#


شایع شدن بیماری طاعون

4 می 2019 بدون نظر 1819 بازدید

شایع شدن بیماری طاعون

به تازگی شایعات زیادی درباره شیوع پیدا کردن بیماری طاعون به گوش می رسد و هم چنین تایید شده است که یک زوج مغولستانی در اثر همین بیماری جان خود را از دست داده اند. این شیوه مرگ را مرگ سیاه می نامند و نگرانی ها در این باره نیز بسیار زیاد شده است.

این زوجی که فوت شده اند به عنوان ترویست از سیبری به مغولستان امده بوده اند و علت مرگ آن ها نیز خوردن موش خرمای کوهی وبده است که پس از آن دچار طاعون شده اند وفوت کرده اند.  مسافران و خدمه هواپیمای مسافربری که تعدا ۱۵۸ نفر بوده اند نیز در قرنتینه اند زیرا احتمال می رود آن ها نیز به این بیماری مبتلا شده باشند. از بین این مسافران یازده نفر آن ها را به بیمارستان برده اند و بقیه هم چنان در قرنتینه اند.

درمغولستان علت این بیماری خوردن گوشت همان حیوان تشخیص داده شده است که هیچ علاجی ندارد و فرد در طی ۲۴ ساعت خواهد مرد. این طاعون نوعی از طاعون خیارکی است که براثر نیش و یا گازگرفتگی موشی که به این بیماری مبتلا است به فرد منتقل می شود . البته این بیماری مدت ها قبل نیز در آسیای مرکزی شایع بوده است و گویی دوباره درحال شیوع است.

در زمان قدیم نیز پزشکان نمی توانستند این بیماری را درمان کنند و درمان هایی را به مردم برای آن توصیه می کرده اند که اصلا هم اثرگذار نبوده است این درمان ها عبارتند از : سوختن ساقه کلم ، بریان کردن گوشت و بخار کردن آب ، حجامت و گرد هم آمدن برای این که اجنه دور شوند!!!!!

طاعون

درباره طاعون بیش تر بدانید

بیماری طاعون از جمله بیماری هایی است که بسیار خطرناک و واگیر است که از جوندگان کوچک به انسان انتقال می یابد.در ابتدا این بیماری به خاطر کک ها به انسان منتقل می شد و اگر با استفاده از آنتی بیوتیک ها به سرعت درمان نمی شد حتی می توانست بسیار کشنده باشد.

این بیماری به مدت ۲ تا ۶ روز به صورت مخفی باقی می ماند و پس از آن نیز علائم اولیه آن مانند تب و لرز ، سرگیجه ، سردرد ، کوفنگی در عضله های بدن و.. ظاهر خواهند شد . بعد از این که ۲۴ ساعت از مشاهده این عوامل گذشت نیز در بدن خیارک هایی به وجود می آید.

خیارک ها درواقع همان غدد لنفاوی اند که ورم کرده اند . خیارک ها در همین مناطقی از بدن دیده می شوند که کک آن محل را نیش زده است .خیارک ها از ابتدا به یک اندازه نیستند و به تدریج بزرگ تر می شوند و هم زمان هم حساس و بسیار دردناک می شوند. پس از آن نیز اگر دچار علائم دردناکی مثل زیاد شدن ضربان قلب ، هزیان گویی شوند . بعد از این علائم فرد حتما بعد از ۳۶ ساعت می میرد. تنها از بین ۲۰ تا ۴۰ درصد بیماران از مرگ رهایی می یابند .

البته باید بدانید اگر بتوانید این بیماری را به موقع تشخیص دهید می توانید آن را هم به موقع درمان کنید .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *