#


برای تقویت چربی سوزی چه میوه هایی توصیه می شود

28 ژانویه 2018 بدون نظر 1597 بازدید

برای تقویت چربی سوزی چه میوه هایی توصیه می شود

برای تقویت چربی سوزی چه میوه هایی توصیه می شود

اکثر مردم به این مسئله آگاه نیستند که مصرف بعضی از میوه ها می تواند به روند چربی سوزی کمک کند. گوارش برخی مواد غذایی نیازمند به مقدار زیادی کالری می باشد. به بیان دیگر، آن ها بیشتر از مقدار کالری که ارائه می کنند، کالری می سوزانند. در نتیجه، این گونه از مواد غذایی به چربی سوزی کمک خوبی می کنند.

به گزارش ازمن بپرس، میوه ها قسمتی از این گروه مواد غذایی چربی سوز را تشکیل می دهند. با بهره‌ مندی از قند طبیعی، بدن می بایست فرآیندی کامل را جهت تجزیه این گونه از میوه ها پشت سر بگذارد.

این شرایط به بالا رفتن نرخ سوخت و ساز منجر می گردد، که چربی سوزی را تقویت می کند. بعضی از میوه ها برای تحقق این شرایط بهتر عمل می نمایند که در ادامه مبحث با آن ها بیشتر آشنا می شویم.

سیب

سیب حاوی ترکیبی به اسم پکتین می باشد، که فواید گوناگونی از جمله موارد زیر را ارائه می کند:

ادرارآور شگفت انگیز

پاکسازی بدن

تأمین فیبر به مقدار زیاد

شگفت انگیزترین بخش این است که خوردن سیب به از بین بردن چربی ورودی به بدن کمک زیادی می کند. فیبر محلول سبب این می شود تا بدن چربی کمتری دریافت نماید. علاوه بر این، سیب حاوی اسید آمینه هایی می باشد که به گوارش کمک می کنند.

این را هم باید بگوییم که مصرف سیب می تواند به احساس سیری برای مدت زمانی طولانی ‌تر کمک کند، که این شرایط از پرخوری جلوگیری می نماید.

لیمو

لیمو یکی دیگر از میوه هایی است که خواص مختلف و زیادی را ارائه می کند که خاصیت چربی سوزی یکی از مهم ‌ترین آن ها است. این ماده غذایی باید در اکثر اوقات در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد.

آبلیمو چربی را تجزیه می کند، به همین ترتیب چربی سوزی آسان می شود.

به صورت هم زمان، لیمو موجب بهبود گردش خون می شود، مایع لنفاوی را زیاد می کند، و به کم شدن سلولیت کمک می کند.

در شروع روز با مصرف یک نوشیدنی که از ترکیب آبلیمو و آب گرم تهیه شده است، ایده خوبی به حساب می آید. این نوشیدنی ترموژنز را افزایش می دهد، که سوزاندن کالری را راحت تر می کند.

گریپ فروت

گریپ فروت یکی دیگر از میوه های است که به خانواده مرکبات تعلق دارد. این میوه از قدرت پاک سازی قابل توجهی که برای کاهش وزن موثر است.

یکی از خواص گریپ فروت پاک سازی کبد است، که یکی از وظایف اصلی این اندام پردازش چربی هاست. علاوه بر این، این میوه به بهبود عملکرد کلیوی و کاهش فشار خون هم کمک شایانی می کند.

بهترین زمان مصرف یک گریپ فروت در وعده صبحانه است، چون از تأثیر چربی سوزی آن بهره‌ مند خواهید شد.

اگر می خواهید اثر و عطر و طعم گریپ فروت را هرچه بیشتر تقویت کنید می توانید آن را با آب پرتقال ترکیب کرده و استفاده نمایید.

توت فرنگی

توت فرنگی میوه ای مناسب جهت پایین آوردن وزن است، چون از کالری کمی بهره می برد. این میوه به کم تر شدن احساس گرسنگی هم کمک می کند. علاوه بر این، توت فرنگی دارای آب فراوان و فیبر می باشد، که گوارش را بهبود می بخشند.

همچنین، توت فرنگی دارای پتاسیم ، منیزیم و کلسیم است که این سه عنصر به کنترل کردن فشار خون کمک خوبی می کنند.

همچنین، آن ها اسید اوریک را متعادل می کنند که سوخت و ساز و چربی سوزی را بهبود می بخشد.

هندوانه

هندوانه نه تنها احساس شادابی را در شما بالا می برد، بلکه از اثر چربی سوزی فوق العاده ای نیز برخوردار می باشد.

با وجود دارا بودن مزه شیرین، این میوه از تراکم انرژی پایینی برخوردار است. به این ترتیب، بدون هیچ گونه نگرانی از دریافت کالری بالا می توانید آن را مصرف نمایید.

هندوانه دارای ماده ای به نام آرژینین است. این اسید آمینه به اکسیداسیون گلوکز و چربی هایی که در بدن جمع می شوند، کمک می کند.

همچنین، این میوه از اثر تصفیه کنندگی فوق العاده ای برخوردار می باشد که به از بین بردن و دفع سموم کمک زیادی می کند.

کیوی

تمامی میوه هایی که منبع خوبی برای ویتامین C به حساب می آیند، برای کمک به چربی سوزی نیز فوق العاده می باشند. کیوی هم از این مسئله مستثنی نیست.

تعدادی از مطالعات نشان داده اند که ویتامین C یکی از اجزاء اصلی چربی سوزی به حساب می آید.

مصرف درست و به موقع این ویتامین ماده ای به اسم کارنیتین را فعال می کند. این ماده به روند تبدیل چربی به انرژی کمک خوبی می کند.

نارگیل

این میوه خوشمزه ریتم سوخت و ساز کبدی را بالا می برد. بنابر این، دستگاه گوارش عملکرد بهتری ارائه می کند.

به طور هم زمان، این شرایط به سوخت و ساز هرچه بیشتر کالری کمک می کند. جهت بهره ‌مندی از خواص چربی سوزی نارگیل می توانید مصرف میوه کامل، پودر نارگیل، شیر نارگیل یا روغن این میوه را مد نظر قرار دهید.

به همین ترتیب، روغن نارگیل گزینه ای فوق العاده برای تسریع سوخت و ساز است. به این ترتیب، مطلع بودن از چگونگی استفاده از آن برای پیشگیری از اثرات زیان آور اهمیت دارد. همچنین، روغن نارگیل مورد استفاده باید از بالاترین کیفیت برخوردار باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *