراحتی
  • کاهش علائم افسردگی، علائم مربوط به تروما و مشکلات رفتاری در کودکان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه.
  • کاهش علائم بیماری و بهبود شناخت در بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر مزمن
  • بهبود تحرک و کاهش درد در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید.
  • کاهش علائم اضطراب

نوشتن بازتابی

در این نوع نوشتن شما تمامی تجربیات منفی و مثبتی را که از یک رویداد کسب کرده اید را می نویسید. مثلا تمامی اتفاقاتی که از یک رویداد یا کلاسی که شرکت کرده اید را می نویسید و ایده ها و افکار و احساساتی را که تجربه کردید و به رشد و پیشرفت شخصیتان کمک کرده را به رشته تحریر در می آورید.

نوشتن

بهتر است این کارها را بلافاصله انجام دهید تا جزئیات را فراموش نکنید و همه را یاد داشت کنید. به همین دلیل سعی کنید همیشه قلم و کاغذ همراه خود داشته باشید.

نوشتن قدرشناسانه و تشکری

این روش خیلی می تواند به آرام شدنتان کمک کند سعی کنید در ابتدا یک نفس عمیق بکشید و بعد فکر کنید بابت چه چیزهایی و از چه کسانی سپاس گذار هستید. ممکن که در هفته یک یا دوبار خود را به این گونه عادت دهید.

نوشتن

قدردانی باعث ایجاد فعالیت مغزی در قشر قدامی و قشر پیشانی می شود و این مناطق همان مناطقی هستند که با شناخت اخلاقی، قضاوت و نظریه پردازی ذهنی مرتبط می باشند.

نوشتن نامه

نوشتن

اگر از دوست، آشنا، فامیل و حتی فرد غریبه ای ناراحت و عصبانی هستید می توانید برای او نامه ای بنویسید و حتی نیازی به ارسال کردن آن به فرد مقابل نیست و این کار باعث می شود بار مسئولیت از دوش شما ور داشته شود و از تجربیات درس بگیرید. این روش  به آرام شدن شما بسیار کمک می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *