#


تغذیه بعد از چهل سالگی

تغذیه بعد از چهل سالگی
31 دسامبر 2018 بدون نظر 2097 بازدید

تغذیه بعد از چهل سالگی

تغذیه افراد بعد از چهل سالگی

تغذیه بعد از چهل سالگی برای افراد سن بالا بسیار مهم است. از آنجایی که با بالا رفتن سن و بعد از چهل سالگی بخش های مختلف بدن تغییراتی می کنند و نیاز به مراقبت های بیشتری دارند یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید بعد از چهل سالگی مدنظر قرار بگیرد تغذیه است.

آوای سلامت این گونه نقل می کند که بعد از سن چهل سالگی تغذیه بسیار مهم تر می شود چون با افزایش سن، سوخت و ساز بدن کاهش یافته و تعادل هورمونی به هم میخورد سبب بسیاری از بیماری‌های مزمن بعد از سن چهل سالگی می شود می‌توان با رعایت یک رژیم غذایی سالم در این سن از ابتلا به بسیاری از بیماری های خطرناک دوری جست به طور کلی برای مبارزه با بیماری های مزمن نیاز افراد با افزایش سن به مصرف غذاهای شگفت انگیز بیشتر می شود در این مطلب به شما چند خوردنی شگفت انگیز را معرفی می کنیم.

 عدس چه خاصیت هایی برای افراد بعد از سن چهل سالگی دارد؟

 ماده غذایی سرشار از مواد مغذی مانند پروتئین و آهن است و به هضم فیبر در سن چهل سالگی به بعد کمک می‌کند و سبب می‌شود تا میزان قند خون در محدوده سالم بماند

 تمشک

مصرف یک فنجان تمشک بیش از ۸ گرم فیبر را به بدن می‌رساند متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که روزانه  باید ۲۰ تا ۳۰ گرم فیبر از طریق رژیم غذایی وارد بدن شود زیرا کمبود فیبر در رژیم غذایی باعث می‌شود سلامت روده و هضم غذا دچار اختلال گردن به همین علت وجود  تمشک در سبد غذایی بسیار مفید واقع می شود.

 تخم کتان، تغذیه بعد از چهل سالگی

این دانه ها می توانند بیماری قلبی، دیابت، سرطان و همچنین التهاب های بدن را به طور چشمگیری کاهش دهد علاوه بر آن روغن تخم کتان برای کنترل کلسترول بسیار عالی است اما مهمتر از آن به علت این که سرشار از امگا ۳ است وجودش در برنامه تغذیه بعد از چهل سالگی بسیار ضروری می باشد.

 گوجه فرنگی

 گوجه فرنگی و سایر میوه های قرمز همگی منابع خوبی از لیکوپن هستند که  لیکوپن در جلوگیری از سرطان نقش مهمی دارد جالب است بدانید پخت گوجه فرنگی به جذب بیشتر لیکوپن موجود در آن کمک می کند. گوجه فرهنگی یکی از تغذیه های بعد از سن چهل سالگی می باشد.

 کدو تنبل

تحقیقات صورت گرفته در ارتباط با تغذیه بعد از چهل سالگی این را نشان می دهد که مصرف بتاکاروتن ها منجر به کاهش ابتلا به بسیاری از سرطان ها به ویژه سرطان ریه بسیار مفید واقع شده است.

هویج نارنجی و کدو تنبل و همه سبزیجات قرمز، زرد، بنفش و نارنجی و همچنین سبزیجات حاوی برگ های سبز تیره غنی از کاروتنوئیدها و همان ستاره‌های بتاکاروتن محسوب می شود. شما می توانید با قرار دادن این مواد در رژیم تغذیه بعد از چهل سالگی خود از فواید فراوان آنها بهرمند شوید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *